• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-24 12:04:50 följande:
    Rättelse, det heter tanka bäver
    Du tror det ja.
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • målar havet blått
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-24 12:08:28 följande:
    Clips=))
    ok det är lämpligt och sliter minst....
  • Glädje58
    Legacy skrev 2012-04-24 10:07:08 följande:
    ...usch hade en sån jobbig diskussion igår med J, han tyckte mitt liv är perfekt för att jag tjänar bra (anligt honom) har en bra bil, kul jobb osv. Jag hatar att höra att något är perfekt, om något ska räknas som perfekt så är det ju att få dela sitt liv med någon man tycker om! Inte materiella saker. Hur får man in det i någons hjärna? Jag skrev det i ett mess igår att det är isåfall perfekt för att han finns där, inte för att jag har en massa saker....
    Vad har ni (gäller alla i tråden) för åsikt när det gäller syftet med att vara tillsammans med någon, ett fast förhållande?

Är det att båda två ska var sin lika fin bil. Båda två ska tjäna lika mycket. Båda två ska bidra med lika mycket pengar in i familjen. Båda två ska helst göra samma saker ihop...

... eller ska man bidra med det man kan, genom pengar eller arbete. Att båda två kan utveckla var sin sida av intressen, att man är två individer.

Nu när jag tänker på dig Legacy och J, så tänker jag på att han har en villa på Hisingen för fyra miljoner. En fantastisk bostad om man vill bo där. Du har ett jobb som ger en stabil och hög inkomst, fin bil. Varför kan han inte se det som att ni bidrar med olika saker till ert gemensamma hushåll. Han kan fortsätta att jobba med sin musik. Det kanske inte ger så mycket pengar just nu men han är lycklig med det han gör. Du älskar ditt jobb. Det här är fantastiskt för er båda två. 
  • Vanilla ice queen
    målar havet blått skrev 2012-04-24 12:12:41 följande:
    ok det är lämpligt och sliter minst....

Det är i och urtagbart så jag har det bara när jag känner för det Men ska sätta i ordentligt nu till sommaren och då blir det ringar. Har du haft eller är du sugen på att göra?
    Screw you guys i'm going home!
  • Vanilla ice queen
    lemonina skrev 2012-04-24 12:06:18 följande:

Mycket spännande som händer på min sida på HP. Nu har jag fått leka turistbyrå också...

Oh berätta mer=))
  • Vanilla ice queen
    Glädje58 skrev 2012-04-24 12:20:10 följande:
    Vad har ni (gäller alla i tråden) för åsikt när det gäller syftet med att vara tillsammans med någon, ett fast förhållande?

Är det att båda två ska var sin lika fin bil. Båda två ska tjäna lika mycket. Båda två ska bidra med lika mycket pengar in i familjen. Båda två ska helst göra samma saker ihop...

... eller ska man bidra med det man kan, genom pengar eller arbete. Att båda två kan utveckla var sin sida av intressen, att man är två individer.

Nu när jag tänker på dig Legacy och J, så tänker jag på att han har en villa på Hisingen för fyra miljoner. En fantastisk bostad om man vill bo där. Du har ett jobb som ger en stabil och hög inkomst, fin bil. Varför kan han inte se det som att ni bidrar med olika saker till ert gemensamma hushåll. Han kan fortsätta att jobba med sin musik. Det kanske inte ger så mycket pengar just nu men han är lycklig med det han gör. Du älskar ditt jobb. Det här är fantastiskt för er båda två. 
    I mitt förhållande har jag och mitt ex delat på all inkoms så vi hade alla pengar tillsamans. Men han har en stor förmögenhet som jag inte beblandat mig med öht men givetvis investerade han i familjen med bil sommarställe osv men förutom bilen så är det inget jag lagt anspråk på efter skilsmässa. Så har det fungerat för mig iaf.
  • Glädje58

Min fru hade de senaste sju åren en lön på runt 50k och jag låg runt 25k. Under en treårsperiod hade jag också 50k. Vi hade två bilar, hon den stora jag den lilla. Mig spelade det ingen roll. Jag hjälpte henne en del med hennes jobb och gjorde mycket hemma, så bidrog med mycket båda två, fast olika saker.

• målar havet blått
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-24 12:20:57 följande:
    Det är i och urtagbart så jag har det bara när jag känner för det Men ska sätta i ordentligt nu till sommaren och då blir det ringar. Har du haft eller är du sugen på att göra?
    Jag har haft, trivdes inte när jag klippte av mitt långa.det var låångt och det blev KORT!!.;(

Hade då flätat och isytt träns..Sen har jag köpt clipon..några st på senare tid men det använder jag inte.skulle vilja klippa mig kortare.sen ha lös om man känner för det..

Jag har varit mycket intresserad(och är) av massage,hälsa och skönhet.mm...så jag försöker att välja det som är minst skadligt för kroppen.Ringar sliter nog ganska rejält på håret,ja allt sliter ju, men clipon  minst....
  • Vanilla ice queen
    målar havet blått skrev 2012-04-24 12:30:07 följande:
    Jag har haft, trivdes inte när jag klippte av mitt långa.det var låångt och det blev KORT!!.;(

Hade då flätat och isytt träns..Sen har jag köpt clipon..några st på senare tid men det använder jag inte.skulle vilja klippa mig kortare.sen ha lös om man känner för det..

Jag har varit mycket intresserad(och är) av massage,hälsa och skönhet.mm...så jag försöker att välja det som är minst skadligt för kroppen.Ringar sliter nog ganska rejält på håret,ja allt sliter ju, men clipon  minst....

Vad kul!!! Jag är ochså väldigt intresserad av skönhet mm=)) Har en hel del kroppsliga projekt på g Vad sliter minst på håret då? Jag led av näringsbrist förra sommaren och hösten vilket gjorde att mitt hår blev jättetunt tyvärr och då köpte jag träns för att kompensera det
  • Night sky
    Glädje58 skrev 2012-04-24 12:20:10 följande:

Syftet med att ha ett fast förhållande är ju (tycker jag) att man kan kan och vill stötta varandra. Och då menar jag i både ekonomiska och oekonomiska frågor.
    Men jag har inga som helst krav på att bli försörjd på nåt sätt. Jag vill kunna klara mig själv. Och killen jag har ett förhållande med måste kunna klara sig själv och sen får man sätta ihop det på nåt sätt som passar båda. Och sen hjälpa varandra om den ena har svårare tider osv av nån anledning. Allt är ett givande och tagande tycker jag iallafall.

Och det där med egna intressen är väl viktigt. Men om man råkar ha samma intressen och man trivs i varandras sällskap medan man pysslar med nåt intresse är väl inte det fel det heller?!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!