Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-09 19:02:36 följande:
    Vilken härlig gentleman du verkar vara Tungan ute
    Det är bara du och andra gold diggers som har pengar som kriterium för en gentleman.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Kärnfamilj skrev 2012-04-09 19:04:28 följande:
    Så sant, så sant !
    Men rent statistiskt sett, vad är bästa sättet att undvika det extra tonnaget?
    Jag väljer iallafall inte frivilligt att _tvingas_ ha att göra med en extrapappa för resten av mitt liv. Kanske lyckas jag dra jämt med honom, eller kanske inte. Men valet man isåfall gör ÄR för resten av livet. Jag vill gifta mig med en tjej, och inte med en tjej + hennes dubiösa ex.

Men för all del, motbevisa mig gärna. Det handlar kanske bara om mina förutfattade meningar och om mina olyckliga erfarenheter i ämnet.
    Det är en pappa du har att göra med, det är i det läget du som är extrapappan. Rent statistiskt finns bara ett sätt att undvika det extra tonnaget: lär känna personen.

Jag har olyckliga erfarenheter angående många olika saker, men det är lik förbannat jag och inte mina erfarenheter som avgör hur jag vill att mitt liv skall se ut. Du väljer själv, jag påpekar bara de logiska hålen i dina argument.
  • Smecker
    Madida skrev 2012-04-09 19:08:33 följande:
    Att jag är bäst! Cool
    Damn right!
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-09 19:08:35 följande:
    Alla har fördomar och förutfattade meningar även du. Man kan inte ha något annat om man inte har erfarenhet av en situation.
    Andra formar man tex att Smecker är det största rövhål jag sett på ett forum är något jag lärt mig, Min förutfattade mening var att han var ganska petig men saklig. Men när man känner behovet att korrigera stavfel som 100% av forumsläsarna förstår ändå så inser man att det är en arrogant skitstövel :)

Jag är ledsen om du tog illa vid dig, Jag förklarade hur jag och andra jag diskuterat med tänkt runt singelmammor. Jag har aldrig trott att just du har dom intentionerna- Det var en kraftig generalisering.
    Precis som alla singlar är olika så är alla ensamstående förmodligen olika men om man är osäker så utgår man från det sämsta alternativet om man sedan blir positivt överraskad och får sina fördomar eller förutfattademeningar nedrivna så är det enbart positivt. Som jag sagt ett antal gånger jag ändrar definitivt åsikt utifrån min historia och min upplevda uppfattning- Men jag kommer aldrig ändra åsikt för att någon säger till mig att göra det. Oavsett hon heter Vanilla Ice Queen eller beter sig som ett arsle och heter Smecker. :)

Hoppas jag är förstådd nu. 
    Om jag inte har helt fel så hävdade du att du var intelligent och hade en förmåga att tänka logiskt. Jag föreslår att du använder dig av både intelligensen och den förmågan istället för att inbilla dig en massa saker och låta dig styras av dina förutfattade meningar. Som en ren bonus kanske din intelligens kan få dig att sluta skriftligen misshandla det svenska språket.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-09 19:11:09 följande:
    Ja särskilt om tjejen är som dig i psyket, För då kan jag få aggressions tendenser också- Jag anpassar mig efter personen ifråga. Ge mig tillit och jag ger tillit tillbaka, Ge mig glädje och jag ler tillbaka, Ge mig aggression och du får ilska tillbaka. Ljug för mig och du har fått din värsta ovän.

Att jag inte har barn är fullständigt irrelevant i sammanhanget. 
    Inget av det motsäger min analys. Du är känslomässigt instabil och har förtroende- och anknytningsproblematik. Varför skall en tjej satsa på en sådan kille? Det är bara att läsa innantill, du kräver att hon investerar känslomässigt i dig innan du vågar investera känslomässigt i henne. Och då kvarstår fortfarande förtroendeproblematiken.

Att du inte har barn kanske är fullständigt irrelevant för dig, men det behöver inte alls vara det för någon som du dejtar.
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-09 19:17:20 följande:
    Sånt tankar man väl bilar med? Det trodde jag du visste!
    Precis
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-09 19:16:10 följande:
    Jo det gör jag, Jag tycker ärligt talat synd om den tjej som skulle träffa på ett rövhål som dig. =)

Har man attityden att "Är du bara puckad eller helt djävla dum ihuvudet?" så är det en otrevlig människa och det har du bevisat nu, Jag väljer att ignorera dina poster från och med nu för att inte starta ett flamewar, Jag gillar dig inte eller andra personer av samma inskränkta och arroganta karaktär, Så enkelt är det. 

Lycka till med dejtingen iallafall, Och hoppas tjejen du träffar står ut med en skitstövel 
    Nej, du har faktiskt ingen aning. Till att börja med så dejtar jag inte. Försök dra några slutsatser av det.

Om du inte hade varit en trångsynt och inskränkt person så hade du eventuellt haft något att tillföra i den här tråden. Som det är nu så har du enbart lyckats med att få samtliga att tycka att du är en arrogant idiot.

Lycka till själv, du behöver det mer än jag.
  • Smecker

Vissa får fan Blueblood att framstå som intelligent.. han är åtminstone rolig.

• Smecker
    Kärnfamilj skrev 2012-04-09 19:26:13 följande:
    Om vi nu ska prata statistik, så är det en viktigare fråga ifall singelmammor eller ickemammor är mer benägna att skaffa (fler) barn. Pudelns kärna kankse?
    Jag skulle, rent statistiskt, dra slutsatsen att kvinnor med 1 barn är mest benägna att skaffa fler och kvinnor med 3 barn mest obenägna att skaffa fler. Men till syvende och sist så är det en fråga om kommunikation, det kan mycket väl vara så att kvinnan med ett barn inte vill ha fler, likväl som att kvinnan utan barn inte vill ha några alls. Det är ju inget som står stämplat i pannan på någon.
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-09 19:26:56 följande:
    Smecker, vad gör du i tråden om du inte dejtar??
    Vad gör du i tråden om du inte dejtar?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!