Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2011-08-01 01:01:01 följande:
    Fan, jag har pratat med min vän nu i telefon och hon har varnat mig för att en del kvinnor inte kan ta ett nej vid förfrågan och därmed kan ställa till med sattyg. Lämna inte ut telefon och adress i början av en ny kontakt säger hon. Varför ska det bli så blodigt allvarligt? Snacka om att tappa lusten, fast ändå inte. Jag vill inte leva som singel resten av livet, så därför är jag tvungen att söka.
    Jag tror dom där är jävligt få eller så är jag bara så okvinnlig man kan bli. Nej är nej, punkt slut, skulle aldrig få för mig att tjata eller trakasera en man, lika lite som att jag skulle förolämpa honom bara för att han inte tyckte jag passade. Skulle nog bara liksom, ja sånt är livet, ha de gott och hoppas du finner vad du söker, mvh
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Glädje58 skrev 2011-08-01 01:14:07 följande:
    En stor fördel jag märkte efter min fru hade lämnat mig, var att jag sov så himla gott om nätterna  Skrattande

Men det blir ju rätt så ensamt också. Min vän sov över hos mig natten till idag och jag blev väckt många gånger av att jag fick en näve i bröstet eller på skuldran. Men i natt för jag sova ut hoppas jag...
    Just därför vill jag sova ifred. Jag skojar inte, folk som knör och har sig i sömnen kan driva mig till vansinne, det inkluderar min dotter, hon är helt sjukt lik sin pappa där, knör in under mitt täcke, lägger sig på min kudde, knör och knör och knör. Tog bort min 120 säng för ett tag sen och satte ihop 180 sängen, men det hjälper inte ett skit, så hon är precis som sin pappa. Får vara tacksam för att jag inte behöver bo ihop med bägge och dela säng, för jag hade gått i taket och nog aldrig ens lagt mig i sängen alls, utan haft ett eget sovrum!
  • HäckHäxan
    Glädje58 skrev 2011-08-01 01:18:18 följande:
    Så känner jag också, samtidigt känns det lite jobbigt att behöva dissa någon. Hoppas på bara ett enda svar och det är det rätta.

Det där med att ha kul under tiden man dejtar, hur funkar det när man är på dejt med någon man bara vill slippa se för all framtid?
    Alltså om jag verkligen skulle känna så, så hade jag nog sagt direkt, att du detta är ingen ide, jag bara känner att det är tvärkört, så vi skiter i detta.
  • HäckHäxan
    Glädje58 skrev 2011-08-01 01:27:36 följande:
    Är du känslig för snarkningar Häxan?
    hahaha jag är känslig för det mesta, men har jag däckat så sover jag som en klubbad säl och är tydligen hyvens bra på att snarka själv ibland. Men jag är ljudkänslig överlag.
  • HäckHäxan
    Anonym (tips) skrev 2011-08-01 01:36:09 följande:
    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?
    Ett tips: Regga dig inte på en massa dejtingsajter innan du ens har flyttat ifrån frun som du nyss separerat ifrån. Skriv helst inte att du söker glada tjejer mellan 20-25 år när (snart ex-)frugan är 31 år. Då överlever du inte särskilt länge vare sig i nätdejtingdjungeln eller utanför!! AAARRGGGHHH!
    Låter som om någon gjort en blunder Drömmer

*kram till dig*
  • HäckHäxan
    Anonym (tips) skrev 2011-08-01 01:51:18 följande:
    Tack för kramen! Kramar tillbaka! Ja, fy fan, jag vet inte vad jag ska säga... En kompis hittade min man (som berättade att han ville skiljas för två veckor sedan) på en dejtingsajt där han söker "glada tjejer" i 20-årsåldern typ. Haha, allt annat än vad jag är just nu ;) Snacka om att bli ratad på riktigt. I min sorg/ilska reggade jag mig på några sajter och sökte på samma användarnamn som han använt där kompisen såg honom.

Och mycket riktigt, där söker han samma glada, unga tjejer. Jippie. Eller inte. Jag hade kunnat dra det här så långt, men riktigt SÅ lågt tänkte jag inte sjunka även fast jag är jääävligt bitter. (Och jävligt långt ifrån både glad och 20 år)
    Sorry att jag gick lite OT. Jag ska följa tråden och lära mig ett och annat. Sen kanske jag reggar mig själv, med förhoppning om att faktiskt hitta en dejt. (Till skillnad från att regga sig och leta efter sin exmake menar jag)
    Det är så svårt sånt där, man har ju olika sätt att gå vidare med sina liv på. Vissa kastar sig rakt ut utan att tänka alls och andra behöver få vara ifred och läka. Det kan ju vara så att han bara har det som en bekräftelsegrej just nu.

Men man kan ju sansa sig iaf lite och hålla låg profil eller vara anonym, till man iaf blivit skilda och bor var för sig och sånt där, kan man ju tycka tillhör lite god stil iaf. Saker är ju oftast jobbiga nog som det är ändå, oavsett om man är den som bröt eller blev dumpad.
  • HäckHäxan
    Glädje58 skrev 2011-08-01 02:23:49 följande:
    Vad charmigt Häxan Solig

Är det till och med så att du har myntat ett nytt talesätt? Att gilla om någon...
    Japp, används ganska frisk av vänner och syskon Till och med dotter säger det ofta, strax innan hon somnar kommer det oftast. Mamma.. jag gillar om och älskar dig Hjärta
  • HäckHäxan
    Anonym (tips) skrev 2011-08-01 02:12:34 följande:
    Ja, absolut, så är det ju. Det kom bara så oväntat liksom. Jag trodde att han kanske skulle ta det lite lugnt och läka ifred. Men det är jäkligt dumt av mig att värdera ÅT honom. Som du skriver så är vi ju alla olika. Men det tog hårt. Jag brukade vara glad, men har varit less på vår ojämställda vardag. Då går han och dumpar MIG liksom ;) och söker efter en GLAD 20-åring. Hehehe, jag hör ju själv hur det låter. Ut och leta nytt ska jag också göra en när jag är läkt. Det verkar finnas fint stöd här ute iallafall :) Hur går det för dig då, Häckhäxan? Coolt nickname förresten! Betyder det att du brukar gömma dig i häcken? Har snygg rumpa? Jag blir nyfiken!
    Tack. Skall byta tillbaka till min vanlig bild..... fast jag har funderat på att ta en på häcken runt tomten coh ha som bild i stället Låg profil är inte min grej i det långa loppet, började kallas för AssWitch här inne, så jag försvenskade uttrycket och det blev HäckHäxan, sen om baken är så jävla snygg vette tusan, men den är iaf min, på gott och ont
  • HäckHäxan
    Ernst Hugo skrev 2011-08-01 19:12:14 följande:
    Kör slingbacks och jeansjacka så funkar det med läppglans....
    Är du modeguru... jag skulle helt klart behöva en sån ibland tror jag. Hade nog behövt en man som var personligtränare och mode medveten eller iaf klädmedveten, för sånt där anser jag mig inte har varken tid eller intresse för
  • HäckHäxan
    FlogstaHP skrev 2011-08-01 19:37:09 följande:
    Nu har jag blivit tvungen att registrera mig här på FL bara för att kunna vara med i den här tråden. Efter att ha varit allmänt bitter och fullt övertygad om att det inte finns några singlar i HELA världen, så bestämde jag mig för att prova nätdejting iaf. Men jag känner att jag gärna vill ha lite feedback på min presentation... så här kommer den:

"Jag tänkte knåpa ihop en riktigt rolig presentation, men eftersom jag är en så torr och tråkig person så får det bli en medioker istället.

Jag är precis om majoriteten här en glad och snäll kille, med tillägget att jag faktiskt tycker jag är både gladare och snällare än de flesta. Ibland är jag galet pratglad, ofta kombinerat med yviga gester och ljudeffekter, men jag kan även vara väldigt blyg och tillbakadragen. Jag älskar även att ordbajsa om hur förträfflig jag är (för det är jag... nog... förträfflig alltså, för ordbajsa är ganska kul).

Om du lyckats läsa igenom mitt dravel ända hit så undrar du kanske vad jag letar efter?Jag letar efter någon som gör mig glad och varm, någon som jag kan sakna när jag är själv och någon som kan lyfta mig till molnen (ganska cheesy det sista men det är ju det jag vill! =))." 
    Jag fökk för pratglad, yviga gester och ordbajsandet
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!