Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
En timme var dock en mindre skarvning uppåt. I sanningens namn var det 56 minuter och 32 sekunder.
Eller nåt.
Usch, även om det kanske inte verkar så så har jag en riktig, jäkla deppkväll. Fick för en timme sen veta att mitt ex gått vidare och hittat en ny tjej. Till råga på allt så fick jag reda på det genom att en gemensam vän till mig och exet skrivit typ: "grattis XX och YY till förhållandet, ni är ju hur fina som helst ihop!" på exets facebooksida. 
Vi hade varit ihop i fem år och uppbrottet skedde i somras, så det är ganska nytt. Och även om jag inte har rätt att vara sur (eftersom jag själv gått vidare och dejtat) så hoppas man ju alltid att exet ska förbli singel i åtminstone ett år.
Men nu sitter jag här, med antagligen nio katastrofala dejter framför mig och med all potential att bli en crazy cat lady, medan han verkar landat ett seriöst förhållande (med till råga på allt: en übersöt brud).
Alkohol hitåt tack!
program och msn och facebook igång, jag ska nog vara glad för att jag slapp någon halvdan facerape

Lägesrapport från mig... Var helt förstörd i två timmar under kvällen, grät och grät och saknade exet som en tok.. Återigen, tack för era söta ord!
Jag träffade alltså en kille, vi kan kalla honom N för två-tre veckor sen. Det har blivit ett tiotal träffar och sex vid fyra tillfällen. Vi har bra intellektuella diskussioner - men jag vill ju ha nån att skämta med och diskutera även annat med. Med andra ord: inget giftasmaterial.
Sexet har dock varit bra, och efter upptäckten om exet ikväll (och trots att hjärnan skrek nej!) så hade jag ett nästan sjukligt behov efter kroppskontakt så jag skickade iväg ett sms. Han kom förbi vid 22-tiden och såklart blev det en djup diskussion om världsekonomin till att börja med. Sen blev det sex.. och sen somnade han.
Kvar låg jag i sängen.. Och på näthinnan såg jag enbart exet. Kunde verkligen inte sova, så nu sitter jag i soffan. Klockan är halv fyra på natten och klockan ringer om 3 h...
Jag är en hemsk människa. Till mitt försvar kan jag nog dock påpeka att jag tror N inte heller är intresserad av mig på förhållandesättet, utan han är nog ganska införstådd i en kk-relation också.. Men ändå... Funkar det att åka till Indien en månad för att landa och hitta sig själv? Usch för mig just nu.
Någon som minns mig? Jag var aktiv ett kortare tag för någon månad sen, då med ett projekt "10 dejter innan nyår"... Här kommer en liten uppdatering:
Dejt 1, 2, 3 och 4 var med helt okej killar, men det klickade inte från min sida. Alla de fyra ville ses igen, men jag tackade för dejterna och avböjde.
Dejt 5 var med en kille som jag blivit extremt intresserad av. Första dejten gick kanon, vi satt och snackade i sex timmar och när vi skiljdes åt var det med mycket pirr i magen! Fick ett sms tidigt på morgonen därpå från honom och vi höll nära kontakt över såväl sms och mail (där han nästan var mer drivande än jag) kommande dagarna. Han skrev fina grejer och mitt pirr minskade ju knappast. Sen var det dags för andra dejten i förrgår. Vi käkade mat, snackade massor och tog en lång, fin promenad. Avslutade med en varm kram och jag promenerade hemåt. Sen får jag ett sms morgonen därpå där han tackar för en trevlig kväll men säger att han inte vill gå vidare.
WHAT THE FUCK? Vad gjorde jag fel? Jag tyckte vi hade jättetrevligt och jag var mig själv - precis som jag var på första dejten. Hur sjutton kan det svänga så fort?
Nu sitter jag här och känner mig smått olyckligt kär... och vill inte alls gå på fler dejter. Jag vill ju ha den här snubben! 
Here it goes. Den långa förklaringen. Extremt tacksam för all input! 
Dagen efter den andra dejten var jag först att höra av mig, med ett mess som var "positivt". Direkt då fick jag ett sms att "jag hoppas du uppskattar min uppriktighet, men jag vill inte gå längre". Hade han varit fortsatt intresserad (eller ens nyfiken) så hade han hur lätt som helst kunnat spinna vidare på mitt första sms utan problem.
Jag (puckad och stött) svarade då typ: "Absolut, man ska vara ärlig. Jag är väl lite inne på samma linje som dig, men tack i alla fall för en trevlig kväll. Jag antar att du inte är ute efter några vänner, men vill du ha ett resesällskap till XX (ett udda resmål vi snackat om) så får du hojta till.".
Jag orkade inte skriva som jag kände, att jag eg. blev ledsen och förvirrad, utan tog den "enkla" vägen ut. Han skrev då något i stil med "Ja, jag vet ju inte vad du känner - men jag vill i alla fall inte spela några spel utan vara ärlig. Mycket möjligt. Jag gör gärna den resan och har isåfall gärna sällskap. Får se vad som händer.. "
Sen var det tyst i ett dygn, och sen la han ett ord i vårt Wordfeud-spel och skrev plötsligt i chatten: "Allt väl?"
Då blev jag förvirrad (varför hör han av sig?) men jag svarade och undrade såklart hur läget var med honom också. Svar kom på det, och sen blev det tyst igen.
Imorse la han ett nytt ord i Wordfeud. Då kommenterade jag lägget och skrev sen "Har du en bra helg?". Det var 11 imorse, och sen dess inget svar (eller lägg på WF)...
Han känns jävligt rak och ärlig, och jag har svårt att tro att han skulle ljuga för att slippa bli den som blir dissad (om han nu trodde att jag inte var intresserad). Å andra sidan, varför skriva "allt väl?" när det väl gått ett dygn..? Skrev han det för att vara trevlig och för att han kunde skriva det "utan problem" eftersom jag ändå var ointresserad på det sättet (tror han ja... ;))?

Liten uppdatering i min egna soppa.. Jag skrev alltså till honom på lördagsmorgonen. Inget svar. Under kvällen nu när det hade gått 36 h (!) gav jag upp och insåg att jag var totalt ointressant för honom.. Depp, depp, men jag har två andra dejter inplanerade innan nyår med schyssta, om än inte fullt så intressanta, killar. 45 minuter efter jag totalt gett upp hoppet plingade mobilen till.. 
Vi smsade till och från under två timmar och till sist så gav jag upp och skickade iväg ett "Nu la jag till dig på fb. Har du bara dina närmsta där så är det bara ignorera vänförfrågan". Förfrågan blev godkänd och en kvart senare kom ett sms "Fina foton. Du är vacker. :)"
GAH. Hur sjutton tolkar man det? Han har sagt att han inte är intresserad, jag har sagt att jag inte är intresserad - och ändå skriver han en sån sak... (fanns det en smiley som kliade sig i huvudet skulle jag lagt till den här... ;))
Det slutade med att han frågade om veckans planer, jag svarade att jag funderade på att besöka ett specifikt ställe den 22:a eller 23:dje och hux flux så skulle han skicka ett sms om han blev klar med julklapparna innan och hade lust att haka på. Antagligen blir det inte av, men ändå...
Märkligt gott folk (analyser tas tacksamt emot!) men jag går onekligen och lägger mig med en bättre känsla i magen i natt än jag hade igår.