• floya

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2011-11-15 19:42:17 följande:
    Hur visste du att det hade gått en timme?
    Eftersom han under hela samtalet enbart pratat om sig själv så hade jag inga problem att tyst räkna sekunderna för mig själv... "Ett-tusen-en, ett-tusen-två, ett-tusen-tre..."

En timme var dock en mindre skarvning uppåt. I sanningens namn var det 56 minuter och 32 sekunder.

Eller nåt.
  • floya

Usch, även om det kanske inte verkar så så har jag en riktig, jäkla deppkväll. Fick för en timme sen veta att mitt ex gått vidare och hittat en ny tjej. Till råga på allt så fick jag reda på det genom att en gemensam vän till mig och exet skrivit typ: "grattis XX och YY till förhållandet, ni är ju hur fina som helst ihop!" på exets facebooksida. Skrikandes

Vi hade varit ihop i fem år och uppbrottet skedde i somras, så det är ganska nytt. Och även om jag inte har rätt att vara sur (eftersom jag själv gått vidare och dejtat) så hoppas man ju alltid att exet ska förbli singel i åtminstone ett år. Oskyldig Men nu sitter jag här, med antagligen nio katastrofala dejter framför mig och med all potential att bli en crazy cat lady, medan han verkar landat ett seriöst förhållande (med till råga på allt: en übersöt brud).

Alkohol hitåt tack!  

• floya
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-15 20:34:16 följande:
    Usch vad jag känner igen mig i det du skrivit. Har haft samma problem med mitt ex, ny tjej och facebook... ibland bara hatar jag facebook och har många gånger övervägt att blocka mitt ex för att slippa se sån man inte vill se eller läsa!
    Tack finingar för kramar och skålar! Det värmer ska ni veta, och det är skönt att veta att man inte är ensam! :)

Håller med dig "Min tur snart?", jag har också funderat på att blocka.. Men jag är ju så nyyyfiken samtidigt. Morr, nyfikenheten kommer bli min död. Skrikandes
  • floya
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-16 02:53:14 följande:
    jag kom precis hem från Breaking Dawnpremiären, hittade mitt hem städat, disken diskad och lillebror avdäckad i soffan  gulligt av honom förutom att han har lånat min dator {#emotions_dlg.djavulsk} program och msn och facebook igång, jag ska nog vara glad för att jag slapp någon halvdan facerape Oskyldig 
    Men vad mysigt ändå med renstädad lägenhet! Då kanske man får stå ut med en eventuell facerape eller två! Flört
  • floya
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-15 23:49:19 följande:
    Jo, men jag vill verkligen inte såra NÅN! Vilken känsloblandad kväll det blev... ledsen för att behöva dissa och hans reaktion och glad över nya dejten ikväll... som var så trevlig och som hör och häpna fick mig känna lite pirr, speciellt nu lite senare då han skickat söta sms och ringt 2 gånger Glad

Men så börjar dumma jag helt plötsligt tänka på karma och känner "fan, nu har jag dissat och sårat nån... så då kommer det slå tillbaka på mig och jag kommer så småningom bli dissad i retur" Suck så dumt och jag irriterar mig på mig själv.
    Vad härligt med pirr! :) Jag tror på karma, men jag tror lugnt att du kommer slippa sån karma. Hade du varit ett svin och dissat nån i kombination med att beställa suspekta tidningar i hans namn eller pilla in räkor i hans gardinstång, då hade det kanske kommit tillbaka. Men att avsluta en relation för att det inte klickar/funkar etc., näe, det tror jag inte kommer hoppa tillbaka på dig. Glad
  • floya

Lägesrapport från mig... Var helt förstörd i två timmar under kvällen, grät och grät och saknade exet som en tok.. Återigen, tack för era söta ord!

Jag träffade alltså en kille, vi kan kalla honom N för två-tre veckor sen. Det har blivit ett tiotal träffar och sex vid fyra tillfällen. Vi har bra intellektuella diskussioner - men jag vill ju ha nån att skämta med och diskutera även annat med. Med andra ord: inget giftasmaterial.

Sexet har dock varit bra, och efter upptäckten om exet ikväll (och trots att hjärnan skrek nej!) så hade jag ett nästan sjukligt behov efter kroppskontakt så jag skickade iväg ett sms. Han kom förbi vid 22-tiden och såklart blev det en djup diskussion om världsekonomin till att börja med. Sen blev det sex.. och sen somnade han.

Kvar låg jag i sängen.. Och på näthinnan såg jag enbart exet. Kunde verkligen inte sova, så nu sitter jag i soffan. Klockan är halv fyra på natten och klockan ringer om 3 h...

Jag är en hemsk människa. Till mitt försvar kan jag nog dock påpeka att jag tror N inte heller är intresserad av mig på förhållandesättet, utan han är nog ganska införstådd i en kk-relation också.. Men ändå... Funkar det att åka till Indien en månad för att landa och hitta sig själv? Usch för mig just nu.

• floya

Någon som minns mig? Jag var aktiv ett kortare tag för någon månad sen, då med ett projekt "10 dejter innan nyår"... Här kommer en liten uppdatering:

Dejt 1, 2, 3 och 4 var med helt okej killar, men det klickade inte från min sida. Alla de fyra ville ses igen, men jag tackade för dejterna och avböjde.

Dejt 5 var med en kille som jag blivit extremt intresserad av. Första dejten gick kanon, vi satt och snackade i sex timmar och när vi skiljdes åt var det med mycket pirr i magen! Fick ett sms tidigt på morgonen därpå från honom och vi höll nära kontakt över såväl sms och mail (där han nästan var mer drivande än jag) kommande dagarna. Han skrev fina grejer och mitt pirr minskade ju knappast. Sen var det dags för andra dejten i förrgår. Vi käkade mat, snackade massor och tog en lång, fin promenad. Avslutade med en varm kram och jag promenerade hemåt. Sen får jag ett sms morgonen därpå där han tackar för en trevlig kväll men säger att han inte vill gå vidare.

WHAT THE FUCK? Vad gjorde jag fel? Jag tyckte vi hade jättetrevligt och jag var mig själv - precis som jag var på första dejten. Hur sjutton kan det svänga så fort?

Nu sitter jag här och känner mig smått olyckligt kär... och vill inte alls gå på fler dejter. Jag vill ju ha den här snubben! Skrikandes

• floya
    Anonym skrev 2011-12-17 21:50:32 följande:
    Åhhh men det kan svänga sådär fort. Jag hade ett par trevliga dejter med en man där både jag och han var lika pådrivande mellan med sms etc men sen efter det tredje tillfället så kände jag plötsligt att det inte alls kändes bra. Utan att han "gjort fel".

Kemin kanske inte stämde för honom bara? Han kanske inte kände sig redo?
    Åh, du anar inte vad skönt att höra det. Måste släppa honom... men vill inte. :(
    Laurora skrev 2011-12-17 21:56:36 följande:
    Been there done that. Jag vet inte men tyvärr så kan man ju aldrig ha koll på hur andra tänker. Hans ex kasnke dök upp igen eller han körde flera dejter samtidigt? Äh släpp och gå vidare, du har 5 dejter till att hinna med i år
    Tack för ditt svar också! Ja, jag lär ju aldrig få veta vad som hände. Och även om det svider så får jag ju inse att kände han såpass mycket negativt andra dejten att han inte var beredd att ge mig en chans till på en tredje dejt - då är han inte rätt man för mig. Men ajajaj, vad ont det gör!

Å andra sidan, en positiv sak har kommit ur det hela. Jag trodde nästan jag förlorat känslan till pirr, men tydligen inte! Nu gäller det bara att hitta någon som kan besvara det! Flört
  • floya
    Pulaski skrev 2011-12-17 22:32:44 följande:
    Men du skrev att du hade varit på två dejter, och efter andra dejten skildes ni åt med en lång kram, var det så? Inga kyssar alls under nån av dejterna? Hade det varit jag som var han och var intresserad så hade jag definitivt möjliggjort det där med kyssande efter så pass förhållandevis lång tid. Och då menar jag inte "slita tag i henne och hångla upp henne oförberedd", utan subtila saker som att inte riktigt släppa henne när man kramas, stå nära och prata, och sånt där. Drar hon sig undan vid såna tillfällen då tolkar jag det som ointresse, speciellt om det sker även på en andradejt.
    Stämmer bra, ingen kyss under någon av dejterna. Men jag tycker inte det är jättekonstigt. Jag tycker det är lite annan nervositet och känslor inblandade om man träffas online, istället för irl från början. Jag kan behöva umgås lite och "känna efter" när jag träffar en helt ny person, innan jag kan tänka mig en kyss. Men det är inte omöjligt, jag kanske blev placerad i "vänner"-facket på grund av att jag inte upplevdes som tillräckligt tillgänglig. Fast jag tycker ju ändå, är han intresserad så borde han i alla fall ge mig en chans på en tredje dejt... Vore det helt upp till mig så skulle jag åka dit på en gång och släta av honom.  Oskyldig
  • floya
    Smecker skrev 2011-12-17 23:57:54 följande:
    Note to self:
    Gillar jag killen, försitt inte tillfället att släta av honom, "nästa gång" kanske är försent.
    Amen!

Åh. Fan.. Ångest. Om jag visste att fallet var att jag blev placerad i vän-facket så skulle jag ju faktiskt kunna be om en till chans, men det kan ju vara så att han bara fann mig totalt ointressant av något/några andra skäl.. Så jag får nog bara bita i det sura äpplet och inse att detta inte var min prins - heller. Obestämd
  • floya

Here it goes. Den långa förklaringen. Extremt tacksam för all input! Kyss

Dagen efter den andra dejten var jag först att höra av mig, med ett mess som var "positivt". Direkt då fick jag ett sms att "jag hoppas du uppskattar min uppriktighet, men jag vill inte gå längre". Hade han varit fortsatt intresserad (eller ens nyfiken) så hade han hur lätt som helst kunnat spinna vidare på mitt första sms utan problem.

Jag (puckad och stött) svarade då typ: "Absolut, man ska vara ärlig. Jag är väl lite inne på samma linje som dig, men tack i alla fall för en trevlig kväll. Jag antar att du inte är ute efter några vänner, men vill du ha ett resesällskap till XX (ett udda resmål vi snackat om) så får du hojta till.".

Jag orkade inte skriva som jag kände, att jag eg. blev  ledsen och förvirrad, utan tog den "enkla" vägen ut. Han skrev då något i stil med "Ja, jag vet ju inte vad du känner - men jag vill i alla fall inte spela några spel utan vara ärlig. Mycket möjligt. Jag gör gärna den resan och har isåfall gärna sällskap. Får se vad som händer.. "

Sen var det tyst i ett dygn, och sen la han ett ord i vårt Wordfeud-spel och skrev plötsligt i chatten: "Allt väl?"

Då blev jag förvirrad (varför hör han av sig?) men jag svarade och undrade såklart hur läget var med honom också. Svar kom på det, och sen blev det tyst igen.

Imorse la han ett nytt ord i Wordfeud. Då kommenterade jag lägget och skrev sen "Har du en bra helg?". Det var 11 imorse, och sen dess inget svar (eller lägg på WF)...

Han känns jävligt rak och ärlig, och jag har svårt att tro att han skulle ljuga för att slippa bli den som blir dissad (om han nu trodde att jag inte var intresserad). Å andra sidan, varför skriva "allt väl?" när det väl gått ett dygn..? Skrev han det för att vara trevlig och för att han kunde skriva det  "utan problem" eftersom jag ändå var ointresserad på det sättet (tror han ja... ;))?

• floya
    Pulaski skrev 2011-12-18 00:10:07 följande:
    Jag kan ju förstås bara tala av egen erfarenhet - som i och för sig har blivit rätt omfattande på den fronten de senaste två åren - men sannolikheten för att en tjej ska vara intresserad minskar kraftigt beroende på hur lång tid det tar innan första kyssen. Redan efter första dejten brukar jag räkna med att hon inte är intresserad om det inte har blivit nån kyss, och jag hade garanterat gett upp hoppet om det inte blivit nåt ens efter två dejter. Förmodligen tror han att du inte är intresserad, och ger upp istället för att "förnedra sig" och fortsätta anstränga sig "i onödan".

Om du känner att du helst skulle vilja släta av honom, hur kommer det sig att du inte har gjort några försök till det på dejterna? 
    Intressant. Dejterna jag varit på tidigare (som lett till mina tidigare förhållanden) har sällan involverat salivutbyte på dejt 1-3.  Och då känner jag mig ändå som en ganska "frigjord" person...

Varför det inte blev någon kyss beror nog på att han var lite svårläst (även på dejt 1) och jag kan behöva lite feedback för att våga göra ett move. Det fanns inte riktigt de sexuella vibbarna i luften. Men som sagt, jag vet ju inte, han kanske var totalt ointresserad (som jag tolkade som svårläst) redan på dejt 1, men då är det märkligt att han skrev långa mail, fina sms och gav mig härliga komplimanger mellan dejt 1 och 2... Gud. Jag skulle behöva en bruksanvisning till såväl karlar som mig själv känner jag.

Om jag ställer en motfråga till dig: om det inte blir någon kyss på dejt 1 eller 2, men du fortfarande är nyfiken på tjejen - vill du inte träffa henne igen då, eller ger du upp?
  • floya
    Smecker skrev 2011-12-18 00:13:47 följande:
    Du kan faktiskt välja en alternativ metod som är väldigt effektiv, om än lite svårare.. nämligen att bita i den sura citronen.

Varför inte helt enkelt (lättare sagt än gjort) höra av dig till honom och fråga om det är något särskilt som fått honom att känna så, för du gillade det du upplevde och vill gärna träffas igen? Personligen vill jag gärna veta orsaken till att något inte funkar, och det kan man faktiskt fråga vänligt om. Lägg bara fram det i en bra ton som inte är klängig eller desperat, de flesta kan mycket väl tänka sig att i det läget ge en bra, eller hygglig, förklaring.
    Det är ett riktigt bra tips, men det känns som jag borde ställt den frågan i så fall innan jag själv outade att jag inte var intresserad.

Mina valmöjligheter som jag ser det:

- glömma allt som har med honom att göra

- bita i citronen precis som du nämner, och höra av mig och fråga varför han inte kände för mig (känns dock apjobbigt... speciellt eftersom jag sagt att jag inte är intresserad..)

- fortsätta låtsas som att jag är ointresserad av honom som pojkvän, men lobba för att vi tar oss iväg på den där resan och där satsa på att släta av honom?

Får se om det kommer något svar på min fråga på WF imorse. Får jag inget svar alls så vettesjutton om det är värt att fortsätta försöka/analysera... Är han minsta lilla nyfiken fortfarande (oavsett om det handlar om resesällskap eller kärlek..) så borde han svara, kan jag känna..
  • floya
    kristinah skrev 2011-12-18 00:54:36 följande:
    Floya - jag hade tolkat ditt svar där som att du inte helelr var intresserad alls och att hans fortsatta konversation är bara som vänner.

orkar du inte med att vara vän med honom tycker jag att du ska vara ärlig tillbaka om det.
    Nu tror han nog att du inte alls är intresserada v nåt mer än vänskap.
    Samma lika som han 
    Absolut, det var ju det jag ville få fram (puckad och stött som jag var)...Foten i munnen

Han är en störtskön kille och är alternativet vän eller ingenting alls, så vet jag vad jag skulle välja. För kär är jag inte, men väldigt nyfiken och jag hade gärna lärt känna honom mer..

Och fram tills att jag skrev i denna tråd så var jag 110% säker på att han inte var intresserad av mig. Sen kommer vissa i denna tråd och skriver att bristen på hångel och att jag ev. satte mig själv i vänskapsfacket kan ha gjort att han dissade mig för att inte bli dissad själv - och då får jag såklart upp hoppet igen. Skäms
  • floya
    Heidi1 skrev 2011-12-18 21:11:59 följande:
    Nu sover barnen sen ett tag tillbaka och jag har varit hos killen och haft det väldigt mysigt Skrattande
    Härligt, härligt! Flört
  • floya
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-12-18 21:58:24 följande:
    igår när vi satt i bilen berättade sonen min att pappa och *** ska gifta sig! 
    Kändes faktiskt nästan helt ok. När jag fick veta att de skulle ha barn trodde jag skulle  gå under men det är ju ett par år sen.  Fast kan ju dock medge att det även känns lite surt då han inte ville gifta sig med mig, även om jag vet att det inte var för att det var jag utan för att han helt enkelt inte ville gifta sig. Men människor förändras och mognar, och ska han nu gifta sig så är jag glad att det är med henne då hon är en bra tjej o sonen gillar henne. 
    Undrar bara när hans pappa kommer berätta det för mig, har haft känslan ett tag nu att det var på gång, o jag visste redan innan han berättade att de skulle ha barn att det var så. Känner honom rätt väl o märker när han har nåt han vill berätta men inte riktigt vågar....
    Åh! Tufft att få höra sånt, men vad skönt att du kan ta det ganska bra och se på det hela med "nyktra" ögon! Mitt ex ville aldrig förlova sig och bröllop fanns inte på kartan, men nu är han i ett nytt förhållande - och jag hoppas jag kan se på ett eventuellt bröllop mellan dem på samma sätt som du gör - att människor mognar och att man får vara glad för deras skull.
    Kändes det tungt att få höra det av sonen istället för från ditt ex?
    Kram!
  • floya
    Cosan skrev 2011-12-18 01:48:07 följande:
    Jag känner igen mig till viss del i ditt resonemang. Dock har jag inte lyckats komma till någon dejt från nätet än. Jag behöver känna in både med mail och sen så även irl. Det tar ett bra tag för mig att börja bli attraherad av någon. För mig bara försvinner de och det känns lixom rätt dumt att efter 3-5 mail och skriva för att få en förklaring till varför de försvann. 
    Tror dock verkligen inte att du ska ändra på dig själv och bli mer tillgänglig så att säga. Tror inte riktigt heller på en tredje dejt. Men visst är det skumt kan jag tycka.  
    Jag håller med till fullo. Jag kan bli kåt på krogen och vilja släpa hem nån, men när det gäller internetdejting så står mer "på spel" och nervositet och förhoppningar gör att jag sällan känner den där sexuella laddningen redan på första dejten. Brukar tända till på andra dejten (fast jag har allt turtrosorna på mig redan på första ;)) och vara upplagd för some looooove (eller i alla fall lite salivutbyte) på tredje. Jag kan nog inte göra mig mer tillgänglig eller mer "på" redan på första dejten, för då har min hjärna fullt upp med att processera allt som sägs och görs..

Tolkar jag dig rätt, försvinner killarna från dig efter 3-5 mail? Är det en trend och har hänt fler än ett par gånger? Märkligt.. Det händer väl alla att folk tappas på vägen under mailväxling, men det låter som om det händer väldigt ofta för dig?
  • floya
    Smecker skrev 2011-12-19 01:27:35 följande:
    Varför står det mer på spel när det gäller internetdejting? Enda skillnaden är väl att man investerat i lite fler knapptryckningar än man gör på krogen? Inte så att jag försöker göra mig dummare än jag är, jag förstår helt enkelt inte.. träffa nån som träffa nån, liksom? Internet, krogen, busskön, whatever, varför måste det ena vara mer pretentiöst än det andra? Två människor möts, det ena leder till det andra som förhoppningsvis leder till det tredje, osv, men var man träffat människan och vad man gör är väl egentligen egalt? Eller är det bara jag som är för avslappnad?
    Jag kan bara tala för mig själv. Först och främst så ska jag påpeka att om ni hade varit en fluga på väggen på alla mina förstadejter så hade ni nog inte fått några vibbar av att jag är nervös. För jag är ganska laid back till att träffa främmande personer..

Men, skillnaden mellan krog- och internetdejting för mig är att på krogen är jag inte ute efter något långvarigt, jag har inte hunnit bilda mig en uppfattning om killen, och han har dessutom inte hunnit bilda någon uppfattning om mig. Och jag har på en förstadejt med någon från nätet verkligen fullt sjå med att processera allt som sägs - är han som jag trott, hur var det nu med det där vi snackade om, ojdå, det där visste jag inte m.m. m.m. så jag hinner typ inte tänka tankar som "fan vilka fina läppar, de skulle man hångla upp".. Det handlar alltså inte om nätet i sig, utan om att jag vet tämligen mycket om människan innan...
    Låter det jättekonstigt? Kanske, men så funkar jag i alla fall. Skäms
  • floya

Liten uppdatering i min egna soppa.. Jag skrev alltså till honom på lördagsmorgonen. Inget svar. Under kvällen nu när det hade gått 36 h (!) gav jag upp och insåg att jag var totalt ointressant för honom.. Depp, depp, men jag har två andra dejter inplanerade innan nyår med schyssta, om än inte fullt så intressanta, killar. 45 minuter efter jag totalt gett upp hoppet plingade mobilen till.. Skäms

Vi smsade till och från under två timmar och till sist så gav jag upp och skickade iväg ett "Nu la jag till dig på fb. Har du bara dina närmsta där så är det bara ignorera vänförfrågan". Förfrågan blev godkänd och en kvart senare kom ett sms "Fina foton. Du är vacker. :)"

GAH. Hur sjutton tolkar man det? Han har sagt att han inte är intresserad, jag har sagt att jag inte är intresserad - och ändå skriver han en sån sak... (fanns det en smiley som kliade sig i huvudet skulle jag lagt till den här... ;))

Det slutade med att han frågade om veckans planer, jag svarade att jag funderade på att besöka ett specifikt ställe den 22:a eller 23:dje och hux flux så skulle han skicka ett sms om han blev klar med julklapparna innan och hade lust att haka på. Antagligen blir det inte av, men ändå...
    Märkligt gott folk (analyser tas tacksamt emot!) men jag går onekligen och lägger mig med en bättre känsla i magen i natt än jag hade igår. Solig

• floya
    Cosan skrev 2011-12-19 10:24:11 följande:
    Hm, det ligger en hund begraven här någonstans, något skumt är det som döljs.
    Jag kan hålla med. Mitt intresse har faktiskt minskat lite och gått över till mestadels nyfikenhet - och lite vaksamhet. Så vi får se framöver vad som händer. Jag håller er uppdaterade!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!