• Soupy

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Klöset skrev 2011-11-24 23:25:58 följande:
    Det känns inte som man har något val. Känner inte för att våldta någon
    Man kan ha en... överenskommelse med en vän av lämpligt kön. Eller ägna sig åt självbefläckelse. Finns olika sätt att göra livet uthärdligt.

Men det hör hemma i en annan tråd.
  • Soupy

Alltså på HP verkar det finnas väldigt många "aktiva" profiler utan någon som helst presentation eller information. Jag har en teori om att detta är spionkonton som används när man inte vill lämna spår efter sin riktiga profil. Stämmer det grabbar? Glad

• Soupy
    Klöset skrev 2011-11-24 23:35:58 följande:
    Jag har också väldigt svårt för det där, och svårare blir det ju äldre jag blir. Men ja. Snart ger jag mig inget val. Foten i munnen
    Jag hade nog tur, hade en väldigt trevlig man i mitt liv men det var inte ett förhållande. Han är musiker med allt vad det innebär och jag gillar att sitta hemma och kura med en bok eller så på kvällarna så det funkade inte på det planet. Men ibland korsades våra vägar. Glad Nu kör jag mer på att bita ihop och härda ut.  
  • Soupy
    Anonym (Mojo) skrev 2011-11-24 23:49:19 följande:
    Alltså, varför skulle det vara vi 'grabbar'? Jag tycker tjejer är överdrivet försiktiga (kanske med fog, vad vet jag).
    Mest bara för att jag inte vet om tjejer gör likadant. De som tittar in hos mig är åtminstone registrerade som män Glad
  • Soupy
    Klöset skrev 2011-11-25 00:13:46 följande:
    Intressant även om gifta är ointressant. Men tack för tipset om hp och kk . Ska genast leta.
    Du kan ju skriva i din presentation att du vill träffa en kk och sen kan vi slå vad om hur lång (= kort) tid det tar innan din mailbox kollapsar.
  • Soupy
    Klöset skrev 2011-11-25 00:18:01 följande:
    Men, det känns ju lite sådär om någon från jobbet eller nåt hittar min sida. Så lite info som möjligt tror jag på. Hihi.
    Äsch då. Take one for the team! Vore väldigt intressant att se hur män skulle reagera på den informationen Skrattande
  • Soupy
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-25 00:27:13 följande:
    ja det har du ju rätt i att de ska. men va tusan är d för bilder dårå? för ibland har de ju både ansiktsbilder o helkropp o allt va de kan vara o så har de en gömd... Förstår inte riktigt poängen då?
    Men jag kanske är trög, vad vet jag;)
    Ibland tror jag att det är bilder på deras barn. Vilket jag iofs inte förstår varför man har på en dejtingsida öht
  • Soupy
    Glädje58 skrev 2011-11-27 23:24:39 följande:
    Jag ska snart ner till tvättstugan och hämta tvätten. Lika bra att gå och lägga sig tidigt, jag ska upp klockan halv sex och ringa min vän som ska väckas inför hennes första arbetsdag. Sist jag ringde henne behövde jag ringa henne 75 gånger innan hon svarade. Rekordet ligger på 99...
    Du är troligtvis den schystaste vän man kan ha. Jag hade gett upp efter fem. Glad
  • Soupy
    Borgarbracka skrev 2011-11-27 23:31:42 följande:
    Hej,

har  faktiskt nätdejtat ett tag och stött på olika personer (en salig blandning). Hur som helst - har pratat med en kvinna som är gravid och väntar barn. Hon vill gärna ses, jag är lite tveksam med tanke på att hon inte har klargjort vad som har hänt med fadern. Hur skulle ni ha gjort? 
    Frågat. 
  • Soupy
    Borgarbracka skrev 2011-11-27 23:36:44 följande:
    Givetvis förstår jag att det naturliga är att fråga henne. Det är vad jag kommer att göra imorgon efter jobbet.
    Om jag istället abstraherar frågeställningen: kan ni tänka er att träffa någon som är gravid? Det är trots allt inte ditt barn och vad är det som säger att du inte kan träffa en annan och få ett eget barn tillsammans?  
    Jag menade inte att vara dryg, men eftersom du skrev att du tvekade pga att hon inte sagt vad som hänt med fadern så kan det vara bra att få det lite frågetecknet uträtat så snart som möjligt.

Nu är jag iofs kvinna så jag har inte just den här problemvarianten när det gäller barn, men jag tycker inte att det borde vara ett hinder. Vad är det som säger att ni inte kan få ett eget barn tillsammans vid ett senare tillfälle? Glad 
  • Soupy
    Borgarbracka skrev 2011-11-27 23:45:26 följande:
    Ah, lite av en blunder av mig. Jag ber om ursäkt. 

Det som är speciellt med just nätdejtning är för min del att jag nyss har börjat pga. jag har så mycket med jobbet (skriver från min telefon, har knappt tid att surfa för mitt höga nöjes skull). Vidare finns det så många personer, träffas man på krogen är det oftast lättare att ta kontakt och visa vem man är. På nätet finns det många människor, är enkelt att bara "klicka" till nästa om du förstår vad jag menar. Därav undrar jag om det är värt att lägga ned tid när man egentligen kan söka efter andra?  
    Det kan nog ingen annan är du svara på. Om du bara klickar vidare hela tiden blir det nog svårt att hitta någon. Gå på magkänslan. Om det känns bra, ge det mer tid.  
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!