Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Mia) skrev 2011-08-01 17:51:22 följande:

Jag tycker att om han har 23 miljoner på banken så kan jag tänka mig att vara lite mer flexibel. Upp till 104 år kan jag sträcka mig då, men där går faktiskt gränsen.

Då är det väl nästan en krav att han är minst 104 år gammal  Skrattande 
  • Glädje58
    FlogstaHP skrev 2011-08-01 19:37:09 följande:
    Nu har jag blivit tvungen att registrera mig här på FL bara för att kunna vara med i den här tråden. Efter att ha varit allmänt bitter och fullt övertygad om att det inte finns några singlar i HELA världen, så bestämde jag mig för att prova nätdejting iaf. Men jag känner att jag gärna vill ha lite feedback på min presentation... så här kommer den:

"Jag tänkte knåpa ihop en riktigt rolig presentation, men eftersom jag är en så torr och tråkig person så får det bli en medioker istället.

Jag är precis om majoriteten här en glad och snäll kille, med tillägget att jag faktiskt tycker jag är både gladare och snällare än de flesta. Ibland är jag galet pratglad, ofta kombinerat med yviga gester och ljudeffekter, men jag kan även vara väldigt blyg och tillbakadragen. Jag älskar även att ordbajsa om hur förträfflig jag är (för det är jag... nog... förträfflig alltså, för ordbajsa är ganska kul).

Om du lyckats läsa igenom mitt dravel ända hit så undrar du kanske vad jag letar efter?Jag letar efter någon som gör mig glad och varm, någon som jag kan sakna när jag är själv och någon som kan lyfta mig till molnen (ganska cheesy det sista men det är ju det jag vill! =))." 
    Jag har inte börjat nätdejta än, så jag vet inte riktigt hur presentationerna ser ut. Men det här kan säkert helt obemärkt lägga sig till rätta bland alla de andra neutrala presentationer som jag misstänker finns där.

Det där med att du är som majoriteten samt skriver dravel låter inte så positivt tycker jag.
  • Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-01 20:07:21 följande:
    Jag försökte skicka ett sms med får ingen lev.rapport och tror det beror på att han har som några av er, en egen telefon eller simkort till "nätkontakter"..
    Du får väl ett kvitto när han sätter på telefonen, och då lär han säkert höra av sig igen.
  • Glädje58
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-02 10:01:15 följande:
    Jag håller på att kämpa med ekonomin, letar inte efter någon som ska försörja mig, vill klara ut min situation själv och jag vet att jag kommer klara det. Lär ta tid bara.

Det är vad som bekymrar mig, eftersom det kommer ta minst 2-3 år innan jag är på fötter ordentligt, är det verkligen någon som kan tänka sig en framtid med någon som har ett så struligt bagage med pengar.
    Jag kommer inte kunna köpa hus eller bil om jag inte har kontanter. Får inte ta lån eftersom jag har anmärkningar som inte kommer försvinna förräns 3 år efter jag betalt allt till kronofogden.

Jag är bara lite rädd att ingen vill ha en tjej som jag, en som inte kan göra allt man kanske vill som par.

Jag tror att du oroar dig i onödan. Och ska man vara riktigt äckligt positiv, så är din situation kanske inte alls så tokig. Så nu är frågan, vad vill du att din blivande pojkvän ska attraheras av dig? Är det inte så att du vill att han ska älska din personlighet, att han blir knäsvag när han ser dig och bara längtar efter att känna din kropp mot hans. Om du nu hade fett med pengar, fint hus och bil. Så är risken att man blir lite nojjig och funderar på om det är pengarna som lockar.

Nåt som jag tror att du inte gillar i din nuvarande situation, det är att du inte kan göra saker som kostar pengar och därmed blir lite beroende av att bli bjuden så snart ni ska göra saker som kostar. Men som tur är, så finns det mycket man kan göra som inte kostar nåt alls eller väldigt lite.

kram
  • Glädje58
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-02 20:42:37 följande:

Tack för ert stöd, behövde det verkligen =)

Han ska ringa nu ikväll och bestämma mer inför imorgon.
    Ska bli kul att höra hans röst, har ju bara messat innan =)

Wish me luck!

Det kommer gå bra för dig i morgon. Se det som att det ska bli skönt att få komma ut lite grann. Göra lite annat än den alldagliga vardagen. Se det inte som att allt hänger på hur det kommer gå just denna dag, så slappna av och bjud på dig själv. Men berätta inte om din ekonomi och andra saker som du inte vill lyfta fram i ljuset. Det kan du göra vid annat tillfälle långt fram i tiden. Nu ska han bara få njuta av ditt härliga du. 

Ha det så trevligt. Och du... känn dig inte tvungen att uppdatera tråden under tiden ni ses, det räcker att du gör det strax efter du har kommit hem  Glad

• Glädje58
    Ernst Hugo skrev 2011-08-03 16:19:26 följande:
    Då upptäcker man till sin förvåning att det "oplanerade" programmet bjöd på en känsla man inte hade kunnat föreställa sig och man blir glad över att batterierna i fjärrkontrollen var slut den dagen Solig 
    Det är då man hoppas att det är en serie med 256 avsnitt och det här var det första  Glad
  • Glädje58
    Ernst Hugo skrev 2011-08-03 17:42:15 följande:
    ...Bör jag överhuvudtaget tänka på åldersfrågan? Drömmer       
    Nej för tusan. Åldern spelar ingen roll i ett initialt skede. Det är era personligheter och personkemi som räknas
  • Glädje58
    Anonym (hittade rätt) skrev 2011-08-05 09:37:49 följande:
    ... då min presentation inte var av nåder! ;) Jag var och är väldigt säker på vad jag vill ha och inte. :)

Du kanske har lite tips på innehåll av presentation, med tanke på ditt goda resultat Glad
  • Glädje58
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-05 10:23:54 följande:
    Idag förstår jag varför man inte ska ha varandra på facebook innan man känner varandra bättre.

I hans logg hade en tjej (en verkligen skitsnygg tjej) skrivit till honom.
    -När ska vi ses och kolla på nästa säsong?
    Han svarar:
    -Nästa helg om du kan =)

Ja, jag veeeeeet, urlöjligt, fånigt och jag har inte ett jävla DUGG med det att göra.
    Men...det störde mig lite...

Suck, jag är en kass dejtare
    Blev du ful i samma ögonblick som du fick syn på henne?

Sen måste jag säga att jag vill gärna att min blivande är snygg. Men man kan vara snygg på många sätt. Det behöver inte innebära att man är modellsnygg. Och vad tusan innebär det förresten? Jag tycker att många modeller är antingen fula eller helt neutrala/nollställda. Det kan räcka med att ögonen är fina, att det finns en connection mellan oss när vi tittar på varandra.

Sen finns det så många andra faktorer som måste fungera för att det ska bli en bra relation. Den här skitsnygga tjejen som han tillsammans med ska titta på någon säsong av nån teveserie eller vad det nu är för nåt, det skulle faktiskt kunna vara så att han inte finner nåt större nöje av henne än att sitta och titta på teve med, för att hon är rätt så tråkig. Skitsnygg men tråkig...

Ditt mål med honom nu är att se till att han inte tänker på teve när han är med dig Flört
  • Glädje58
    Anonym (Hustrun) skrev 2011-08-05 15:48:50 följande:
    Ja vi ska skiljas, jag vill inte leva så här. Men jag bara undrar hur fan överlever man?  
    Hej på dig  Glad

Du överlever genom att slippa honom (förutom när det gäller barnen). Du överlever genom att försöka skapa ett nytt liv. Ge dig chansen att leva livet, det finns mycket bra där ute...

kram Solig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!