Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Råd tack) skrev 2011-08-17 13:46:39 följande:
    Jag har en fråga...Ska jag dejta en gift man, som är olycklig i sitt äktenskap, eller inte? Om det bara vore för sex så fine, men han (och jag) verkar längta efter något mer. Ingen bra idé eller hur?

Jag har lite problem med män som inte kan lämna innan de inleder något nytt. I de flesta fall som jag känner till så blir sex vid sidan av ett sätt att klara av sitt ursprunliga förhållande bättre. Du blir helt enkelt anledningen till att han stannar kvar och du verkar tycka att han ska göra det omvända. Sen kommer han säkert att skylla på barn eller ekonomi, men om du betyder tillräckligt mycket för honom (och om han är en karl att hålla i när åskan går) så har han vett och respekt nog mot er båda att lämna innan han startar ett nytt förhållande.

Håller med om att den tråkiga diskussionen som gick förut sänkte den här tråden rejält. Nu lyfter vi upp den igen.
    knuff uppåt   
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-17 14:00:50 följande:
    NÄ för din skull också så tycker jag det för du kan hamna i en jädra soppa utan att du vet om det. Han kanske säger en sak o gör nåt annat, så nej jag skulle hålla mig långt borta från gifta män!

Håller med.
    Anonym (Råd tack) skrev 2011-08-17 14:02:46 följande:
    Hur ska jag hitta någon? Kanske krogen är en bättre väg att gå?  

Om du trivs på krogen så kanske. Själv ska jag ut i krogsvängen i helgen (fredag eller lördag - inte bestämt än). Fast jag går ut främst för att umgås med två kompisar. Träffar jag någon så vore det ju kul, men det är inte mitt primära syfte. Sen tror jag att det nästan syns på en om man är där för att ragga. Desperat blick leder sällan till något långvarigt. Men ut och ha kul i första hand - visst!

• Anonym (Mia)
    Anonym (Råd tack) skrev 2011-08-17 14:03:59 följande:
    Det är väl så jag tänker innerst inne. Men nu kommer han ju bli besviken om jag väljer att ställa in...

Om han blir så besviken borde han ta tag i sitt äktenskap först och sedan dejta dig. Du ska inte ta på dig hans besvikelse. Varför ska du ha dåligt samvete för att han blir besviken när det är han själv som sitter i en situation som inte känns bra för dig?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-17 14:29:42 följande:
    Jag håller med att luften gick ur tråden lite och det var sååå tråkigt. Speciellt eftersom den gjorde det precis när jag skulle på min dejt med 41-åringen

Men vi glömmer det där och fortsätter som vi gjort innan. Jag har gillat stämningen i denna tråd hela tiden och det fixar vi lätt igen

Men hur gick det då?!!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-17 15:23:23 följande:
    Jag vet inte riktigt faktiskt det var trevligt, vi gick en promenad och satt och pratade på en bänk. Skrattade mycket och sådär. Men det första jag märkte var att han var otroligt nervös så jag vet inte riktigt om hans riktiga "jag" kom fram.
    Vi skildes åt efter 2,5 timme och efter några timmar skickade han ett sms där det stod "Sov gott när det är dags " Väldigt kort och ingenting om att det var trevligt att träffa mig?! Men han hörde ju av sig och det tänker jag att han inte borde gjort om han inte ville prata mer med mig. Jag svarade iaf en timme senare att det var kul att träffa honom och att det var skönt att se att han inte hungrade ihjäl på vägen hem (han var väldigt hungrig)  och sen önskade jag honom en godnatt. Sen har jag inte hört av honom...och han brukar skicka sms på morgonen när han sitter på buss till jobbet.

Men vad vet jag om nånting egentligen?!

Oj vilken svårbedömd typ... Obestämd
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-17 15:48:37 följande:
    ggaahhh!
    jag kan ha barnvakt i ca 1.5 timme (vilket är bra att ha en gräns när man träffas första gången om det känns pest o pina) vad tycker ni är bäst, ta en standardfika eller?

Själv gillar jag inte fika utan föredra en promenad. Men tidsramen verkar bra tycker jag. Det blir ett trevligt avbrott i vardagslunken. Klart du ska gå. Han kanske inte är den du ska leva med, men det är säkert ett trevligt sällskap för en dejt. Andas djupt och ta det lugnt. Han kan vara minst lika nervös som du, tänk på det. Det kommer att gå jättebra!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-17 16:01:14 följande:
    ok varför gillar du inte fika? varför är promenad bättre? går ni bara o snackar då eller?

Jag tycker i alla fall att en fika blir så konstruerat. Man sitter nästan och förhör varandra och måste titta på varandra hela tiden.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-17 16:07:00 följande:
    På en fika måste man sitta och titta på varandra Promenerar man så är det inte samma besvär med var man ska titta. Men jag är rätt fjantig så lyssna inte på mig Tungan ute

Du är inte fjantig, jag håller ju med precis.

Men trivs man med fika är det väl bra.  
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-17 16:12:06 följande:
    hihi inte tänkt på det. kanske ska göra det då. det är ju lätt att man inte vet vart man ska stirra som sagt hihi ska höra vad han tycker. han är rätt sportig så han vill nog röra på sig

Boka en tid på en klättervägg tillsammans. Då måste du ha så mycket fokus på väggen att du glömmer bort att vara nervös.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-17 16:20:03 följande:
    Men det verkar ju inte speciellt enkelt.
    Fast jag lurar ju ingen. Du har sett min presentation på HP, jag skriver ju direkt att jag är besvärligt

Bättre att du är dig själv även om dt tar längre tid att hitta någon. Hur kul är det att leva nedtonat resten av livet? Nej du är du och det finns någon där ute som uppskattar det.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!