Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-10 10:47:32 följande:
    Eller så är vi för smarta och hinner tänka igenom scenarion innan de ens kommit till sin första tanke, och där stannar det Tungan ute
    Eller så är ni för smarta för ert eget bästa och hinner gå igenom 15 olika nojor innan vi ens orkat bry oss om sånt.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-10 10:53:11 följande:
    Du vet. Ok . Men alla är vi olika och tar saker på olika sätt. Menar du att du alltid styr ditt liv med dina egna beslut tankar och känslor oavsett hur andra människor beter sig? Även i ett förhållande?
    Jag styr över mina tankar, mina känslor och mitt beteende. Nej, inte oavsett hur andra beter sig, självklart påverkas ens tankar, känslor och beteende av omgivningen, men oavsett så är det jag som bestämmer över mig själv. Inte du, inte en eventuell flickvän, inte min kompis och inte mina släktingar. Jag.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-10 10:57:09 följande:
    Tror det är lika vanligt bland killar, Såvida dom inte är helt känslomässigt döda.
    Det finns inget linjärt samband mellan att inte noja och att vara känslomässigt död. Men visst, är man känslomässigt defekt och har förtroende- och anknytningsproblematik så kan man säkert uppleva det så. Eller om man har borderline. Antingen eller, svart eller vitt, på eller av. Gråskalorna existerar inte när man har den problematiken.

Hur var det förresten med lämnandet av tråden? Brist på karaktär med?
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-10 11:00:18 följande:
    Det faller ju på sin egen logik, Känslor kan man inte kontrollera- Man kan förtränga dom, Men styra dom ne.
    Ah, ännu en som är en viljelös slav under sina känslor. I pity you.
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-04-10 11:05:54 följande:
    Men jo nu ska jag vara vrång och tvär men man kan absolut styra sina känslor, sen är det kanske mer eller mindre skoj att göra det. Men känslor kan man styra i mångt och mycket.
    Inte om man lider av Asperger eller någon bokstavskombination, då blir det genast mycket svårare. Fast då blir å andra sidan allt som har med känslor att göra mycket svårare, även som begrepp och definition. Världen ser helt enkelt annorlunda ut, känslomässigt, ur en bokstavskombinationspersons synvinkel.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-10 11:08:10 följande:
    Jag lämnade tråden igår, Jag skrev till en berörd person att jag återkommer om jag har något att tillägga.
    Nu har jag sett att bara för att det sitter en stockholmare med damp i tråden behöver jag ju inte lägga speciellt storvikt på det, Dina åsikter är ganska irrelevanta för mig- Jag tycker bara du är underhållande inkonsekvent och på något sätt verkar du tro att du får respekt genom att bete dig som du gör, Men vad vet jag du kanske har en psykjournal som skulle göra tomas quick avundsjuk. 
    Yes dear, whatever you say dear.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-10 11:26:46 följande:
    Vi får ta dig för dina ord, Jag tror ingen annan har bättre insikt i ämnet än du.
    Ja.. jo.. Drömmer
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-04-10 11:29:48 följande:
    Jag vill ha en bokstavskombination Gråter
    Helst inte, jag föredrar dig som du är.
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-04-10 11:31:43 följande:
    Men kom igen ge mig ett par bokstäver då! Tungan ute
    IFK?
  • Smecker
    Night sky skrev 2012-04-10 11:51:31 följande:
    Ja, ring och fråga du om du känner att du måste och vill göra det. 

Men fråga inte saker du inte vill veta svaret på!  (Tack Smecker! )
    De nada Flört
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!