Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2012-07-27 00:19:29 följande:
    Uppriktiga kärleken? Nu hänger jag inte med.

Sen kan man ju vara finkänslig med HUR man serverar sanningen. Tex om man som jag har svårt för tjocka killar så säger jag ju inte att sorry detta fungerar inte för att tycänder inte på tjockisar. utan kan ju säga att du var nog i fluffigaste laget för smak men det som inte fungerar för mig fungerar säkert för någon annan..

Mitt ex är inte det fy 17 han är riktigt rutten med att säga vad han exakt tycker. Jag skäms över honom när han avhyser dejter. Men nu verkar han ha hittat någon att vara nöjd med så det är skönt så slipper han vara rutten mot fler. 

Kärleken i detta fallet tåkar vara både en person och en i mina ögon omtänksam handling. Hon talade om för mig hur min "rakhet" uppfattades, men på ett sätt som inte gjorde att jag varken blev sårad eller gick i försvar. Hon gav mig det det finaste man kan ge, uppriktig omtanke som leder till en smula självrannsakan.

Det Vanilla är för mig definitionen av uppriktig kärlek Solig 
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Ernst Hugo
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-27 00:35:04 följande:

Hahaha tur att du och jag inte dejtar Vi hade haft seriösa komunikationsproblem för jag fattar fortfarande inteObestämd Är kärleken en person eller i största almänhet bara kärlek, fan nu fattar jag inte själv vad jag menar men du kanske gör det?Tyst

O jag som var rädd att ha varit övertydlig mot dig, hmmm Glad Nu tror jag inte vi hade kommit så långt som till en dejt men annars har du nog rätt {#emotions_dlg.flower}

Att vara rak utan att det sårar är väl det vi har olika definitionen. Skulle en dejt nämna mig och ordet fluffig i samma mening skulle jag pendla mellan ilska och allmän olust inför att dejta i minst en vecka Skrattande 
  • Ernst Hugo
    lemonina skrev 2012-07-27 00:40:52 följande:

Haha jag kommer ihåg när du pratade om sex i förebyggande syfte tyckte det var så roligt sagt. Jag säger nog att jag vill vara singel i förebyggande syfte samt att jag inte är redo för någoting till dejten, men sen kan det ju självklart förändras. Men jag gillar att avdramatisera hela dejten så att inga förväntningar finns. Låter kanske helt koko men jag tror alltid att dejten förväntar sig mer av mig än vad jag gör av honomObestämd

Ja men avdramatisera är bra Glad men allt sker i mötet tänker jag. Med vissa människor funkar det bara och då behöver man inte täna så mycket, bara känna.
  • Ernst Hugo
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-27 00:56:29 följande:
    Men vad ska man säga då? Är tjock bättre än fluffig eller ska man säga att din kroppshydda inte föll mig i smaken. Alltså nu säger jag ju inte detta om jag inte får följdfrågan på mitt tack men nej tack med ett varför...
    Du får ju säga det som känns rätt för dig, det som du vill skall gå fram till dejten. Men om du tror fluffighet är en omtänksam omskrivning så får du nog revidera lite Solig
  • Ernst Hugo
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-27 01:08:33 följande:
    Hmm ja får onekligen göra det, får köra på att säga att jag föredrar en annan fysisk byggnad på herrar

Haha, ja eller dejta bara atleter så slipper du fundera på det Skrattande
  • Ernst Hugo
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-27 01:18:21 följande:
    EH: Mja men det är inte alltid man har koll på sånna detaljer..,

Du får sätta det i din press Oskyldig  

• Ernst Hugo
    takida skrev 2012-07-27 01:22:11 följande:
    Nackdelen med att dejta en riktig atlet är ju att man känner sig så fluffig självFlört

Snarare en riktig turn-off. Sexpack på en kvinnas mage och pinnsmal är nog det enda som inte funkar, Har iofs bara inträffat en gång i modern tid haha Glad men funka gjorde det inte.
  • Ernst Hugo
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-27 01:41:09 följande:
    EH: Tur att man har olika smak då finns det ju liksom någon för alla
    Ja och jag vet att hon inte tände på mig, men det roliga/konstiga är att vi blev bästa vänner och håller kontakten sedan 1½ år Glad och ses med jämna mellanrum.
  • Ernst Hugo
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-27 01:56:17 följande:
    EH: Härligt att höra men var det bara kroppshyddan som gjorde det?

Hennes eller min? Skrattande Men rent gällande attraktion så kunde jag när vi väl kom så långt inte tända alls - funkade bara inte. Tror att det var ömsesidigt, men vi försökte för att vi tyckte ju så mkt om varandras "insidor".

Nu var ju prata vår styrka så vi kunde vara öppna utan att såra och båda ville ha kvar den andre som vän.  
  • Ernst Hugo
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-27 02:07:14 följande:
    EH: Alltså hennes från din sida. Eller Gud vet inte hur jag tänkte...

Jo, det var så. Jag kunde inte tända på hennes kropp, det funkade verkligen inte alls. 

Shit nu måste jag pömsa. Det blir en lång dag vid havet i Sydskåne imorgon Solig

Ni är allt goa, natti natti   
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!