Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Upptäckte en tråkig sak nu. Jag har ju på prov en sån där puck med 3G-nät. Tänkte att det skulle fungera bra att kunna vara mobil genom att ha den både hemma, på jobbet och andra ställen. Hastigheten är helt okey.

Men... nu när jag testar hastigheten på jobbet, vilken är helt okey den också. Så upptäcker jag när jag kör på spotify att oavsett hur länge jag lyssnar på en låt, så laddas hela låten ner ändå. Jag trodde att det streamades lite långsammare.

Jag är sån så jag lyssnar igenom många låtar och ofta räcker det med att lyssna 2-5 sekunder i första skeendet för att bedöma om det är något att lyssna vidare på. Nu senast när jag fick ihop en 60-70 låtar som var bra, så var materialet ungefär mellan 1.000 och 1.500 låtar.

Det kan innebära att jag hinner snabblyssna på 30 låtar på en minut. Och på så sätt så tickar megabit-räknaren på som en galning. Det här kommer inte att funka för mig. Jag måste ha fast bredband utan begränsningar. Skit också.

• Glädje58
    Cocacola skrev 2012-09-29 18:44:34 följande:
    Funderar på vad 17 en ssd kan tänkas vara. Gissar på nån datorpryl, eller iaf något tekniskt.
    SuperSnabbDisk
  • Glädje58

Jag har fiber med 100Mbit idag men får välja långsammare i nya lägenheten. Får se vad det blir...

• Glädje58

Undrar om det skulle kunna vara tänkbart att få vara glad mer än en dag. Nu börjar jag tappa hår igen. Fuck Rynkar på näsan

• Glädje58
    Madida skrev 2012-09-30 19:09:29 följande:

Du kan få av mig! Hjärta
    Stor kram! 
    En två-liters påse Drömmer

kram Solig
  • Glädje58
    Racer x skrev 2012-09-30 19:48:50 följande:
    Blää, vilket elände.

Tur att du har hittat någon som har lite hår över .
    Frågan är om någon känner igen mig när jag kommer ner till Malmö. "Fan, det känns som jag känner igen dig. Men jag tänker på någon annan. Det är något speciellt med håret i alla fall"  Flört
  • Glädje58
    Madida skrev 2012-09-30 20:21:00 följande:
    Mitt hår är supervackert! Och du kommer se ut som en prins. Eller så rakar du av allt och blir lite bad ass. Som Smecker
    Jag har tyvärr ingen snygg form på huvudet så det funkar inte.
  • Glädje58
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-30 20:34:31 följande:
    Hoppas det växer ut igen, jag gissar det är en temporär bieffekt?
    Bara inte åldern sätter stopp för återväxt, jaja vi får se

Nu är frågan om jag ska gå ut i regnet och flytta på bilen nu eller hoppas på lite upphåll i ösregnet om en stund. 
  • Glädje58
    Madida skrev 2012-09-30 20:49:09 följande:
    Så smickrande! Fick precis mail av en 26-årig kille som sa att han alltid älskat äldre kvinnor och frågade om jag kunde tänka mig lite lammkött.
    Jag får rätt ofta såna mail, varför? Jag är 31! Att kalla mig äldre kvinna sätter liksom inte igång mina motorer så att säga. 
    Men herregud. Har han läst fel 
  • Glädje58
    lemonina skrev 2012-09-30 20:54:47 följande:

Aaa hade grymt kul Tack för en jätte bra helg alla ni iblandade! Jätte skoj och se er allihop och få lära känna er lite bättre.

Avis 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!