Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (beginner) skrev 2011-08-18 06:02:32 följande:
    Ja så enkelt kan det vara. Absolut!

Men ändå, så gör min egen person mig otålig och förundrad över att jag kanske läser in för mycket. Trodde aldrig att jag skulle kunna bli förälskad i ord. Jag som sagt att förälskelse kommer om personen doftar rätt pga feromoner. Nu är jag förälskad i en okänd man för att vi klickar i samtal. Och visst är hjärnan min erogena zon, men det jag var något jag tänkte hade att göra med doft, syn och relation i kombination.

Jag får se tiden an.

Man ska inte underskatta klicket i hjärnan! Cool
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-18 16:24:28 följande:
    Jag har nu sms'at en del med 41-åringen. Han svarar snabbt, ställer frågor, skämtar mycket å sådär.
    Jag skrev att jag skulle gå och se Bridesmaids igår och då kritiserade han min smak och sa att "om vi ska gå på bio någon gång så väljer JAG film" Så jag tolkar det som att han vill träffa mig igen men han är alldeles för luddig och jag blir frustrerad. Så i mitt senaste sms till honom svarade jag på det han skrivit och så skrev jag "Och du XXX, vill du träffa mig igen ?"

Får se vad han svarar....

Aaaaaahhhhh... Spännande.
    Jag tror nog at svaret blir posiivt. Han är nog luddig för att inte ge för mycket innan han vet var han har dig. Men nu så.... 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-18 18:20:16 följande:
    vet att jag är korkad nu men förslag på vad vi kan snacka om. Brukar ALDRIG vara blyg och jag brukar alltid ha nåt att säga haha men OM jag nu får blackout!!! HELP ME!!

Vädret. Tungan ute
    Fråga om hans intressen. Då brukar det finnas något som man kan spinna vidare på.
    Barnen (om han har några, inte om han inte har några - det kan bli forcerat)
    Film
    Böcker
    Något ni pratat om redan som du kan spinna vidare på (så visar du också att du minns och brytt dig om vad han sagt tidigare)   
    Victorias graviditet Tungan ute
    Resor du har gjort eller vill göra - och vart skulle han vilja resa
    Plocka upp en idé av något du ser och spinn på den 

• Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-18 18:20:16 följande:
    vet att jag är korkad nu men förslag på vad vi kan snacka om. Brukar ALDRIG vara blyg och jag brukar alltid ha nåt att säga haha men OM jag nu får blackout!!! HELP ME!!

Musik
    Har du djur?

Varifrån kommer du?

Har du läst eller jobbat tidigare? Vad gör du nu?

UNDVIK

- Tycker du att jag ser tjock ut i de här kläderna?

- Oj! Du såg verkligen inte alls ut som jag hade tänkt mig!

- Mitt ex var en riktig idiot.

- Usch, jag är verkligen inte bra på det här.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-18 19:43:09 följande:
    Han har svarat. Ska skriva hans svar men först ge lite bakgrundsfakta. Han menar att jag har dålig filmsmak och nu även dålig musiksmak...antagligen mest för att reta mig.

Såhär skrev han, exakt:
    "Kort svar, är på väg att gå ut och käka och ta nån öl med några kollegor. Ja, vi måste träffas. Det är ju så mycket jag behöver lära dig "

Fortfarande är han rätt så förbannat kass på att ge mig nåt tillbaka....lite bekräftelse...

{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-18 19:48:23 följande:
    Du är inte korkad. Du är nervös
    Mia's tips var bra tycker jag. Fråga om honom. Och visa dig äkta intresserad av hans svar.

Och säg för guds skull inget om nåt ex.

Fast om någon inte vill prata om era gamla ex så kan ni få låna mitt gamla ex. Det kanske fungerar bättre. Fast troligen inte. Flört
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-18 20:02:33 följande:
    Men hur ska jag tolka det?!?!

Att han vill träffa dig förstås!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Väntar...) skrev 2011-08-18 20:33:50 följande:
    Man ska inte prata om sina ex, men nu råkade jag göra det. Och då må det ställa mig i bättre dager att jag pratar gott om mitt förra förhållande än att jag spyr galla över mitt ex. Men, men - hans förlust. Nu svarar han inte längre.

Ja då får han nog skylla sig själv. Hade någon sagt så till mig så hade jag bara ignorerar det (och möjligtvis lagt det någonstans bak i hjärnan för att ha lite koll på det i fortsättningen), men att bli SÅ knasig över det tycker jag inte känns vettigt.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-18 20:39:20 följande:
    sitter o chattar med flirten om i morgon! det känns så jävla naturligt o som om vi känt varandra i hundra år när vi chattar o ändå är jag så jävla grymt nervös inför i morgon!! vi har bestämt att ta en promenad ialla fall

Det är bättre att du är nervös för det innebär att du faktiskt är intresserad. Det är väl inte kul att gå på en dejt med någon som man inte är intresserad av. Kul för dom som kan vara totalt avslappnade, men det tror inte jag är så många.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (ny) skrev 2011-08-18 20:45:09 följande:
    jo jag är helt klart intresserad. om han är lika bra som han är online så är det verkligen nåt att ha men det får visa sig i morgon...han är blyg så vi är väl på samma nivå antar jag

Du ser. Han är säkert minst lika nervös!
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!