Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

giftgrodan skrev 2011-11-04 18:30:42 följande:
    nja, busskön känns om någon ännu svårare... Blir till att skaffa sex katter och dö på glasberget. Fan då.
    Haha...jag blir (blev) inte superuppvaktad jag heller så känn dig inte ensam
    Engelvinge skrev 2011-11-04 17:33:11 följande:
    Vill bara berätta att det FINNS bra män på dejtingsidorna!

Har träffat min drömkille, vi är båda oerhört kära och lyckliga, trodde inte jag skulle få uppleva detta igen. Är så lycklig :)

Vi träffades genom HP, efter 2 mail frågade han om jag ville ses och ta en fika, så vi fikade och jag visste redan där att allt stämde. Den magiska kemin var fullkomlig :)

Hade träffat 3 killar innan honom men inte känt nåt alls för dem, även om de gärna hade viljat fortsätta ses.

Har själv 1 barn på 2 år, och visst finns det dr som drar öronen åt sig när de ser att tjejen har barn men de flesta bryr sig inte.

Så ge inte upp hoppet, tror på den gamla klychan att det finns en för alla :)
    Härligt!! {#emotions_dlg.flower}
    Cosan skrev 2011-11-04 21:33:07 följande:
    Tror tyvärr det spelar roll, kanske inte själva prylen i sig. Men om man söker lite djupare så gör vi vissa val beroende på hur vi tänker om världen, människor, relationer och hur vi vill ha vårt liv. Visste de flesta gör det inte medvetet men det görs.
    En viss likhet i värdegrund tror jag underlättar för ett långt och lyckligt förhållande, vissa skillnader kan såklart var bra.  
    Jo men allvarligt talat, klädstil?! Nej att bara kasta bort det för att ni har olika klädstil tycker jag låter dumt..
    Cosan skrev 2011-11-04 22:50:03 följande:
    Hahaha, nu var det nog lite väl förenklat Flört
    Det tycker du?! Låt mig då citera vad du skrev..
    "Det tråkiga är att jag fattar att vi inte passar ihop, hon är värsta heta kvinnan med senaste mode kläderna och jag värsta bohemen i jämförelse Rynkar på näsan"

Hur har jag missuppfattat dig?
    Cosan skrev 2011-11-05 00:13:39 följande:
    Detta innefattar mycket mer är klädstil som inte ens är nämnt men som du tolkade in och jag håller med om att det är korrekt att tolka in klädstil, men här har du några till saker man lätt kan tolka in: mån om vad andra tycker om dig, viktigt att framstå som lyckad, behov av status mm. 
    Har själv tänkt ett och annat på det och kan varken säga bu eller bä just nu. 
    Fast i mina ögon är det där orättvist. Bara för att man klär sig snyggt och moderiktigt så behöver det inte betyda att man vill framstå som lyckad, har behov av status o.s.v.
    Men vi ser tydligt olika på den saken och vill du skippa det p.g.a. dina orsaker så är du klart välkommen att göra det
    Cosan skrev 2011-11-05 00:40:51 följande:
    Hahaha, såklart inte Skrattande
    Dåså, döm inte ut henne...eller dig själv
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-06 21:24:09 följande:
    Eftersom det finns flera här som verkar ta illa upp av hur jag fungerar funderade jag en stund över om jag skulle skriva detta men...

Gårdagens dejt började helt fantastiskt. God mat och underbart sällskap. Det kändes verkligen som om vi hade ett djupare band mellan oss och konversationen varierade mellan högt och lågt men dog aldrig ut. Så efter ytterligare en fabulös afton så frågade hon om jag ville följa henne upp till hennes lägenhet för en whisky och jag kan villigt erkänna att jag inte ville att kvällen skulle ta slut så jag accepterade.

Tyvärr slutade det med sex redan andra dejten och jag lämnade henne på morgonen innan hon hade vaknat. Hon har både ringt och skickat sms idag men jag har verkligen inte haft lust att svara henne. Jag känner mig så besviken på att till och med hon var en sådan kvinna när allt kändes så rätt från början.

Nåväl, jag förblir med er andra sökanden här. Någon gång måste vi ju träffa rätt eller hur?
    Alltså....du får mig att rysa!

Kan vi inte bara skippa att föra diskussionen med "Bored"? Den kommer aldrig någonstans då han är övertygad om att han har rätt och vi är övertygade om motsatsen. Hela trådens glädje och syfte försvinner iom denna diskussion.

Ja, alla har rätt att delta i en tråd och vara med i diskussioner men det gör mig illamående att gång på gång på gång läsa om en så vansinnigt trist kvinnosyn. Jag tappar lusten att besöka tråden jag själv skapat och som i flera månader var trevlig.

Glädje58 skrev 2011-11-08 22:35:09 följande:
    Jag har ett fantastiskt bra tips till er som dejtar. Ät inte ett halvt paket upptinade blåbär en kvart innan ni går på dejt. Jag har precis ätit det, och jag är helt blå om läpparna, tänderna, tandköttet och resten av munnen. Även om jag har sköljt munnen i två minuter så är det fortfarande blått. Som tur är, så är jag på jobbet nu och inte i färd med att göra mig i ordning för någon dejt. Puh...
    Haha, jag hade tyckt att det var skitkul att träffa en kille som kom blå i halva ansiktet. Särskilt om han med ett brett och ärligt (och blått) leende frågar mig om det inte var en smurf jag sökte
    Charmigt!
    uniMog skrev 2011-11-08 21:26:58 följande:
    Övriga: lycka till. Jag har bara stannat för att jag tycker att ni är ett härligt gäng men jag hör inte hemma här. Jag önskar er alla att hitta någon och bli lika lyckliga som jag är.
    För min del får du gärna stanna även om du redan har personen som gör dig lycklig. Jag gillar dina inlägg
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!