Legacy skrev 2012-04-23 15:44:45 följande:
okej jag har en kompis som undrade om hon fick låna pengar via sms för en stund sen, hon har aldrig undrat innan eller så. Jag undrade ju vad som hänt, och hon svarar att hon behöver 700:-
jag undrar varför? Jo för att hon just nu är inlagd på psyk för att hon är manisk och shoppingberoende och har hittat en sak på tradera och får såklart inte tillgång till sina egna pengar just nu och att hon bara får 3500:- i månaden för att hon är sjukskriven...
När jag svarade att nej jag tänker inte låna ut då såklart så blev hon pissförbannad på mig och bad mig fara och flyga.
Alltså det är ju hennes sjuka jag som pratar men hon är fruktansvärt långsint gällande allt sånthär, och hon skuldbelägger verkligen. Men ni hör väl hur idiotiskt det låter?
Jag ser helt ärligt inte vad problemet är. Vänskap går åt båda hållen, om hon blir "pissförbannad" och långsint över en sån här sak så får du nog omvärdera vänskapen. Om någon frågar om h*n får låna pengar, skiftnyckeln, brödrosten eller vad fan som helst så finns ju två svarsalternativ, ja eller nej. Oavsett vilket svaret blir så måste man respektera det, det är inte ditt utan hennes problem.