• ulfsas

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2012-09-24 01:50:25 följande:
    JM: Nä han var trummis i ett ganska känt band.

Ulfas: jag anser att pengar och yrke är helt ovesäntligt. Jag har dejtat i alla samhällsklasser och ser ingen skilnad direkt. Kan ju erkänna att jag kan känna av min egen "skitnödiga" uppfostran al'à övre medelklass so kan få mig att sätta i halsen i bland men tycker det är lite coolt! Har pluggat musik i två år btw, sång
    Jaså du är en sånglärkaFlört

Då är det bara till att boka en middag med levande ljus och titta varandra djupt in i ögonen.....sedan är saken biffSkrattande Hehe
    Man, 192 cm, 48 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-24 02:51:55 följande:
    Suck... Att det kunde trassla till sig så förbannat är för mig fortfarande ett mysterium. Och jag vet faktiskt inte om det stagnerat nu, visserligen har man inte längre ett hjärta som ligger i hög småslamsor och knappt har någon lust att pumpa. Men hur det läkt ihop... jag vet inte vad det är längre, det fungerar men läcker ganska mycket fortfarande ibland... Djävla minnen.
    Hur lång tid har det gått?

För mig är allt rätt lugnt på xfronten oftast. Det är hon som ringer om ditt och datt. Oftast när hon vill ha hjälp med något.

Det hela lär väl rinna ut i sanden i takt med att barnen blir äldre och klarar sig själva framöver.

JM, det blir bättre iaf.
    Tiden läker de flesta sår. Det är ju lite tokigt om man hänger upp sig på någon som inte vill vara med en längre. Att hitta förklaringar som stämmer logiskt är nog meningslöst också. I mitt fall så var det så att mitt x träffade en annan man som hon föredrog att leva med bara.
    Att hon sedan kommit med en hel drös med olika förklaringar till varför det blev så har tidigare varit jobbigt.

Men jag förstår numera att det mesta styra av hennes dagsform psykiskt. Versionerna har varit lite olika och ibland så har jag varit den värste på jorden när hon känt sig ur slag gissar jag för att senare vara den hon ringer och ber om hjälp av när hon som nyligen var sjuk. Betänk då att hon lever med en annan som inte var hemma då hon behövde till doktorn och det finns ju taxi.
    Då var jag väldigt bra tydligen. Märkligt.

Nej, man får se framåt så man inte riskerar ett lv i backspegeln. Skit i att älta och leta inte efter förklaringar som stämmer logiskt. Det kommer du nog inte att få någonsin så varför spilla din tid på det.

Du, JM, verkar ju vara en man med ett bra jobb, du har rest en massa, du kan spela och sjunga (tror jag).
    Dra hem en, eller flera tjejer från krogen så kommer du på bättre tankarSkrattande Hehe 
    Lite rebounding alltså.

*viskar* att Vanilla ligger illa till för hon är både blond och kan sjungaOskyldig Me like. Tyvärr är man ju inte en brandmanGråter

• ulfsas
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-24 08:36:12 följande:
    Det har gått ganska exakt ett halvår nu. Jag skulle faktiskt velat ha någon förklaring alls, det är det som fortfarande känns värst. Jag kan helt enkelt inte förstå varför hon gjorde så. Dom enda förklaringarna jag har är sådant som jag själv pusslat ihop. Och ibörjan så blev det förmodligen än värre teorier än vad det egentligen var, jag liksom visste inte om något hon sagt och gjort varit sant. I min värld står man för vad man gjort, gör eller kommer göra. 
    Sen är det ju uppenbart att det drog igång en massa skit som jag egentligen förträngt. Men mitt stora fel med facit i hand var att jag lagt alla ägg i samma korg, och när korgen försvann så stod man där utan vare sig sin bästa vän eller den person man tyckte bäst om. Och då samtidigt som man saknade så blev jag så fruktansvärt arg för jag trodde ingen kunde vara så svinig och ljuga om så mycket. 

Nej jag tänkte inte älta något mer, det var bara när jag började tänka på detta som jag påminde mig själv om massa saker... Och jag ljuger om jag inte påstår att jag faktiskt fortfarande tänker på henne minst en gång om dagen. Och det är ganska linjärt till hur sysselsatt man är, är man helt uttråkad så går tankarna iväg- tidigare kunde man prata med henne eller något.

Men som sagt det har blivit markant bättre än vad det var i typ april/början av juni. Och det är ju det viktigaste...

Nu ska jag åka och handla lite mat, sen ska jag jobba (jobbar hemifrån idag pga haft en sjujäklars förkylning och är mest lite hostig nu, vet inte om det smittar ännu så jag meddelade att jag jobbar hemifrån idag istället. Dessutom behöver jag slänga in en maskin tvätt eller så vilket passar ganska bra då också.)

Ha det så länge  
    Som jag sa, du kommer aldrig att få någon logisk förklaring av henne. Om du skulle själv försöka dig på att komma fram till hur en tjej resonerar så lycka till för du skulle då vara den förste mannen i världshistorien som kommit på det.Glad

I mitt fall så var det samma som du nämner, ens bästa vän osv som drog men detta efter nära 20 år tillsammans med allt vad det innebar att splitta barn, hus och saker.

Det är iaf inte jag som ringer till henne för jag klarar mig helfint. Mitt x har ringt 2 ggr och gråtit hela samtalet igenom i sommar. Jag är inte ens ledsen längre. Synd att det gick åt pipsvängen bara. Shit happens, deal with it. Det fick jag göra.
  • ulfsas
    Glädje58-12300 kr räcker till en hel del men inte till allt som du kan se på menyn från Café Opera nedan.
    1 flaska  Dom Pérignon 2000 - Magnum 8.990,- och 30 drinkar 3.780,- vore kanske något för dig?Skål

Champagne- and bottle service menu

1 Grey Goose Magnum, 1 Dom Perignon 8.830,-
    1 Grey Goose Magnum, 1 Dom Perignon Magnum 14.490,-
    1 Grey Goose Magnum, 2 Dom Perignon Magnum 23.480,-
    1 Louis Roederer, Cristal 1999, - Jeroboam 3 liter 54.700,-

Champagne
    Taittinger, Réserve, Brut 1.095,-
    Taittinger, Réserve, Brut – Magnum 2.100,- 
    Jeroboam 3 liter 5.450,-
    Mathusalem 6 liter 6.760,-
    Nebuchadnezzar 15 liter 22.300,-

Taittinger, Nocturne sec 1.200,-
    Taittinger, Prelude Grand Cru, Brut 1.400,- 
    Taittinger, Prestige Rosé, Brut 1.300,- 
    Taittinger, Comtes de Champagne, 1999 2.000,-

Dom Pérignon 2002 3.328,-
    Dom Pérignon 2000 - Magnum 8.990,-
    Moët & Chandon Imperial Brut 1.200,- 
    Moët & Chandon Imperial Brut - Magnum 2.010,-

Louis Roederer, Premier Brut 1.300,- 
    Louis Roederer, Cristal 2002 4.885,-
    Louis Roederer, Cristal 1999, - Jeroboam 3 liter 54.700,-

Perrier Jouët, Belle Epoque 1999 1.750,-

Mumm Cordon Rouge, Brut 1.150,-
    Mumm Cordon Rouge Rosé, Brut 1.350,- 
    Cuvée Operakällaren, Brut 1.150,- 
    Cuvée Operakällaren, Brut - Magnum 2.150,-

André Clouet Rosé, Brut 1.150,- 
    André Clouet Rosé, Brut - Magnum 2.290,- 

Bollinger Special Cuvée, Brut 1.250,-

Krug Rosé, Brut 7.800,-
    Krug, Grande Cuvée, Brut 3.100,-

Pol Roger Brut Réserve 1.150,-
    Veuve Clicquot 1.270,-

Helrör 
    Bottle service menu

Grey Goose 2590,-
    Grey Goose Magnum 5500,-
    Level 2590,-
    Absolut Vodka 1980,-
    Smirnoff Black 2240,-
    Beefeater 1980,-
    B24 2590,-
    Bombay Saphire 2240,-
    Tanqueray No. 10 2590,-
    Bacardi Oro 1.980,-
    Bacardi Razz, Melon, Apple 1.980,-
    Captain Morgan Spiced Gold 2.030,-
    Havanna Club 7 years 2.380,-
    Havanna Club Single Barrel 3.010,-
    Jack Daniel’s 2.170,-
    Ballantine’s 1.980,-
    Johnnie Walker Black Label 2.380,-
    Johnnie Walker Blue Label 5.180,-
    Patron reposado 2.590,-

Drinkpaket / Drink packages
    15 drinkar/ 15 drinks 1.890,-
    20 drinkar/ 20 drinks 2.520,-
    30 drinkar/ 30 drinks 3.780,-

• ulfsas
    Glädje58 skrev 2012-09-25 11:50:44 följande:
    Drack den förra veckan på den lokala thairestaurangen men den var inte god. Troligtvis för att jag skakade den ordentligt innan jag öppnade den. Tyckte att det stod att den skulle skakas innan man öppnade.
    Bra men du glömde väl inte att vask ett par också?
  • ulfsas
    Madida skrev 2012-09-25 15:13:22 följande:
    Eller hur?! Det är helt otroligt. Om jag får 10 mail så är 9 av dessa från män som ine är födda i Sverige så att säga.
    Var nu inte så knusslig då. Vad är några stavfel mot att bli kallad Prenses my prensesHjärta
  • ulfsas
    Glädje58 skrev 2012-09-25 18:17:33 följande:
    Visste att det var värt att skaffa en telefon för 10.000. Sen i lördags har jag fått ett sms  Glad
    10000 för ett sms är ju helt värt detSkrattande
  • ulfsas
    Madida skrev 2012-09-25 15:16:56 följande:
    Du har rätt! Det var så att jag rös av välbehag när jag läste det du skrev...
    Det förstår jag mycket väl. Bara att hålla tillgodoFlört
  • ulfsas
    Glädje58 skrev 2012-09-27 11:32:28 följande:
    Men det är helt fel. Se filmklippet från början och ta till dig de saker som föreläsaren menar är rätt sätt att föra sig på. Du kommer få klart mycket bättre resultat efter det Glad
    Aha, du menar såå ja? Skall försöka bättra migDrömmer
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!