• ulfsas

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2012-09-29 21:19:10 följande:
    Upptäckte en tråkig sak nu. Jag har ju på prov en sån där puck med 3G-nät. Tänkte att det skulle fungera bra att kunna vara mobil genom att ha den både hemma, på jobbet och andra ställen. Hastigheten är helt okey.

Men... nu när jag testar hastigheten på jobbet, vilken är helt okey den också. Så upptäcker jag när jag kör på spotify att oavsett hur länge jag lyssnar på en låt, så laddas hela låten ner ändå. Jag trodde att det streamades lite långsammare.

Jag är sån så jag lyssnar igenom många låtar och ofta räcker det med att lyssna 2-5 sekunder i första skeendet för att bedöma om det är något att lyssna vidare på. Nu senast när jag fick ihop en 60-70 låtar som var bra, så var materialet ungefär mellan 1.000 och 1.500 låtar.

Det kan innebära att jag hinner snabblyssna på 30 låtar på en minut. Och på så sätt så tickar megabit-räknaren på som en galning. Det här kommer inte att funka för mig. Jag måste ha fast bredband utan begränsningar. Skit också.
    Jag har 100MBits här hemma samt 4 IPTV och en IP Telefon samtidigt med fiber. Funkar bra. Barnen och jag surfar, Spotifyar och gamar obehindrat samtidigt.
    Man, 192 cm, 48 år, Sundbyberg, singel ;)
  • ulfsas
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-02 23:19:06 följande:
    Wohoo jag har nya besök på min HP sida, dvs halva inne
    Bra med en positiv inställning. Ett mejl så är du snart gift. Volvon, villan o vovven väntar runt hörnetSkrattande

Själv har jag Volvo, villa och dotterns kanin hemma...passa er för den. Den väger säkert 2 kg.
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2012-10-03 21:53:43 följande:
    Jag håller på att planera haloweenpatry här hemma ska bli görkul Men måste komma på lämplig utklädnad och det behöver inte vara skräcktema och vi ska ut och cluba i kostymerna sen är det tänkt. Har två dräkter hemma men trist att ha samma två ggr... Ge mig förslag!!! Pliiiis!
    Bara att dra på raffsetet med lämplig vampyrfrisyr och passande smink. 
    Ser nog gulligt ut på dig VIQDemon 
  • ulfsas
    Johnny Mnemonic skrev 2012-10-04 19:43:26 följande:
    Nej inte det första, men de sista 2 ja.
    Jag kunde ha ringt o bråkat på mitt x men jag lämnade henne helt ostörd.

Hon har ändå ringt och velat ha pengar, skällt ut mig, velat ge MIG mer pengar, ringt och varit glad för det var så kul att prata med mig, ringt ett flertal ggr och gråtit. Jag har bara svarat vänligt på tilltal trots att det funnits lägen att bita ifrån. Har inte tjafsat alls. Hennes föräldrar och bror har jag bra kontakt med men inte så ofta numera.

Fick nyligen veta att mitt Xs nye man ''snart inte står ut med mordhotet från mig''. (dryga 2.5 år nu)
    ''Problemet'' är att jag naturligtvis aldrig mordhotat honom eller andra någonsin. Jag har bara uttryckt en önskan att slippa se människan.
    Mordhotet är troligen hennes beskrivning av det jag skrev ovan.
    Hur man än vänder sig så har man rumpan bak.....Skrattande 

Efter allt detta så har hon nyligen ringt till mig när hon blev riktigt sjuk. Hon behövde hjälp med att komma till doktorn. Jag hjälpte naturligtvis henne. Det är inte jag som bråkar.

JM, kan du lägga henne bakom dig eller får du fortfarande lust att höra av dig till henne? 
  • ulfsas
    Vanilla ice queen skrev 2012-10-04 20:52:02 följande:
    Hahaha får kombinera min bunnykostym med vampyr eller zombie playboybunnyzombie skulle ju vara kul hahaha. Alternativet är Mr Hankey the x-mas poo zombie...
    Helt klart så skulle jag föredra att träffa en Playboybunnyvampyr. Hehe, låter ju riktigt hett. Me likeFlört
  • ulfsas
    Glädje58 skrev 2012-10-05 11:12:01 följande:
    Jag borde inte få vara här heller. Jag dejtar ju inte. Tror ärligt talat att sista tåget har gått för mig. Jag har inte den potentialen att träffa varken en fast partner eller en kk. Är intresserad av att ägna mig åt musik och måla igen. Skita i kvinnor, det är inget för mig.

Men engagemanget och kärleken från er är så himla skön att få ta del av. Ibland behöver man få prata av sig, även om det inte handlar om dejting. 

Så frågan är vad som bör skrivas i tråden. Är det okey att skriva om sin fot som värker. Man behöver hjälp med en ansökning till ett nytt jobb. Frågor kring studier. Jag tror att listan kan göras lång när det gäller vad vi har avhandlat i tråden. Jag har min cancer som kan tynga ner mig ibland. Det har jag säkert nämnt i ett halvår men jag tänker inte starta en egen tråd om det. Det räcker att bara prata av sig lite i den här tråden.

Är det bara dejting tråden ska handla om så kan vi gå över till den ärliga dejtingtråden. Jag upplever att mångfalden i den här tråden är så charmig, det gör den så levande. Det blir som en familj. Samtidigt som vi är nära varandra så står vi ändå med armarna utsträckta och välkomnar nya medlemmar.

När det gäller JM så kan jag bjuda på att han får skriva av sig. För han behöver det för att komma vidare och träffa en ny kvinna. Ingen är tvungen att läsa alla inlägg, det är bara att hoppa över det som inte intresserar en. Jag tror att JM är en väldigt fin kille men han har blivit otroligt djupt sårad av sitt ex. Spår som Jag hoppas ska jämnas ut med tiden. Jag skulle bli väldigt glad den dagen han berättar att han har träffat en tjej igen.

Ni kan ta bort mig från de privata trådarna om ni vill. Jag tillför ändå inget när det gäller dejting. Men jag älskar att vara med ändå. Jag har träffat en del av er irl och det var väldigt uppskattat från min sida.

I dag är en ny dag, se till att det blir en dag att minnas. Gör något kul idag Glad 
    Håller med. Alla har vi vårt baggage. Inte mer med det. Solig
  • ulfsas
    Racer x skrev 2012-10-06 17:42:54 följande:
    Wtf ska man äta till middag idag? Frysen är tom och ingen bil.
    MCSolig

Har bil men samma problem. 
  • ulfsas
    Racer x skrev 2012-10-06 18:05:46 följande:
    mcn bor ju nån km bort... Får bli cykel ner till stan.
    Aha, så ni är särbos. Jag är sambo med V70nFörvånad
  • ulfsas
    Cocacola skrev 2012-10-06 18:24:56 följande:
    Det där lät inte bra, är ju mest troligt att jag hamnar i Örebro nästa hös och så finns det inga singelkillar säger du. Illa, illa... Skrattande

Helt slut på killar i Örebro. De har vanilla antingen ''kört'' slut på eller så kanske det var med AK5anFörvånad

Slutresultaten är nog detsamma.
  • ulfsas
    Cocacola skrev 2012-10-06 18:58:30 följande:
    Ajaj, jag bör alltså få med mig en Göteborgare då...
    En Göteborgare är melodin såklart.Solig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!