Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

lemonina skrev 2012-05-06 16:48:43 följande:
    Förmodligen killen på den vita springaren.
    Är det så du vill se ut i hans ögon?
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 16:52:44 följande:
    Varför vill alla vara unika men ingen vill sticka ut eller vara onormal, Det är så ologiskt att man får gåshud :) 
    Kan man inte vara unik utan att sticka ut eller vara onormal? Per definition är alla unika.
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-05-06 16:57:05 följande:
    Just nu tar jag honom inte på allvar och skulle nog kunna tänka mig en liten flirt med honom eftersom jag tror att jag behöver det. Men samtidigt vill jag inte att han ska vara en dryg flirt som bara tror att han kan få mig genom att knäppa med fingrarna.
    Men då så. Jag tänkte mer på hur roligt det måste kännas att bli avfärdad med ett "det finns många fiskar i havet".
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 17:10:35 följande:
    Men det är ju så det är, Om man tror att man är oersättlig oavsett vad det gäller så är man ute på rätt hal is. 
    Ingen är så unik att ingen annan kan fylla samma plats eller göra det bättre. 
    Det handlar inte om hur det ÄR, det handlar om hur man blir sedd. Vill du bli sedd som totalt ersättlig av alla du möter? Att de skall se dig och tänka "Det finns andra som fyller hans plats bättre". Om du dejtar någon, vill du att hon hela tiden skall se sig om över axeln och leta efter den där någon som är bättre än dig?
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 17:17:23 följande:
    Det är klart man inte vill, Men det handlar väl knappast om hur unik eller speciell man är?

Det handlar snarare om att hon ska acceptera mig för den jag är och känna sig nöjd över att jag vill ha henne,
    Att jag inte är den snyggaste, smartaste mest älskvärda människan i det objektiva universumet vet jag- Frågan är hur man förhåller sig i hennes universum, Och hur hon förhåller sig i mitt.
    Och nu börjar du blanda bort begreppen. Det handlar visst hur unik och/eller speciell man är, i den andra personens ögon.

Seriöst, första meningen i andra stycket är ganska tragiskt att läsa. "Acceptera", "nöjd"? Pratar du verkligen om kärlek nu?
  • Smecker
    Niklas2k skrev 2012-05-06 17:19:49 följande:
    Det där uttrycket använder man väl inte för att avfärda någon? 
    Det är visserligen sant.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 17:28:52 följande:
    Jag pratar om kärlek ja, Men du tror att du kan gå på endorfiner utan logik hela livet- Oavsett vad du tror så kommer ny-kärleks känslorna försvinna någon dag och då börjar man se bristerna tydligt, Det är då det är viktigt att förstå vad man gett sig in på. Annars hamnar man här och gnäller över att man aldrig hittar den rätta.
    Jag vet av högst personlig erfarenhet att man inte kan gå på endorfiner utan logik hela livet, efter några längre förhållanden och ett äktenskap så är man väl införstådd med det. Rättare sagt, jag är det. Det jag pratar om är den initiala fasen när man träffar någon. Nykär, tror jag det kallas.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 17:36:06 följande:
    Jag har aldrig varit med om att jag träffat någon som jag ögonblickligen varit kär i, Jag analyserar och väger mycket när jag är nyfiken, Men kär blir jag inte innan jag haft kontakt med personen ett tag och bildat mig en uppfattning.

Jag har gjort misstaget en gång att ignorera mina analyser och det fick jag skylla mig själv över också, Jag kommer aldrig göra om det.
    Jag har pratat massor med folk som levt i äktenskap i hela sitt liv och jag har en ganska klar bild av vad det innebär trots jag inte själv har den erfarenheten, Det viktiga är att lära sig av sina misstag och inte göra samma misstag om och om igen och välja personer man inte fungerar med. Har man inte förstått det efter X antal försök så kanske man bör öppna ögonen lite istället för att "skryta" om sin livsinsikt och sin erfarenhet innan man börjar försöka förminska andras åsikter. 
    Du missar en väldigt viktigt sak. Oavsett hur rätt du väljer IDAG så innebär det inte att det är rätt IMORGON. Människor förändras och utvecklas, ibland åt håll som inte går ihop med åt vilket håll man själv förändras. DET är MIN livsinsikt och erfarenhet, jag har levt i det istället för att prata om det.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-05-06 17:46:45 följande:
    "Svårare än så bör det inte vara"?

Jag hade förr i tiden väldigt klara och snäva åsikter vad gällde både förhållande/äktenskap och barn. Sen gifte jag mig och skaffade barn, då kom verkligheten ikapp mig. Återkom när du har erfarenhet att dela med dig av.
  • Smecker
    Madida skrev 2012-05-06 20:30:33 följande:
    det kan jag inte berätta om här ifall hon skulle dyka in och tjuvkika (även om risken är väldigt liten)
    Men vi har fått ihop en bra möhippa tycker jag. Mycket mys och lite smaskigheter  
    Skall det inte vara tvärtom..?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!