Inlägg från: Anonym (Bored) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bored)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Mojo) skrev 2011-10-26 22:43:21 följande:
    Ditt sk "förtydligande" ändrar inget i sakfrågan angående förståelse för språkbruk och kommunikation. Men visst kan man hävda att det är OT, men det relaterar ju till ditt dejtingbeteendes grund i en förlegad kvinnosyn (som dessutom är grundad i en rejäl dubbelmoral)
    Kanske inte utifrån din subjektiva bedömning men jag tror mig nog ha förklarat tydligt nog och om du inte förstår så är det ingenting som kommer störa min nattsömn.

Att sedan hävda att det är en "förlegad kvinnosyn" att inte vilja ha en kvinna som har sex första dejten kan jag inte heller hålla med om. Vi är många som delar den synen (i båda "läger") och jag vill nog påstå att vi har lika mycket rätt som de litet mer lössläppta.

Utöver detta vill jag fortfarande framhävda att det inte är någon dubbelmoral i att inte vilja ha någon som har samma beteende som jag. Det är inte så att jag ogillar dem som personer (då hade jag ju inte haft sex med dem) utan jag vill bara inte ha ytterligare en dejt med dem om de går för fort fram...
  • Anonym (Bored)

Så kommer då fredagen och en ny dejt är inplanerad. Denna kvinnan verkar både intelligent och rolig så nu hoppas jag bara att hon är "min" typ.

Vi får väl se efter middagen och någon flaska vin.

• Anonym (Bored)
    Lilly11 skrev 2011-11-03 21:50:21 följande:
    Ha ögonbindel tills du druckit ur vinflaskan så ska du se att det ordnar sig.
    Ingen fara. Jag har sett hur hon ser ut redan innan så den sidan lär jag inte bli förvånad över.
    Glädje58 skrev 2011-11-03 22:14:52 följande:
    Åh nej, är det nu sex på gång igen...
    Hoppas inte. Någon gång skall man väl pricka rätt?
  • Anonym (Bored)

Kan man tänka sig! Kvinnan jag dejtade igår var vacker, intelligent och sofistikerad. Det var fullständigt fantastiskt att befinna sig i hennes närhet och som kronan på verket behöll vi kläderna på hela kvällen. 

Det närmaste sex vi kom var en avslutande kyss utanför hennes dörr innan jag for vidare hem till mig. Det var en såndär fantastisk kyss utan tunga, bara en lätt fuktighet från hennes läppar och med den där osäkerheten/försiktigheten som sakta sakta leder upp till det första mötet av läppar.

Visserligen är hon litet yngre än jag (femton år yngre för att vara exakt) men det var inget som märktes ty hon är välutbildad och ett intresse för livet som väl kompenserar för hennes luckor i livserfarenhet.

Jag ser fram emot att träffa henne igen ikväll.

• Anonym (Bored)

Eftersom det finns flera här som verkar ta illa upp av hur jag fungerar funderade jag en stund över om jag skulle skriva detta men...

Gårdagens dejt började helt fantastiskt. God mat och underbart sällskap. Det kändes verkligen som om vi hade ett djupare band mellan oss och konversationen varierade mellan högt och lågt men dog aldrig ut. Så efter ytterligare en fabulös afton så frågade hon om jag ville följa henne upp till hennes lägenhet för en whisky och jag kan villigt erkänna att jag inte ville att kvällen skulle ta slut så jag accepterade.

Tyvärr slutade det med sex redan andra dejten och jag lämnade henne på morgonen innan hon hade vaknat. Hon har både ringt och skickat sms idag men jag har verkligen inte haft lust att svara henne. Jag känner mig så besviken på att till och med hon var en sådan kvinna när allt kändes så rätt från början.

Nåväl, jag förblir med er andra sökanden här. Någon gång måste vi ju träffa rätt eller hur?

• Anonym (Bored)
    Bubsan skrev 2011-11-06 21:38:47 följande:
    Kan det va som så att du använder ditt argument för att slippa träffa någon och bli "fast" med?

Enklare o bara dumpa efter sex än att behöva lägga in känslor?

Jag är faktiskt nyfiken.
    Nej absolut inte! Det finns inget jag hellre skulle vilja nu än att finna en kvinna att helhjärtat ta till mig. Allt annat i mitt liv är så nära perfekt jag kan tänka mig förutom att jag inte kan finna rätt kvinna.
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-06 21:56:27 följande:
    Som någon redan skrivit, är du rätt för att hitta rätt? Om hon nu verkade super o du ville träffa henne igen så varför sa du inte bara nej till att följa med upp? Tror det handlar mer om dig än kvinnorna du träffar!
    Vad menar du med "rätt för att hitta rätt"? Hur skulle jag kunna vara fel för att hitta rätt? Varför skulle jag tacka nej till en whisky och fortsatt samtal? Man måste inte kopulera bara för att  man följer med någon hem!
    Självfallet handlar det om mig och hur mitt hjärta prioriterar. Jag kan inte falla för en lössläppt kvinna och det är inget jag kan påverka.
    Anonym (ny) skrev 2011-11-06 22:12:10 följande:
    förstår inte heller varför tjejen ska säga nej men du som kille gör inget fel om du har sex i början på förhållandet eller vad är meningen?
    Om du nu är intresserad av henne på riktigt så kan man ju säga nej

tror dock bara du är ute efter att provocera...
    Jag har försökt förklara detta tidigare men någonstans verkar förklaringen passera utan att gå in. Det är INTE mig jag skall vara tillsammans med. Jag skulle aldrig falla för en kvinna med MITT beteende. Därför blir det aldrig ett förhållande om de låter det gå för fort fram.

Återigen, jag kan inte vara den som säger nej. Det MÅSTE vara hon som säger nej och drar ut på det hela. Allt annat är otänkbart.

Vad skulle jag tjäna på att provocera?
  • Anonym (Bored)
    Bubsan skrev 2011-11-06 22:52:11 följande:
    Men är du helt säker på det? Hur många dejter måste ni gå på innan sex?

När du hittar en sån kvinna du vill ha, hur vill du att hon fortsättningsvis är i ert förhållande?

Får hon sexuellt ta för sig då?
    Det finns inte ett bestämt antal dejter men det är definitivt inte två direkt efterföljande. Det rör sig mer om att det inte får ske för tidigt. Hon måste ha någon form av integritet...

Självklart! I ett förhållande är det fullständig jämlikhet som gäller. Eller ja, så långt som det är möjligt.
    Cattis40 skrev 2011-11-06 22:58:44 följande:
    Så Bored; så om du skriver att "Man måste inte kopulera för att man följer med någon hem", varför gör du det då? Eller gäller ditt uttalande bara henne?? Jag tycker du agerar iskallt. Träffar henne två ggr, följer med henne hem, har sex, drar innan hon har vaknat och sedan inte svarar du inte på sms och samtal. Så behandlar man inte någon och det säger tyvärr en hel del om dig, även om jag vet att du inte inser det.
    JA, beteendet gäller bara henne! För, som sagt, så letar jag inte efter en kvinna som är som jag. Om jag bara söker snabbt sex finns det andra kvinnor som säljer de tjänsterna och där är det mer tidseffektivt eftersom båda vet vad det hela går ut på redan från början.

Vilket tror du hon blir starkare av förresten? Tanken på att jag var en gris som dumpade henne efter att jag fick kn-lla eller sanningen att jag tyckte hon var för slampig för mig att bli förälskad i? Jag gör henne en tjänst genom att inte svara.
    Anonym (ny) skrev 2011-11-06 22:59:43 följande:
    haha ärligt talat vet jag inte! Det verkar så konstigt allt så det var det enda jag kunde komma på
    Ok, nej det var iallafall inte vad jag siktade på.
  • Anonym (Bored)
    Anonym (hoppla) skrev 2011-11-07 08:13:34 följande:
    Du gör ett bra jobb att bevisa motsatsen till att du vill ha en lång relation.
    Försök att lyssna lite på vad som sägs här, du gör bort dig totalt med ditt beteende. Den enda som är slampig är DU. Du beskriver ju varenda vecka hur du knullar främlingar!

Jag hade sprungit lång väg om jag träffat dig, och märkte hur högtravande du snackar men vill ändå ha sex direkt. Det är ju inget ovanligt bland män, att de snackar runt men håller tunt.    
    OM jag hade varit en kvinna så skulle jag definitivt kunna ha kallats slampig. Att däremot, som man, tacka nej till sex när hon ändå misslyckats uppfylla ett kriterie  till att bli en partner låter bara dumt. Själv älskar jag sex, även om det endast rör sig om "tekniskt sex" utan känslor som i detta fallet, och det ligger i mannens djuriska instinkt att lägra och sprida dna.

Haha, ja det låter så nu när du aldrig träffat mig irl men skulle det ske talar empiriska studier emot vad du skriver. Lägg gärna märke sill skillnaden att jag INTE vill ha sex direkt men accepterar OM det sker förbehållet att det endast sker en gång.
    uniMog skrev 2011-11-07 08:20:01 följande:
    Jag tror, helt ärligt, att Mr Bored borde läsa på lite om Madonna/hora-komplex. Eller söka sig till ett annat dejtingforum, tex kristna.
    Jag är väl medveten om vad Hora/Madonna komplexet innebär men vad Freud menade faller inte in  under mitt beteende eftersom jag söker en kvinna som är precis så mångfacetterad som en människa kan vara men med litet integritet och förståelse för hur spelet skall spelas för att kunna vara livet ut.

Kristna, muslimer, Buddhister, Judinnor osv spelar ingen större roll enligt min erfarenhet. Alla kan de falla på eget grepp vad gäller det vi nu diskuterar. En litet roligt passus dock: Jag har faktiskt dejtat en muslimsk kvinna som inte ville att hennes släkt skulle få reda på det eftersom de var "överbeskyddande". Vi hade ett rent sexuellt förhållande som varade något år eftersom det var litet spännande men när hon fyllde 21 så hade de funnit henne en make så då fick vi avbryta.
    nisse80 skrev 2011-11-07 09:06:33 följande:
    Stå på dig Bored! Måste finnas nån tjej kvar i detta land som har det du söker. Följer med spänning fortsättningen.

Sen är det lite skrämmande hur varenda en väljer att misstolka det du skriver. Om det beror på att alla tjejer tänker som de känner eller att de inte klarar av att ta in din helt vattentäta argumentation vet jag inte. Men tror det problemet är tätt sammankopplat med dina problem i dejtingträsket. Tjejer faller för såna som du för att du är urtypen för vad tjejer känslomässigt går igång på. Självsäker, välformulerad, har lätt att få tjejer, du vet vad du vill och är en riktig skitstövel ;P Och eftersom de lyssnar till sina känslor så blir det sängen direkt och de diskvalificerar sig därför för vidare umgänge.
    Jag har fått välja en något defensiv position här och därför är det inte svårt att tolka ditt inlägg som ironiserande eller sarkastiskt men det innehåller ändå en viss portion sanning. Dock kan man teoretisera över om, mestadels, kvinnornas reaktion jag får här har att göra med det faktum att de vet precis vad jag menar och att de själva skulle misslyckas med mitt "test". Det kan också ha att göra med relationen till vad deras fäder (som vet precis vad jag menar) varnat dem för men de själva rebellerat emot.

Varför en och annan man kliver fram och tar kvinnornas parti är inte alls konstigt. De kan vinna på (få sex med andra ord) genom att visa upp en fasad där de är på kvinnornas "sida". De kan också känna sig misslyckade över att inte ha det som jag och därav bli på defensiven. 
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-07 09:18:58 följande:
    Tror inte att det är någon som misstolkar vad bored menar. Däremot så kan vi inte förstå att när han träffar en kvinna som enligt honom själv verkar fantastisk, varför då inte själv ligga lite lågt om det nu är så att han vill ha en relation? Gör man som man alltid gjort får man de resultat man alltid fått. 
    Jag är verkligen "skittydlig" med det här och börjar ifrågasätta om det är brist på läsförståelse, intelligens eller vilja som gör att ni hoppar över det faktum att jag INTE kan vara den som håller tillbaka om kvinnan vill ha sex ty då motverkar jag hela konceptet.
    Glädje58 skrev 2011-11-07 10:42:20 följande:
    Kan det vara på det här viset Bored, att du är en rätt så misslyckad person när det gäller att etablera ett seriöst förhållande med kvinnor. De blir attraherade av dig men inser att du inte är en man de vill leva med, du är bara en leksak. Så då passar de på att få en kvälls njutning. De går därifrån sexuellt nöjda, men även glada för att inte ha en partner som du. För du håller inte måttet när det gäller en seriös relation, det har de redan genomskådat. I så fall kan jag känna en viss sympati för dig. Men ditt beteende är inte riktigt up to date 2011. Du tror inte att du har färdats i en tidskapsel några hundra år? För dina värderingar känns lite dammiga...
    Ja det kanske du skulle vilja tro och jag hade kunnat ta in det som en eventuell teori om det inte var för det faktum att jag får byta telefonnummer ett per tre gånger varje år eftersom de inte kan ta en nej.

På vilket sätt anser du att mina värderingar är dammiga egentligen? Lyssnar du på ungdomarna kallar de fortfarande "skolans madrass" för h-ra och ingenting de skulle överväga att ha som permanent flickvän. Jag tror snarare att du inte har samma möjlighet att välja som jag och därför har ett behov av att arbeta fram en teori där jag är den misslyckade istället för du själv.
  • Anonym (Bored)
    Anonym (ugly fish) skrev 2011-11-07 13:02:57 följande:
    Och du undrar vilka av dina varderingar som ar en anings unkna....?

Slampa ar en losslappt person oavsett kon. Du verkar sakna sjalvinsikt helt utan skylle garna ifran dig och vill inte ta nagot ansvar sjalv. Bast om du haller dig singel kanske:)
    Slampa är ett gammalt uttryck för "Slarvig kvinna" så nej, det är egentligen inte könsneutralt även om vi börjat använda det så i vardagligt tal.

Vad är det du tycker jag skall ta ansvar för egentligen? Att kvinnor kn-llar runt och därför inte är förhållandematerial för min del? Jag ser inte ner på dem som individer (då hade jag, som sagt, aldrig haft sex med dem) bara som potentiella partners.

Varför är det så svårt för er att förstå att jag inte vill ha MIG som partner utan en kvinna som INTE är på det sättet. Varför skall jag nöja mig med något sämre bara för att jag själv kan tänka mig att lägra främmande kvinnor första kvällen?
  • Anonym (Bored)
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-07 13:57:07 följande:
    Det känns inte riktigt som att dina värderingar och din argumentation hör hemma i den här tråden faktiskt där vi ska stötta varandra i dejtingträsket, ¨många här är moderna kvinnor och iallafall jag blir bara illamående när jag ser hur du skriver om hur kvinnor ska vara och blabla.

Sitte rpå jobbet och orkar inte utveckla men om inte du försvinner så kommer jag försvinna för ett tag för jag blir illa till mods. 
    Men jag är inte här för att göra dig varken illa till mods eller lycklig. Skall vi, i denna tråden, endast stötta de som passar in i just vår världsbild? Vet du hur jag gör när någon skriver något jag inte håller med om? Antingen säger jag emot och kommer med välgrundad kritik (men inte utan att först läsa vad den andra faktiskt skriver och försöka förstå hur den menar) eller så ignorerar jag personen. Jag förstår inte varför du skulle tillåta mig, en främmande man, genom min närvaro bestämma huruvida du skall fortsätta skriva här eller inte.

Tag ansvar för din egen existens och använd din inre styrka! Låt inte en utomstående diktera dina aktioner!

OnT: För mig är en modern kvinna en kvinna som själv bestämmer vilket beteende hon skall ha utan att andra människor skall tvinga henne att ändra på sig. Hon är stark nog att ta egna beslut och om hennes beslut är att ha sex på första dejten så _respekterar_ jag det valet. Är det för mycket begärt att kvinnan då skall respektera mitt beslut att, baserat på hennes aktioner, inte vilja ha med mer henne att göra?

Vari ligger egentligen skillnaden?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!