Anonym (hoppla) skrev 2011-11-07 08:13:34 följande:
Du gör ett bra jobb att bevisa motsatsen till att du vill ha en lång relation.
Försök att lyssna lite på vad som sägs här, du gör bort dig totalt med ditt beteende. Den enda som är slampig är DU. Du beskriver ju varenda vecka hur du knullar främlingar!
Jag hade sprungit lång väg om jag träffat dig, och märkte hur högtravande du snackar men vill ändå ha sex direkt. Det är ju inget ovanligt bland män, att de snackar runt men håller tunt.
OM jag hade varit en kvinna så skulle jag definitivt kunna ha kallats slampig. Att däremot, som man, tacka nej till sex när hon ändå misslyckats uppfylla ett kriterie till att bli en partner låter bara dumt. Själv älskar jag sex, även om det endast rör sig om "tekniskt sex" utan känslor som i detta fallet, och det ligger i mannens djuriska instinkt att lägra och sprida dna.
Haha, ja det låter så nu när du aldrig träffat mig irl men skulle det ske talar empiriska studier emot vad du skriver. Lägg gärna märke sill skillnaden att jag INTE vill ha sex direkt men accepterar OM det sker förbehållet att det endast sker en gång.
uniMog skrev 2011-11-07 08:20:01 följande:
Jag tror, helt ärligt, att Mr Bored borde läsa på lite om Madonna/hora-komplex. Eller söka sig till ett annat dejtingforum, tex kristna.
Jag är väl medveten om vad Hora/Madonna komplexet innebär men vad Freud menade faller inte in under mitt beteende eftersom jag söker en kvinna som är precis så mångfacetterad som en människa kan vara men med litet integritet och förståelse för hur spelet skall spelas för att kunna vara livet ut.
Kristna, muslimer, Buddhister, Judinnor osv spelar ingen större roll enligt min erfarenhet. Alla kan de falla på eget grepp vad gäller det vi nu diskuterar. En litet roligt passus dock: Jag har faktiskt dejtat en muslimsk kvinna som inte ville att hennes släkt skulle få reda på det eftersom de var "överbeskyddande". Vi hade ett rent sexuellt förhållande som varade något år eftersom det var litet spännande men när hon fyllde 21 så hade de funnit henne en make så då fick vi avbryta.
nisse80 skrev 2011-11-07 09:06:33 följande:
Stå på dig Bored! Måste finnas nån tjej kvar i detta land som har det du söker. Följer med spänning fortsättningen.
Sen är det lite skrämmande hur varenda en väljer att misstolka det du skriver. Om det beror på att alla tjejer tänker som de känner eller att de inte klarar av att ta in din helt vattentäta argumentation vet jag inte. Men tror det problemet är tätt sammankopplat med dina problem i dejtingträsket. Tjejer faller för såna som du för att du är urtypen för vad tjejer känslomässigt går igång på. Självsäker, välformulerad, har lätt att få tjejer, du vet vad du vill och är en riktig skitstövel ;P Och eftersom de lyssnar till sina känslor så blir det sängen direkt och de diskvalificerar sig därför för vidare umgänge.
Jag har fått välja en något defensiv position här och därför är det inte svårt att tolka ditt inlägg som ironiserande eller sarkastiskt men det innehåller ändå en viss portion sanning. Dock kan man teoretisera över om, mestadels, kvinnornas reaktion jag får här har att göra med det faktum att de vet precis vad jag menar och att de själva skulle misslyckas med mitt "test". Det kan också ha att göra med relationen till vad deras fäder (som vet precis vad jag menar) varnat dem för men de själva rebellerat emot.
Varför en och annan man kliver fram och tar kvinnornas parti är inte alls konstigt. De kan vinna på (få sex med andra ord) genom att visa upp en fasad där de är på kvinnornas "sida". De kan också känna sig misslyckade över att inte ha det som jag och därav bli på defensiven.
Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-07 09:18:58 följande:
Tror inte att det är någon som misstolkar vad bored menar. Däremot så kan vi inte förstå att när han träffar en kvinna som enligt honom själv verkar fantastisk, varför då inte själv ligga lite lågt om det nu är så att han vill ha en relation? Gör man som man alltid gjort får man de resultat man alltid fått.
Jag är verkligen "skittydlig" med det här och börjar ifrågasätta om det är brist på läsförståelse, intelligens eller vilja som gör att ni hoppar över det faktum att jag INTE kan vara den som håller tillbaka om kvinnan vill ha sex ty då motverkar jag hela konceptet.
Glädje58 skrev 2011-11-07 10:42:20 följande:
Kan det vara på det här viset Bored, att du är en rätt så misslyckad person när det gäller att etablera ett seriöst förhållande med kvinnor. De blir attraherade av dig men inser att du inte är en man de vill leva med, du är bara en leksak. Så då passar de på att få en kvälls njutning. De går därifrån sexuellt nöjda, men även glada för att inte ha en partner som du. För du håller inte måttet när det gäller en seriös relation, det har de redan genomskådat. I så fall kan jag känna en viss sympati för dig. Men ditt beteende är inte riktigt up to date 2011. Du tror inte att du har färdats i en tidskapsel några hundra år? För dina värderingar känns lite dammiga...
Ja det kanske du skulle vilja tro och jag hade kunnat ta in det som en eventuell teori om det inte var för det faktum att jag får byta telefonnummer ett per tre gånger varje år eftersom de inte kan ta en nej.
På vilket sätt anser du att mina värderingar är dammiga egentligen? Lyssnar du på ungdomarna kallar de fortfarande "skolans madrass" för h-ra och ingenting de skulle överväga att ha som permanent flickvän. Jag tror snarare att du inte har samma möjlighet att välja som jag och därför har ett behov av att arbeta fram en teori där jag är den misslyckade istället för du själv.