Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
Hmm, får se om jag förstår rätt nu...
Jag undrade varför det var pinsamt om man pga att man känner sig yngre än vad man är söker en yngre partner (eller ngn som också är yngre än årtalsåldern). Jag får inte ihop ditt svar till det så jag kanske var otydlig? Eller?
Det kanske var lite oklart då jag citerade nästan hela ditt inlägg.
Jag tycker att det är pinsamt om man med argumentet att man "känner sig så ung" aktivt söker kvinnor som är 15-20 år yngre. Detta baserar jag på att alla de män som kontaktat mig med den ålderskillnaden har varit bra mycket gubbigare än mina jämnåriga. För mig blir alltså ett sånt sökande bara ett sätt att inbilla sig själv att man är kroppsligt och knoppsligt yngre än vad man är. De män jag stött på har försökt bekräfta sin virilitet med hjälp av en yngre kvinna. Det tycker jag är pinsamt när man inte kan se sitt eget beteende och sin egen ålder innan man jagar yngre kvinnor. Då kan man åtminstone erkänna att man finner en yngre kvinna mer attraktiv ur fysisk synpunkt. Men det resonemanget har jag aldrig träffat på.
Sen finns det säkert undantag (som tex min kompis som vill starta en familj med någon so inte redan har barn) men jag har bara träffat på en (min kompis). De andra var gubbar med bekräftelsebehov.

) och jag kände att han hade rätt.