Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

magus skrev 2012-05-14 18:07:51 följande:
    Känns det inte rätt så gå efter det. Iofs så kan det vara så att det är mycket i ditt liv just nu och du kanske inte känner att det är rätt tillfälle. Förklara det för honom och om det är en bra kille så förstår han det.

Ja, jo. Fast vi har inte setts mer än två ggr sen jag blev singel så jag har lixom inte tänkt i de banorna innan. Men jag vill ta reda på om det lixom fortsätter kännas som vanligt eller inte, för han är ändå en av få jag litar på och känner att jag kan vara mig själv fullt ut med, eller har kännt iaf. Lite knepigare läge nu.

Och det är verkligen mkt i mitt liv just nu och inte alls rätt tillfälle. Tror jag?

Han är bra, en av de absolut vettigaste jag känner. Men han har tydligen gillat mig länge, men aldrig sagt något eftersom jag lixom varit gift.
    lemonina skrev 2012-05-14 18:09:03 följande:
    Hej Colan:) Hur är läget? Ok ser att du har dejtingbekymmer. Är det någon av de två du pratat om tidigare? knäppisen och tvillingskälen?
    Hej! Har börjat få pejl på de snurrande tankarna och fixar någon slags strategi för att ta itu med problemen ett efter ett. Så förutom på dejtingfronten har jag en rätt ok koll på läget tror jag.

Ingen av dem, dock tror jag att jag nämnt honom innan. 

• Cocacola
    lemonina skrev 2012-05-14 18:25:25 följande:
    Ok :) Men om han vet om din situation och du har känt honom länge så kanske han kan vara lite tålmodig med dig just nu. Om det inte känns som rätt tillfälle stressa inte.
    Haha, blir stressad av bara tanken. Han är absolut tålmodig, men jag skulle nog behöva att helt enkelt bara träffas en massa och ha tid att känna efter med det gör ju samtidigt att ha kan hinna på djupare känslor för mig under tiden. Vilket absolut inte vore bra om jag faktiskt inte får några såna känsor för honom. Är dessutom rädd för att ev. lura mig själv eftersom jag ju faktiskt vill att det ska kännas rätt. Överanalyserar en smula, ja...

Dessutom kan jag fortfarande inte släppa tankarna på knäppisen. Obestämd  
  • Cocacola
    Legacy skrev 2012-05-14 18:33:43 följande:
    Snälla ni svara på detta:

Om jag nu lämnat full access till facebook och min dator när J varit här, är det någon form av otrohetsindikator? Gör folk som döljer saker så?

Lämnar någon som har något att dölja ut sin lägenhetsnyckel?

Låter den personen sitta bredvid när man är inne på MSN?

Ärligt jag undrar för jag har gjort ALLT för att få J att känna sig trygg och säker, jag kan inte ge fler verktyg om jag inte ska ge bort hela mitt liv. SKulle jag kunnat gjort det annorlunda?

(snälla ge mig sånna roliga ommentarer nu med som typ "ja du skulle tagit ett glömbortpiller och glömt allt du haft innan i livet formaterat datorn och alla vänner och..." ja ni fattar jag behöve rlite skoj skoj just nu Tungan ute          
    Ja, alltså...

* Du installerade inte några övervakningskameror hemma hos dig så att han alltid kan se vad du har för dig

* Din telefon är inte buggad så att han kan höra alla dina samtal

* Du är inte försedd med någon liten gps-sändare så att han alltid vet vart du befinner dig

* Du var faktiskt oavträffbar en hel halvtimme när du gick och handlade      

* Du tillbringar inte all din tid med honom, du jobbar också 

* Du har manliga kollegor och borde naturligtvis byta jobb, om du nu måste ha ett...

* Du umgås fortfarande med dina manliga vänner, eller för den delen - vänner öht. Skärpning!

Så, bättre? Tungan ute        
  • Cocacola

Jag har bakat! Förvånad Bara en sockerkaka visserligen...

Dotterns kommentarer var något i stil med:

- Ska den se ut så där? (med en blick som sa ett och annat...)

- Ska den inte se ut sådär? (pekar på bilden i kokboken)       

- Mormor gör nog finare sockerkakor... 

Bakning är inte min grej. Lär nog öva en hel del. Men det blev gott iaf. Skrattande   

• Cocacola
    Decibella skrev 2012-05-14 19:12:52 följande:

Nu har jag kikat runt här lite och undrar såklart hur det har gått för er med tanke på vad tråden startade som?

Är såklart himla nyfiken då jag just nu är singlast i stan :)

Haha, den som det visste!

Är för intresserad av fel? kille. Vill träffa igen. Väldigt osäker på om det egentligen är så klokt dock, eller om han vill träffa mig igen.

Är för lite intresserad av rätt? kille. Väldigt osäker på om jag kommer att känna något annat än vänskaåliga känslor där, men ska ta reda på det.

Borde? svara på vettigt mejl jag fick på hp häromdagen?      

En liten presentation av dig kanske?   Vem är du och hur går det på dejtingfronen? Skrattande 
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-05-14 19:26:16 följande:
    Apropå baka,ska nog till att baka bullar imorrn.Är ju ledig o pissigt med sällskap,så det blir det..Kanel,kardemumma och äpple ...Tack för iden Colan!

Vassego! Du kan lämna bullarna här sen... Flört
  • Cocacola
    takida skrev 2012-05-14 19:31:25 följande:
    Jag tror att mina äggstockar försöker säga mig något, men jag ignorerar för fullt. 

Haha, vad säger de? xD
  • Cocacola
    lemonina skrev 2012-05-14 19:23:59 följande:
    Haha vad söt:) Bakning är inte min starka sida heller. Skulle göra chokladmousse till en vän och den blev stenhård och gör stark!

Men den kanske smakar gott ialfall:) 
    Japp, hon kan hon... Hon har mer husmorstalanger redan än vad jag någonsin kommer att få :P

Hehe... Låter som du också behöver öva! Skrattande 
  • Cocacola
    takida skrev 2012-05-14 19:39:56 följande:
    Inte ens det. Men de skriker om att jag ska bli befruktad.
    Hehe... Något virus som går i den här tråden? Tungan ute
  • Cocacola
    magus skrev 2012-05-14 19:42:10 följande:
    Bullar och mat.. Det är så ni fångar oss..
    Oh no! Det är kört...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!