Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

lemonina skrev 2012-05-14 19:50:51 följande:

Mat går bra, bullar är värre!

Behöver nog öva lite mer även där, men det går ju klart bättre än bullar iaf! xD
    magus skrev 2012-05-14 19:46:55 följande:
    Men berätta nu inte för resten om detta.. shhh

Haha... För sent! xD Betyder det att jag blir evigt singel nu? Förvånad
  • Cocacola
    lemonina skrev 2012-05-14 20:04:54 följande:
    Skaffa en kock till pojkvänSkrattande

Suck! Mejlade ju med en tokvettig kille alldeles i början av mitt nätdejtande som helt klart hade passat in bra där, bullar kunde han minsann baka också, påstod han. Jättevettig kille som jag av någon anledning skrämde iväg. Inte det bästa jag gjort kanske...
  • Cocacola
    takida skrev 2012-05-14 20:09:04 följande:
    En sådan vit lögn har jag dragit när det gäller matlagning. Gästerna blev så imponerade över vilken god thaimat jag lagatSkrattande den kom direkt från restaurangen bara slängde över den i grytor. Inget jag har för vana att göra även om mina kockkunskaper inte är att hurra för, men jag hade sån satans nackspärr så orkade inte stå vid spisen. 
    Det kräver ju att man är hyffsat bra i grunden, för att man inte ska bli genomskådad... Men klokt drag!
  • Cocacola
    Decibella skrev 2012-05-14 20:15:29 följande:
    Så om man säger direkt att det är köpebullar är det ok, för baka kommer nog aldrig bli min främsa egenskap :D
    Det beror på vem som är fikagäst har jag lärt mig. Somliga rör inte köpebullarna...
  • Cocacola
    Decibella skrev 2012-05-14 20:19:00 följande:
    Hahaha är man så kräsen så sitter man inte hos mig och fikar ;)

Det gör de ju inte heller... och det har varit vid såna tillfällen då man är fler så jag tror de inte visste att jag märkte det :P Köpebulle skulle nog ätas av artighet annars skulle jag tro. De flesta jag umgås med skulle dock mest bli förvånade över att faktiskt få fika tror jag! xD

Har dock alltid gott te hemma, så det så!  
  • Cocacola
    lemonina skrev 2012-05-14 20:18:45 följande:
    ok men vad gjorde du för att skrämma bort honom då? Mitt X var kock och han lagade underbar mat. Saknar den maten då min inte ens kommer i närheten. Jag är väl helt ok på att laga mat men jag har inte hittat något rätt som jag känner att den har jag fått min prägel på. Något som utmärker mig.

Nej, allt är ju relativt och jämför du dig med en kock så... Min granne kan nog klå Leila när det gäller bakning, väldigt trevligt när man är dit och fikar men det blir inte alls lika kul att våga sig på något själv...
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-05-14 20:27:57 följande:
    Kan man inte uppskatta äkta hembak(t )så sitter man inte hos mig å fikar;)

Haha, jag vill ha!
  • Cocacola
    magus skrev 2012-05-14 20:35:43 följande:
    I Vansbro gör dem pizzor! :)
    Är det inte där de gör glutenfria pizzor?
  • Cocacola
    Shades skrev 2012-05-14 20:37:15 följande:
    Köpebullar?? Har man införskaffat en hushållsassistent skall den få arbeta! Här serveras endast nybakta bullar (eller ja... inte bara).

/J
    Sant. Måste få ordning på det där bullbakandet, blir ju bra var 5:e gång eller så... Om jag gav mig på en lagom omgång varje gång kanske, närmare 100st obra är sådär... :P Men en hushållsassistent är klart bra att ha. Gjorde bagels i höstas förresten, de blev grymt goda men något otroligt fula och oformliga haha...
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!