Inlägg från: Anonym (Färsking!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Färsking!)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Lilly11 skrev 2011-11-01 22:36:40 följande:
    Låter som en stöddig och komplicerad typ. Eller så ljuger han. Undrar vad som är hans akilleshäl?

ah jaag har hittat en själsfrände, jag sitter ockkså och funderar på akilleshälen, hans ex var mytoman med så han misstror ALLT jag säger,,, hela tiden. GAH jag som räkar ut föör Alla konstiga saker i världen jämt. Jag har slutat berätta ens.

Sen ifrågasätter han varöf min vän och chef lägger sig i mitt val av bil. För att vi bryr oss om varann kanske och bollar ideér?

Massor med småsaker men det som han sa var stora varningsklockor det var att jag inte blev fly förbannad för att en kollega snokade i min jobbmobil. My god jag har bättre saker att vara sjukt arg på liksom.

Sista: han säger att jag verkar extremt osäker som person. Obestämd okej... det är jag INTE       
  • Anonym (Färsking!)
    Lilly11 skrev 2011-11-01 22:46:59 följande:
    Va?? Råkar du också ut för en massa konstiga saker/människor? Trodde bara det var jag.

Det verkar lite komplicerat det där trots att ni bara träffats ett par veckor......

Visst låter det komplicerat, och detta redan nu i de  fasen då man ska vara lite wild and crazy och nykär typ. Vilket jag faktiskt var tills han bavckade hundratrettiofemelvatusen steg.

Fick sms precis där han fortfarande konsekvent skriver puss. Lustigt för det är något jag reagerat på att oj, skriver man puss efter bara ett par dejter men han har gjort det sen dess så... jaja. haha

SHIT kan någon servera mig en schysst kille på silverfat? Han får gärna vara snygg med men det är fan oviktigt bara han har en vacker personlighet och gillar mig massor     
  • Anonym (Färsking!)
    Glädje58 skrev 2011-11-02 11:05:16 följande:
    Du får prata med honom tidigt på morgonen, då brukar rösten bli rätt så mörk. Så är det för mig i alla fall. Kan dock säga att i går morse var det dock lite annorlunda. Det var skatteverket som ringde och väckte mig. Och rösten var allt annat än mörk och sexig på mig ...

hahahahaha
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-11-03 11:13:03 följande:
    Då var det dags för dejt igen för mig... alltid lika spännande! Glad

Glad
  • Anonym (Färsking!)

Var på dejt med han som jag dejtat sen början av oktober igen igår, eller vi var hemma hos honom. Jag fattar fortfarande inget där, gillar han mig? Vill han fortsätta? Va? Ah jag frågade väl igår om det kändes bra och så och hans svar var "ja det känns bra" och sen var det bra med det. H, snart en månad senare och det känns som dejt nummer ett. Fast... mindre skoj.

• Anonym (Färsking!)
    Lilly11 skrev 2011-11-04 09:21:13 följande:
    Är han oduglig eller ointresserad?

*ta mig med en nypa salt, jag är bitter*

Såklart han är oduglig ALLA älskar mig
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-07 13:44:45 följande:
    Slampa är ett gammalt uttryck för "Slarvig kvinna" så nej, det är egentligen inte könsneutralt även om vi börjat använda det så i vardagligt tal.

Vad är det du tycker jag skall ta ansvar för egentligen? Att kvinnor kn-llar runt och därför inte är förhållandematerial för min del? Jag ser inte ner på dem som individer (då hade jag, som sagt, aldrig haft sex med dem) bara som potentiella partners.

Varför är det så svårt för er att förstå att jag inte vill ha MIG som partner utan en kvinna som INTE är på det sättet. Varför skall jag nöja mig med något sämre bara för att jag själv kan tänka mig att lägra främmande kvinnor första kvällen?

Det känns inte riktigt som att dina värderingar och din argumentation hör hemma i den här tråden faktiskt där vi ska stötta varandra i dejtingträsket, ¨många här är moderna kvinnor och iallafall jag blir bara illamående när jag ser hur du skriver om hur kvinnor ska vara och blabla.

Sitte rpå jobbet och orkar inte utveckla men om inte du försvinner så kommer jag försvinna för ett tag för jag blir illa till mods. 
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-07 14:17:50 följande:
    Men jag är inte här för att göra dig varken illa till mods eller lycklig. Skall vi, i denna tråden, endast stötta de som passar in i just vår världsbild? Vet du hur jag gör när någon skriver något jag inte håller med om? Antingen säger jag emot och kommer med välgrundad kritik (men inte utan att först läsa vad den andra faktiskt skriver och försöka förstå hur den menar) eller så ignorerar jag personen. Jag förstår inte varför du skulle tillåta mig, en främmande man, genom min närvaro bestämma huruvida du skall fortsätta skriva här eller inte.

Tag ansvar för din egen existens och använd din inre styrka! Låt inte en utomstående diktera dina aktioner!

OnT: För mig är en modern kvinna en kvinna som själv bestämmer vilket beteende hon skall ha utan att andra människor skall tvinga henne att ändra på sig. Hon är stark nog att ta egna beslut och om hennes beslut är att ha sex på första dejten så _respekterar_ jag det valet. Är det för mycket begärt att kvinnan då skall respektera mitt beslut att, baserat på hennes aktioner, inte vilja ha med mer henne att göra?

Vari ligger egentligen skillnaden?

Fast ärligt talat, jag är med i de grupper jag vill när de passar mig, nu kom det en perspon som lyckas på något sätt trasha en hel tråd, och jag är less på det.

Du får vara hur främmande somhelst men på min datorskärm så tar du upp ungefär 4/5 delar av utrymmet, resten är reklam, och då är reklamen intressantare just nu.

Har du ingen känsla för att det kanske inte riktigt passar sig att stövla på som du gör? Taktkänsla? Feeling? Inget?

• Anonym (Färsking!)
    Anonym (ny) skrev 2011-11-07 18:00:04 följande:
    Jo jag har lagt ner honom. Sa till honom vad jag tyckte!

Bra !! Det var bara helt rätt beslut, det tror jag av hela mitt hjärta! Solig
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (Sa) skrev 2011-11-07 18:14:22 följande:
    hörrni.. nu har jag gett mig in i dejtingträsket igen, lite försiktigt.. tänkte som så, att så mkt som ska klaffa, och så obråttom som jag har, så borde det ta ett bra tag att träffa "rätt"; så jag tänkte öva lite fram tills jag hittar rätt. Reggade mig på en sajt, och har lagt in lite text och några bilder.

Sen fick jag ett mail av en snubbe som var lite yngre än mig, som frågade efter msn. Jag sa att att jag ju inte vet vem han är.. men han insisterade, och hade bild och allt, och såg bra ut(inte på ett bimbovis) och jag tänkte att jag skulle chansa lite.. La till honom på min privata msn; och vi hade en kort dialog.

Det första han gjorde var att be om att få prata på webkamera. Min är trasig, så jag sa det. Sen började han pumpa mig på alla möjliga andar fakta. Var jag bor, om jag bor ensam, osv, osv. Kändes halvolustigt.. sen kommenterade han mina bilder, att jag ju hade en där som var tagen på webkamera och en del andra små detaljer: så han misstänkte alltså att jag var oärlig om kameran, fast jag hade förklarat att min yngsta antagligen har haft sönder den.

Är jag vriden, eller? Men jag tappade totalt lusten. Som tjej, särskilt när man HAR råkat ut för en del skit, så måste man ju vara lite försiktig.. och när någon är sådär "på", så får jag ont i magen, och ff.a. att bli misstänkliggjord och pumpad på fakta. Nog för att jag inte tycker att man ska slösa bort för mkt tid på nätet, utan hellre träffas relativt snart.. men allt detta hände liksom på en timme eller nått!

När jag sa det till honom, garvade han bara. ??? Nån som har en tanke??
    Ja en tanke: Prata inte mer med den snubben! Icke-nej-mer!

Det där är så läskigt jag har själv suttit där fast utan någon att fråga om det egentligen är skumt, och ja det är så överskumt så, ta bort hans msn, och hitta någon ny som är liiite normalare Solig 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!