Legacy skrev 2012-05-02 23:45:47 följande:
Det dyker upp nya sker varje dag nu, nya saker som försöker inskränka påmitt vnliga glada öppna jag.
Legacy, du är en snygg och jäkligt trevlig tjej och jag HATAR att säga det här: jag får såna jäkla dåliga vibbar av det du berättar. Det är som att höra om hur det var för mig i vintras med det där puckot jag dejtade... På fem veckor gick jag från mitt glada spralliga jag till en dag för dag mer och mer hunsad och nertryckt tjej... Han kom med kritik, insinuationer om att jag flörtade med allt och alla och misstankar om att jag låg med andra... Jag sa upp bekantskapen med mina vänner, jag la ner WF och FB för jag "kunde ju träffa killar där"... Till slut var jag rädd att säga nånting, för han kunde hitta fel på ALLT...
Till slut var jag inte mig själv, och det enda som räddade mig var att min bästa vän rakt ut hade sagt att hennes alarmklockor klämtade för fullt vad gällde den här killen, att han var kontrollerande och svartsjuk och att han skulle inskränka mitt liv tills jag var en nedtryckt rädd tjej... Och jag var nästan där... Hennes ord snurrade dock runt i huvudet på mig och en dag åkte jag helt enkelt bara hem till honom och packade ihop mina saker och gick... Jag kunde för fan inte ens jobba på slutet, hade jag inte messat honom på 10 minuter så undrade han vad jag hade för mig... Det var helt jäkla ohållbart!
Sen kom mordhoten, sms- och telefonterrorn....
Jag säger INTE att J behöver gå till såna extrema metoder, men snälla underbara Legacy... Man kan älska någon fast han inte är bra för en... Jag hade också starka känslor men jag var bara tvungen att tänka på mig själv, vad som var nyttigt för MIG. INGEN kille är värd att man trycker ner sig själv och förändrar sig. En bra kille ska acceptera en som man är.
Hoppas du inte tar illa upp att jag är så rak, men jag gillar dig tjejen, och jag vill dig väl...