Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
Glädje58 skrev 2011-11-01 23:17:37 följande:
Jo, jag hade varit hemsk mot henne när hon var svårt sjuk efter andra barnet. Jag gick på komvux under några år och under två år så hade jag varit ute med mina klasskamrater och festat kanske fem gånger. Detta tog hon illa vid sig. Jag kan förstå att hon kände sig utstött och mindre attraktiv när hon var hemma och sjuk. Men jag tyckte att det var fel av henne att inte acceptera att jag kunde gå ut några få gånger under denna period. Jag skulle förstå henne om det var så att jag var ute varenda helg och kanske till och med sov över hos nån klasskompis. Men nu var det ungefär fem gånger på några år och jag kom alltid hem. Det har dessutom aldrig varit nåt mellan mig och någon på skolan.Sen trodde hon att jag hade en affär med en arbetskollega, men det var helt fel. Men nu när hon själv har strulat på jobbet så förstår jag henne. Som man känner sig själv, känner man andra. Eller hur det nu var.
Detta är min version av vad som hände men givetvis borde man även få höra min exfrus version också.
Men om jag utgår från din version så är det ju orimligt att du inte skulle få ha lite roligt på egen hand någon gång. Hennes sjukdom drabbade ju även dig. Förmodligen tog du hand om henne bättre om du fick ha lite roligt nån gång.
När jag var sjuk en längre tid så var jag så mån om att min sambo inte skulle bli alltför lidande av det. Uppmuntrade honom att göra saker. Fast det är ju lite jag. Omtänksammare mot andra än mot mig själv. Jag fick ta hand om både mina känslor och hans känslor i vårt förhållande. Det var jobbigt. Och kanske var det det som fick det att ta slut.