• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Jag hade en chef som alltid hade Ingefära i fickan. Det gick han runt och knaprade på då och då. Det var rätt intressant.

• Nicke

Fast tänk hur du skulle ha mått om du INTE hade fått i dig ingefära. Deru!

• Nicke

Bah. Jag plockar alltid bort ingefäran när jag käkar sushi... men sen är ju jag inte direkt frisk heller.

• Nicke
    Legacy skrev 2012-03-14 19:37:42 följande:
    Ät den då. Den botar allt.
    För äckligt. Jag sväljer tabletter istället.
  • Nicke

Ja jo, cola innehåller ju koffein och för högt intag av koffen är inte bra när man är gravid. Gränserna i Sverige är rätt lågt satta också.

• Nicke
    Niklas2k skrev 2012-03-14 19:54:39 följande:
    Ja jo, cola innehåller ju koffein och för högt intag av koffen är inte bra när man är gravid. Gränserna i Sverige är rätt lågt satta också.
    Jag tror att jag menar högt. Inte lågt. Det finns massor med studier som pekar på olika saker. Man får väl tolka dem själv.
  • Nicke
    Anonym (cocacola) skrev 2012-03-14 20:33:17 följande:
    Jag vet, men jag var ju desperat ju. Men blir det igen får de f-n i mig sätta dropp! och så jäkla mycket drack jag ändå inte fick ju knappt i mig något överhuvudtaget Kräks
    haha ja, barnens mamma drack mycket cola med ettan. Det hjälpte mot illamåendet.. som du säger. :)
  • Nicke
    Anonym (cocacola) skrev 2012-03-14 21:21:49 följande:
    Japp, det gör det!

Men det där med missfallrisken har ju fått mig att undra någon gång, dock har jag fått missfall fast jag lät bli koffein helt så... när det kommer till koffein och graviditet får illamåendet råda. Kan ju undra om det blir aktuellt igen dock?  
    Det är klart att man kan få missfall "ändå" så att säga. Koffein i större mängder har väl visat på ett samband med att risken har ökat... men det handlar väl om en hel del.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!