Inlägg från: Sofia1970 |Visa alla inlägg
  • Sofia1970

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vad de där unga än ska med oss till så är det väl bara njuta av åkturen så länge det varar. Åh andra sidan har jag några 30 åriga tjejer i bekantskapskretsen och allt i deras liv handlar om party party och utseende.

• Sofia1970
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-03 14:14:55 följande:

Men herregud! Kolla denna profilen!

"Just nu känner jag mig som en hundvalp med längtan efter att hitta en matte som tar hand om mig och undan för undan förvandlar mig till hennes keldjur, förhoppningsvis ett älskat och omtyckt sådant:).

Hundvalpen har i vanliga fall en karriär som forskare och affärsutvecklare som ger tillfredställelse, men saknar det den mest behöver, nämligen en matte att komma hem till och kela med:)

Valpen tycker om att vara söt och snäll mot sin matte, men kan tyvärr inte vara sådan i vanliga fall för att den så skulle bli uppäten av de stora stygga vargar som valpen gör affärer med:)

Vem vill äga en söt och genomsnäll valp som alltid tänker på sin mattes bästa?"

Fast jag måste bara älska såna profiler. Det är inget hymmel om vad de är ute efter liksom och vill man inte så är det bara låta bli att svara. Är man sugen på att bli nåns matte och ha en lydig hund så svarar man. Öppet rakt och ärligt liksom.
  • Sofia1970
    Ernst Hugo skrev 2011-08-03 16:19:26 följande:
    Att nätdejta för män är nog lite som att titta på TV utan fjärrkontroll. Man har inte alltid energi att gå fram till TV:n för att trycka på de rätta knapparna och blir då sittandes och tittar på en program man inte planerat att se.

Då upptäcker man till sin förvåning att det "oplanerade" programmet bjöd på en känsla man inte hade kunnat föreställa sig och man blir glad över att batterierna i fjärrkontrollen var slut den dagen Solig 
    aha! Det är så jag ska se de som är 26 och 65 som program jag egentligen inte tänkt se på men kan vara trevliga iaf? :D
  • Sofia1970
    Ernst Hugo skrev 2011-08-03 16:35:45 följande:
    Inte trevliga iaf, utan mer trevliga än du anade överhuvudtaget och egentligen det du sökte från början ;o)

Jag är lätt skeptisk, men jag försöker vara fördomsfri i det här med ålder iaf.

• Sofia1970
    Anonym (Singeln) skrev 2011-08-03 16:36:29 följande:

Har tagit en data- och dejtingpaus på ett par dagar. Måste erkänna att det var rätt skönt

Iaf skulle jag behöva lite råd. Vet att det talades om det här med killar/tjejer som går in på ens sida flera gånger om men aldrig skriver något. Jag har råkat ut för det där med MEN det är någon jag gärna skulle vilja ha kontakt med. Han skickade en "flirt" och jag skrev då ett meddelande, han svarade inte men fortsätter gå in på min sida och har mig även som favorit. Vad gör man? Han kanske inte är betalande medlem (match) och därför inte kan se vad jag skriver? Eller vad kan man göra som icke betalande, någon som vet?

På de flesta sidor brukar det väl vara så att är ena betalande så kan båda läsa meddelandena? Eller  möjlighet att utbyta ett meddelande iaf.
  • Sofia1970
    Ernst Hugo skrev 2011-08-03 17:42:15 följande:
    Eller undrar man om det ger samma effekt om man sätter i batterierna för att sedan ta ut dem igen - O vips sitta utan fjärrkontroll.

Men seriöst måste fråga.......

Brukar inte vara åldersnojjig, men nu vette tusan. Precis inlett en dialog med en ensam mamma på 31 (jag 43) och hon är precis lika ohemult vacker som hon är trevlig. Bor dessutom i samma stad och tusan vet om inte i samma stadsdel oxå.

Bör jag överhuvudtaget tänka på åldersfrågan? Drömmer       
    Hon är 31 för sjutton gubbar!!!! Klart du ska träffa henne, i värsta fall har du haft en dåligt dejt med en vacker kvinna.
  • Sofia1970

Vad betyder det här ordet eller nån som kan komma på vilket ord han menar? cuckold

• Sofia1970

Aha! Vaddå, jag är naiv blåögs och oskuldsfull. Jag kan inte såna ord ju!

• Sofia1970
    Anonym (nygammal) skrev 2011-08-03 20:07:53 följande:
    Eller så kan det gå så  här... www.svenskbladet.se/sverige/index.php?alias=s...#.TjmHVnmwJtw.facebook
    Undrar om jag verkligen vågar börja nätdejat
    Jamen så kan man ju inte ha det. Att nån skriver att de är snygga så är de fula ju. Det finns folk till allt.
  • Sofia1970
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-03 20:56:14 följande:
    En till märklig grej: jag gjorde en matchsökning på HP igår och så kom det upp en kille. Jag skrev till honom och kommenterade hans profil. Till svar fick jag att han höll på att dejta nån och hade fjärilar i magen och hoppades att det skulle bli nåt mellan dem. Han önskade mig lycka till. Visst, jag köper det.

Idag gick han in på min profil igen!!! VARFÖR DÅ????

Får för mig att nån skrev här tidigare att det var ett nytt sätt att dissa nån.
    Jag gick in på en profil kommenterade texten med positiva ordalag och fick till svar: Tack för uppskattningen

Japp, det är då jag inser att jag inte var intressant iaf.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!