• Madida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

MammasNyaKille skrev 2012-02-10 23:58:56 följande:
    Må så vara :) Jag snubblade över den här tråden (faktiskt inte sett den innan) och att läsa kommentarer fick hjärnan att gå i spinn. Kände igen mig i vissa, tyckte inte som andra och jag tog då min utgångspunkt i ditt inledande inlägg (uppenbarligen tillräckligt luddigt och osammanhängande för att inte göra mig förstådd över huvud taget) men i vilket fall. Jag blev glad över att det diskuteras just om nätdejtingsdjungeln då det har varit ett återkommande ämne och fenomen jag funnit intressant :)
    Äsch, jag är nog för trött för jag fattar inte vad du yrar om.
    Du pratar om kommentarer du läst här, men du börjar ditt första inlägg med att ifrågasätta min TS. Om min TS är ju  kort och jag kan inte någonstans se hur den skulle väcka frågor hos folk. det står bara att det är en tråd för de som är ute i nätdejtingdjungeln och att man kan växla tankar och känslor här.

Väldigt enkelt skulle jag vilja säga.
    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Madida
    takida skrev 2012-02-11 00:12:40 följande:
    Apråpå det du skrev om bilder. Jag vill definitivt ha ett ansikte på den jag mailar med på en dejtingsajt. Jag vill inte lägga en massa tid och energi på en man som inte attraherar mig fysiskt, då det faktiskt är en relation jag är ute efter. Och då ska det klaffa på alla plan. 
    Håller med till 100%. En man må vara hur rolig och snäll som helst men om inte det yttre attraherar mig så kan han inte bli mer än en vän. Och jag vill ha en kärlek.
  • Madida
    MammasNyaKille skrev 2012-02-11 00:23:27 följande:
    Jag förstår. Men jag är inte restriktiv med att visa bilder av mig, Jag säger klart och tydligt att bild finns för intresserade i min presentation. Det jag vill är att man ska skriva till mig för att vi delar världsbild, intressen och förhoppningar inte för att jag ser bra ut. Alldeles för många dejter som inletts pga att utseendet varit det primära. Jag vill ha någon att dela intressen och värderingar med, inte BARA någon som ser bra ut.   
    för min del är det oftast bilden som avgör om jag en läser presentationen så för mig funkar inte det, även om din tanke är fin.

I verkliga livet är det ju samma sak. En kille kommer inte fram till mig på krogen för att vi har samma värderingar. Kommer en kille fram så är det antagligen för att han tycker att jag ser trevlig ut.
  • Madida
    starchild81 skrev 2012-02-11 00:35:46 följande:
    Ibland tror jag att många tjejer är singlar för de inte stannar upp och tänker utan bara kör på dejtar för dejtandes skull..... 
    Haha, snälla...kan du inte berätta hur du har kommit fram till den tanken?!
  • Madida

Nu är denna Madida trött efter att ha varit vaken i 19,5 tim så jag ska lägga in en stöt på sängen. Klär mig i nåt porrigt innan så hoppas jag på tillträde

Sov sött alla!

• Madida

Jisses! Här kommer jag in, på ganska gott humör, och ser att det skrivits galet mycket sedan jag var här senast. Så jag bläddrar tillbaka en miljon sidor (+/- 10.000) för att kolla och vilka heta diskussioner det har varit. Synd att jag inte var här Sånt gillar jag

Förutsätter att ni väntar på mig nästa gång

• Madida
    Smecker skrev 2012-02-11 14:11:09 följande:
    Självklart! Förlåt, kunde inte hålla mig.
    Okej, för denna gången Smecker.
    GentleManiac skrev 2012-02-11 14:12:11 följande:
    får kolla så det är grön prick på dig nästa gång Oskyldig
    Titta, här har vi en man som förstår hur man ska göra! Bra. Kolla nästa gång!
    Glädje58 skrev 2012-02-11 14:14:16 följande:
    Ge tusan i att logga ut. Strunta i att sova och äta
    Hur ska jag kunna behålla min skönhet om jag inte sover och äter?! Nej det handlar om prioriteringar
  • Madida

Töntiga tankar från mig såhär en lördagskväll.

För några dagar sedan tog en man kontakt med mig på en sida. Hans bild tillsammans med hans mail fick mig att le från öra till öra. Vi har nu mailat väldigt mycket och han blir liksom bara bättre och bättre. Så jäkla rolig, charmig, smart och SNYGG!
    MEN - han bor 40 mil från mig. Tycker det är skitjobbigt. Är det ens lönt att ge det mer energi? Jag kan inte tänka mig att flytta, jag har mitt liv här. Och han verkar inte så flyttbar.
    Ja, jag vet att det är att gå händelserna i förväg rejält men jag vill inte träffa honom, falla som en fura och inse att avståndet förstör allt.

Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort?

• Madida
    Glädje58 skrev 2012-02-11 23:24:36 följande:
    Släpp det om ingen av vill flytta på er. Det är döfött
    Men ååååååh! Om frågan var till mig så ja, vi har pratat i tel.
    NatalieH skrev 2012-02-11 23:25:19 följande:
    Haha, jag är i samma sits
    Jaså?! Vad har du valt att göra då?
  • Madida
    Racer x skrev 2012-02-11 23:29:16 följande:
    Det kan funka men också inte. 40 mil är en bra bit, tycker Helsingborg är långt nog.
    Jag hade ju ett års distansförhållande med en kille som bodde 50 mil bort, det funka men var jobbigt. Där var det dock meningen att han skulle flytta ner till Malmö så det var enklare att stå ut med.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!