Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

floya skrev 2011-12-19 01:41:39 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv. Först och främst så ska jag påpeka att om ni hade varit en fluga på väggen på alla mina förstadejter så hade ni nog inte fått några vibbar av att jag är nervös. För jag är ganska laid back till att träffa främmande personer..

Men, skillnaden mellan krog- och internetdejting för mig är att på krogen är jag inte ute efter något långvarigt, jag har inte hunnit bilda mig en uppfattning om killen, och han har dessutom inte hunnit bilda någon uppfattning om mig. Och jag har på en förstadejt med någon från nätet verkligen fullt sjå med att processera allt som sägs - är han som jag trott, hur var det nu med det där vi snackade om, ojdå, det där visste jag inte m.m. m.m. så jag hinner typ inte tänka tankar som "fan vilka fina läppar, de skulle man hångla upp".. Det handlar alltså inte om nätet i sig, utan om att jag vet tämligen mycket om människan innan...
    Låter det jättekonstigt? Kanske, men så funkar jag i alla fall. Skäms
    Ja det var ju dig jag frågade Det låter inte på något sätt jättekonstigt, det låter bara väldigt annorlunda mot hur det är för mig. En "dejt" (jag ser det egentligen inte som dejter, för mig är dejter väldigt pretentiösa och förväntningsskapande) är för mig alltid helt förutsättningslös, dvs jag är inte ute efter något långvarigt. Jag är å andra sidan inte ute efter något kortvarigt heller, utan det blir vad det blir. Med andra ord, jag har inga förväntningar alls, det kan lika gärna sluta med ingenting eller ONS som med giftermål. Sen kan jag självklart ha förhoppningar, men det är i min bok något helt annat än förväntningar, och det påverkar varken omdöme eller beteende.

Det är alltid lärorikt att få se hur andra funkar, tack för att du tog dig tid att svara  
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-12-19 08:58:45 följande:
    Go with the flow;) Och sluta tänk så mycketGlad
    WTF.. det där har du snott av mig!! Förvånad
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2011-12-19 09:53:42 följande:
    Hmm jag kanske inte är personal på psyk trots allt utan kanske patient. Jag kanske är en sån där galning som går runt på avd och tror att jag jobbar hahahaha
    Nejdå.. jag skulle en sväng till psykiatrisk slutenvård i utbildande syfte. Stod och väntade på hissen när världens äldre tomte kommer fram. Sandaler (var på vintern), omaka strumpor, kläder vars bäst före-datum var någon gång i början på 70-talet, håret åt alla håll och kanter och muttrar för sig själv. Hissen kommer, mannen går raka vägen in och ställer sig och stirrar in i ett hörn och fortsätter muttra för sig själv. Alla tomte-alarm ringde högt i skallen på mig. Precis när dörrarna skall stängas ser jag en personal komma springande, jag håller hissdörren och han kliver in och hälsar på mig. Vänder sig om till tomten och säger "God morgon, överläkare Andersson".

Ridå. 
  • Smecker
    ulfsas skrev 2011-12-19 18:01:00 följande:
    ''Go with the flow;) Och sluta tänk så mycket'' ®™© eller?
    Yep, stämmer. € £ ¥ $ om man missbrukar det utan att klia mig på ryggen först.
  • Smecker
    Hur man överlever i nätdejtingdjungeln:

- Skaffa tvättstuga
    - Använd tvättstuga

Med lite tur får du till det med grannen och har vilt ångande sex i.. wait for it.. just det, tvättstugan (ok, någon kanske har förläst sig lite på porrnoveller..). Med lite mindre tur får du rena kläder som luktar gott.
  • Smecker
    NatalieH skrev 2011-12-20 09:15:31 följande:
    Han kanske spelar väldigt svår fångad haha :)
    Märkligt betéende helt klart!! 
    Intressant.. när en kvinna spelar svårfångad så är det ett lämpligt beteende (enligt andra kvinnor). När en man spelar svårfångad är det "märkligt beteende" (enligt samma kvinnor).

Tungan ute 
  • Smecker
    NatalieH skrev 2011-12-20 09:30:11 följande:

Haha, men jag har ingen tvättstuga ;) Eller jag har tvättstugan hemma, haha

Det förklarar allt
  • Smecker
    NatalieH skrev 2011-12-20 09:33:01 följande:
    Haha har jag sagt att det är ett lämpligt beteende öht?
    Om du == familjeliv så ja, annars nej.
  • Smecker
    NatalieH skrev 2011-12-20 09:34:09 följande:
    Man kan inte bjuda in folk att tvätta i min tvättstuga? 
    Bara om de är snygga
  • Smecker
    NatalieH skrev 2011-12-20 09:41:06 följande:
    Ja för det är ju dumt att bjuda in tant Greta mittemot haha
    Om inte annat så inte särskilt produktivt
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!