Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Skrivkramp) skrev 2011-08-25 10:40:09 följande:
    Skicka ett kortare mail först för att se om du överhuvudtaget får nåt svar innan du skriver en hel "roman"!
    För sent, det blev två mejl för att få plats med allt. Hon hade svarat i morse och ville kolla på fler bilder. Jag öppnade upp de andra som finns i mitt album. Väntar på reaktion (hoppas hon mår bra)
  • Glädje58

Jag tycker också att när båda känner för det, så är det bara att köra. Svårigheten är kanske att läsa av den andra och själv vara tydlig med vad man vill. En konst förädla kanske...

• Glädje58
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-08-25 14:32:15 följande:
    Eller så kanske man skulle ta och PRATA med varandra!? En liten tanke bara Flört

Vissa saker är väl rätt skönt om man inte behöver prata om det. Tänk va härligt om båda två känner mer och mer att man vill ha sex. Det ena leder till det andra, så skulle jag vilja ha det.

Är man däremot inte intresserad så finns det möjlighet att köra verbalt eller eller med kroppsspråk.
  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-08-25 18:24:04 följande:
    funderar på om jag ska gå på bio som andra dejt med min fling från EK?
    Första dejten gick vi ju en promenad o sedan har vi messat dagligen sedan dess (en vecka sedan). Funderar nu ev att gå på dejt på lördag o vi har då pratat om bio.
    Har ni nåt bättre förslag. Vi snackade ju massor när vi var ute o gick men tänkte att det kanske ändå var bättre att ta t ex en fikadejt andra ggn så man får snacka mer ist för att sitta stilla på en bio??

Beror på hur länge ni ska vara ute tillsammans. Kommer ni att vara tillsammans rätt så många timmar så tycker jag att det är okey att sitta knappt två timmar och titta på en film. Gärna en film som det går att prata om efteråt (Bridemaids eller vad den nu heter såg jag med min vän för några veckor sedan och den var faktiskt bra). I Göteborg har vi på en biograf både restaurang och bar, ett trevligt tillfälle att sitta och prata en stund.
  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-08-25 18:39:05 följande:
    Kanske kan ta en film o sen en fika efteråt bara, behöver ju inte bli allt för länge ändå...

Känns det jobbigt om det blir länge?
  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-08-25 19:57:08 följande:
    nä men jag vill hem tidigt på kvällen för jag är barnledig o behöver få sova också

Men slösa inte bort tid på bio då. Nyttja tiden för varandra. Bio kan ni ta en annan gång.

Sen är det då om du är rädd för att det ska bli pinsamma tystnader.

• Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-08-25 18:39:05 följande:
    ja jag vet inte exakt hur länge det blir. lite trist att sitta tyst hela dejten å andra sidan så är det ju trevligt att sitta nära varandra o se vad man tycker om det
    Å andra sidan kanske det är trist att sitta tyst o glo på sin andra dejt

Kanske kan ta en film o sen en fika efteråt bara, behöver ju inte bli allt för länge ändå...
    Vad sägs om att bowla?
  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-08-25 21:13:05 följande:
    ja why not? ska höra med honom vad han har lust att hitta på annars tar vi bara en fika. jag tror inte det kommer bli pinsamma tystnader men vi får väl se

Bowling är faktiskt rätt så bra. Under tiden man spelar kan man ändå prata, få ögonkontakt, pika varandra, ta på varandra och busa lite sådär härligt.
  • Glädje58
    Anonym (Loser) skrev 2011-08-25 21:18:03 följande:
    Nu har jag inte skrivit här på evigheter men kan ju lugnt säga att min drömman finns då verkligen inte på HP
    eller snarare kanske.

Inom en snar framtid kanske Glad

Den första september kommer de att släppa loss hundra tiopoängare, så håll dig redo...

• Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2011-08-25 21:20:33 följande:
    ... jag kanske blir galen om jag förlorar

Så ska det låta, sänk honom med tre strike på rad och funkar inte det så kan du råka tappa klotet på hans fot. Sen tar du med honom och sköter om honom, blås lite på tårna
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!