Inlägg från: Sofia1970 |Visa alla inlägg
  • Sofia1970

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

ikalind skrev 2011-08-03 21:22:56 följande:
    Hej!
    Jag är 35 år gammal, har en son som bor deltid hos mig och har varit singel..för länge nu.:)

Jag har testat HP, SD men har nu fastnat för Shakemyworld. Så himla roligt att gå ut och göra saker med en massa olika människor. Man kan prata med killar och se om de än intressanta utan att det är en dejt. Har fått flera nya väninnor på köpet med.
    Kul! Jag gjorde misstaget att betala för en sida utan att leta andra så nu sitter jag med en tråksida som jag betalat för coh har insett att det finns så många fler som hade kunnat vara roligare.
  • Sofia1970
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-03 21:24:42 följande:
    Såna svar har jag också fått. Eller nåt i stil med "Tack, tack." Och inget mer.
    Jag undrade mest varför han gick in på min sida igen efter att ha sagt att han inte var intresserad.
    Det gjorde den här också, två gånger efter jag fått det där messet. Sen har jag flera som varit inne flera gånger (5-6) på några dagar och ingen flirt, inget mess inget varför det är inte så att jag har nån porrigt bild de kan använda som inspiration eller nåt.
  • Sofia1970
    ikalind skrev 2011-08-03 21:27:24 följande:
    Tack för det.:)
    Sofia1970 skrev 2011-08-03 21:24:26 följande:
    Kul! Jag gjorde misstaget att betala för en sida utan att leta andra så nu sitter jag med en tråksida som jag betalat för coh har insett att det finns så många fler som hade kunnat vara roligare.
    Mmm jag funderar på att betala för shake men man kan ju gå på aktiviteter ändå. Ska på aktiviteter både fre, lö och onsdag.
    Åh vad kul! Jag har insett att jag har en hel massa att göra ändå så frågan är om jag hinner dejta öht. Jaja det ska väl ordna sig.
  • Sofia1970
    giftgrodan skrev 2011-08-03 21:09:26 följande:
    va, cuckold är väl "bedragen man" i allmänhet?
    Då är väl den stora frågan vilken definition han har. Ska jag fråga tycker ni?
  • Sofia1970

Jag har tydligen en dejt inbokad nästa vecka. Vi får väl se, han ville ha telefonnumret för att kunna sms:a och än har det inte kommit några sms. Det kanske kommer på torsdag eller inte alls vem vet.

Och vad gäller ålder så har jag nog aldrig dejtat nån mer än 5 år från min egen ålder. Sen tycker jag inte det är fel med mer, men det har inte blivit så.

• Sofia1970
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-03 22:21:56 följande:
    Så har man varit på dejt

Vi träffades utanför en galleria och jag fick en kram, han skakade faktist, hihi.
    Nervös han också tydligen.

Vi tog en promenad mot stan, det blev en riktig långpromenad och vi pratade om allt möjligt.
    Stannade och köpte dricka, men hoppade äver glassen.

Hur det var?
    Ja, han var lite kortare än jag föreställt mig, men inget som störde.
    Han var lite...hmmmm.....letar rätt ord...lite...tafatt.
    Han tittade inte på mig så mycket och jag fick intrycket av att han inte var intreserad, alls.
    Vi skildes åt på parkeringen närvi kommit tillbaka och jag gav honom en kram. Vi sade hej då.

På väg hem fick jag ett sms, där han tackade för en mycket trevlig kväll och han hoppades att jag skulle få något gott att äta på hemvägen, jag sa att jag var hungrig innan vi sa hej då.
    Jag messade tillbaka "tack detsamma" och att jag fått mat. Sen sa vi god natt.

Vi får väl se nu då. Jag vet inte om jag vill ses igen, vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig.
    Kan vara så att han hade svårt att behärska sig och hålla händerna i styr kanske?
  • Sofia1970
    Anonym (Väntar...) skrev 2011-08-04 22:48:47 följande:
    Hörrni, vad ska jag ta mig till tro?

Jag söker en man som är trygg och omtänksam. Har surrat med en sån läääänge på msn nu. Och han verkar ha fallit så det sjunger om det, trots att vi aldrig har träffats. Han är mkt yngre än mig, blyg, dyslektiker och inte särskilt framåt. Men han finns där jämt, han bryr sig, han är tryggheten själv.

Borde jag ge honom en chans IRL? Tänk om han är tuffare och mer framåt då, i så fall är han en drömkille.

Är så rädd för att såra honom oxå.
    Klart du ska, han är kanske en riktig pärla.
  • Sofia1970

Jag vill inte ha dejter på facebook, inga ex heller för övrigt.

• Sofia1970

själv insåg jag nu att jag har lite dåligt med tid för dejting, har närmsta 3 helgerna uppbokade med annat, eller jag kan väl klämma in en dejt nån dag nån av helgerna. vardagarna finns ju, men bara ett par timmar på kvällen i såna fall.
    Sen undrar jag lite över de här som bor 60 mil bort vill lära känna mig. Jamen det är ju fint, men hurdå? Det fungerar ju inte med nån fika på stan för att se om det känns bra. Jag skulle iaf känna viss press om nån reste 60 mil för en fika. Finns det inga kvinnor närmare?Det känns lite dödsdömt från början om han säger sig vilja ha en seriös relation och bor 60 mil bort. Och jag börjar bli lite trött på de här unga männen som envist hävdar att jag är jättesnygg eller ser mysig ut och vill träffa mig. Jag ska jobba på att bara säga nej tack.

hur hanterar ni andra såna som skickar ett första mess trots att det inte kan bli nåt? Kan vara allt från olika inställning till fler barn eller bara långa avstånd.

• Sofia1970
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-07 20:22:59 följande:
    Jag brukar fråga på en gång om de brukar ha vägarna förbi Sthlm. Sen poängterar jag att jag inte är flyttbar. Med andra ord dör det ut eftersom det är dömt att misslyckas. Inget att slösa sin tid på.
    Rak och tydlig alltså. Gå vidare och leta efter nån annan istället.  
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!