• Cosan

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

giftgrodan skrev 2011-11-04 03:29:42 följande:
    men alltså... Nu undrar jag om jag ska ge upp på riktigt. Jag får i stort sett inga mail, och ingen svarar när jag själv mailar. Jag är inte så särskilt snygg och jag är säkert ingen som passar alla, men betyder det att det är helt kört? På i stort sett alla tjejer här i tråden verkar det ju som att friarna bara står på kö... :/
    Hehehe, jo jag vet hur det är, känns fan lättare att fixa en dejt i busskön. Fick mitt första svar igår från någon som verkade riktigt grym, tyvärr var svaret föga roligt: "du får leta vidare" Tungan ute
    Jag hade ju tänkt fixa en dejt med någorlunda ärlig uppgifter om mig själv, men blir väl att man ansluter till ljugarbänken om något år Rynkar på näsan
  • Cosan
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-11-04 09:01:10 följande:
    Var på dejt med han som jag dejtat sen början av oktober igen igår, eller vi var hemma hos honom. Jag fattar fortfarande inget där, gillar han mig? Vill han fortsätta? Va? Ah jag frågade väl igår om det kändes bra och så och hans svar var "ja det känns bra" och sen var det bra med det. H, snart en månad senare och det känns som dejt nummer ett. Fast... mindre skoj.
    Men har du tänkt igenom vad du vill få ut? Vad är roligt i livet för dig? Vad är det som hindrar dig från att göra roliga saker på en dejt med snubben?
  • Cosan
    Lilly11 skrev 2011-11-04 11:54:04 följande:
    Apropå busskön.....kan vi inte starta en lista på andra ställen man kan träffa någon på???

Jobba för att avskaffa den här tråden typ? *men hur dum får hon va, nu när vi har så trevligt*
    Det finns massa ställen, det stora problemet är undvika att framstå som ett "needy freak". Finns inte riktigt i den svenska kulturen att flörta. När jag var i USA flörtades det hej vilt, räckte med man satt på en cykel så visslades och vinkades det för fullt. Blev lätt förvirrade som svensk i början.
    Problemet  är med att flörta på stan så får man lite av grisen i säcken, hade ju hoppats kunna undvika det med nätdejting, dock verkar det vara samma gris i säcken på nätet. Enkla korta förklaringar om vem man är, där det mesta låter toppen, det finns inga så perfekta människor som på nätet jag man enkelt konstatera.

Jag testade det här med att ragga med blåtand, men fick aldrig något svar och kändes ungefär lika seriös som att köpa en triss för att betala månadens räkningar.

Tunnelbanan var riktigt svårt, jag gjorde några riktigt tappra försök, men tyvärr (freak stämpeln blev total)

Ketchup kön på McDonalds var nära att gå hem förra veckan för mig, men hon var lite för ung för min smak, var nog faktiskt mer hon som flörtade med mig, kom fram och skulle snacka mer efter maten blivit upp äten.

Tror situationer där det uppstår ett litet problem i samhället är det enklaste i Sverige. Lite lång oväntad kö bildning, vägbyggen, provrum, hissar mm.  
  • Cosan
    Lilly11 skrev 2011-11-04 13:08:05 följande:
    Så man ska hänga på McDonalds och vägbyggen......det låter ju spännande....=)
    Hahaha blev banken Tungan ute
    Var inne på banken ett ärende idag och fick syn på en riktig snygging och kom på att jag träffat henne vid något frukost möte för några år sedan, så det var bara att glida fram och presentera sig Cool Hon var grymt foxy så det bara slank ur komplimanger (nästan pinsamt när jag inte kunde håll det inne). Jag tyckte vi kunde ta en kaffe direkt vilket hon var med på Skrattande  Behövde inte ens komma med någon dum ursäkt om att prata affärer. Blev hur trevlig fika som helst och hon verkade tycka det med. Blev lite snack om vägskäl i livet och sen ramlade det in på hormoner och rätt som det var skulle hon visa sina ben för mig. Det tråkiga är att jag fattar att vi inte passar ihop, hon är värsta heta kvinnan med senaste mode kläderna och jag värsta bohemen i jämförelse Rynkar på näsan
  • Cosan
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-04 19:24:01 följande:
    Äsch! Vad har det med saken att göra? Vad menar du att man mer ska jämföra isåfall?
    "Nej h*n kör en Audi TT och jag kör ju en Fiat uno"
    "Nej det kommer aldrig funka, h*n har en 50" led-tv, jag har en 22" tjock-tv"
    "Nej omöjligt,  h*n gillar hårdrock och jag lyssnar på Edith Piaf"

Tror tyvärr det spelar roll, kanske inte själva prylen i sig. Men om man söker lite djupare så gör vi vissa val beroende på hur vi tänker om världen, människor, relationer och hur vi vill ha vårt liv. Visste de flesta gör det inte medvetet men det görs.
    En viss likhet i värdegrund tror jag underlättar för ett långt och lyckligt förhållande, vissa skillnader kan såklart var bra.  
  • Cosan
    Anonym (ny) skrev 2011-11-04 21:40:03 följande:
    vad var det för skillnader på er då??
    Tänkt och tänker än Glad
  • Cosan
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-04 21:46:06 följande:
    är du inne på lika barn leker bäst?
    nja, pussel bitarna ska passa, även hav och jord har bitar som passar i ett pussel. 
  • Cosan
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-04 22:09:34 följande:
    Jo men allvarligt talat, klädstil?! Nej att bara kasta bort det för att ni har olika klädstil tycker jag låter dumt..
    Hahaha, nu var det nog lite väl förenklat Flört
  • Cosan
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-04 21:57:13 följande:
    vilken filosof;) 
    Tack tack Skrattande
  • Cosan
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-11-04 23:53:36 följande:
    Det tycker du?! Låt mig då citera vad du skrev..
    "Det tråkiga är att jag fattar att vi inte passar ihop, hon är värsta heta kvinnan med senaste mode kläderna och jag värsta bohemen i jämförelse Rynkar på näsan"

Hur har jag missuppfattat dig?
    Detta innefattar mycket mer är klädstil som inte ens är nämnt men som du tolkade in och jag håller med om att det är korrekt att tolka in klädstil, men här har du några till saker man lätt kan tolka in: mån om vad andra tycker om dig, viktigt att framstå som lyckad, behov av status mm. 
    Har själv tänkt ett och annat på det och kan varken säga bu eller bä just nu. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!