Lilly11 skrev 2011-11-04 11:54:04 följande:
Apropå busskön.....kan vi inte starta en lista på andra ställen man kan träffa någon på???
Jobba för att avskaffa den här tråden typ? *men hur dum får hon va, nu när vi har så trevligt*
Det finns massa ställen, det stora problemet är undvika att framstå som ett "needy freak". Finns inte riktigt i den svenska kulturen att flörta. När jag var i USA flörtades det hej vilt, räckte med man satt på en cykel så visslades och vinkades det för fullt. Blev lätt förvirrade som svensk i början.
Problemet är med att flörta på stan så får man lite av grisen i säcken, hade ju hoppats kunna undvika det med nätdejting, dock verkar det vara samma gris i säcken på nätet. Enkla korta förklaringar om vem man är, där det mesta låter toppen, det finns inga så perfekta människor som på nätet jag man enkelt konstatera.
Jag testade det här med att ragga med blåtand, men fick aldrig något svar och kändes ungefär lika seriös som att köpa en triss för att betala månadens räkningar.
Tunnelbanan var riktigt svårt, jag gjorde några riktigt tappra försök, men tyvärr (freak stämpeln blev total)
Ketchup kön på McDonalds var nära att gå hem förra veckan för mig, men hon var lite för ung för min smak, var nog faktiskt mer hon som flörtade med mig, kom fram och skulle snacka mer efter maten blivit upp äten.
Tror situationer där det uppstår ett litet problem i samhället är det enklaste i Sverige. Lite lång oväntad kö bildning, vägbyggen, provrum, hissar mm.