• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Cocacola skrev 2012-06-02 20:40:33 följande:
    Regnar, blåser och är kallt. Blä!
    Syrener, kossor, får... {#emotions_dlg.flower}
    Mina får har ju flyttat. Gräsmattan ser förjävlig ut.
  • Nicke
    Cocacola skrev 2012-06-02 20:51:35 följande:
    Tråkigt. Har iofs inga jag heller längre, men nån dag så kanske. Får är trevliga djur. Glad
    Ja, det var riktigt trevligt och jag saknar dem. Alltid kul med två hårbollar som kommer rusandes och vrålar när man kommer hem. Jag har ju katterna som står för det men det var inte samma sak.
  • Nicke
    Cocacola skrev 2012-06-02 20:53:02 följande:
    Höns! {#emotions_dlg.flower}
    Fårens hus är ett gammalt hönshus. Där finns allt som behövs så jag tänkte skaffa höns ett tag men det har inte blivit av än.
    målar havet blått skrev 2012-06-02 20:50:27 följande:
    ÅH va härligt med får...getter,kor,hästar..............osv...Glad
    Jag har ungefär 150 kossor utanför fönstret.
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-02 20:57:56 följande:
    oj..så du bor härligt lantligtGlad
    Det kan man väl säga. Det är mest skog, åker och ängar här ute. Kossorna går runt husknuten. Det är väl 5 meter till närmaste hagen.
  • Nicke
    Cocacola skrev 2012-06-02 20:58:24 följande:
    Haha, en viss skillnad på katter och får helt klart! xD Helt oemotståndligt med lamm också... Mindre förtjust i baggar dock, såna klarar jag mig fint utan...
    Jag hade bara vuxna djur men ja, lamm är härligt.

Kalvar och kattungar finns det dock gott om så man kan alltid gå ner till ladugården och kika.
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-02 21:04:52 följande:
    Ja de är ganska lantligt här oxå...där jag bodde innan jag flyttade hit.ca 3 km, så gick korna utanför ...nu bor jag lite mer centralt. Men inget kan mäta sig med havet tror jag. Det saknar jag !!!
    Jag är född (och spenderat ett antal år) långt ute på Värmdö i Stockholm. Där hade vi havet och väldigt fina stränder några meter från huset. Syrran bor fortfarande kvar på samma gata så vi åker dit och hälsar på lite då och då varje sommar. Det är sjukt härligt.
  • Nicke
    Cocacola skrev 2012-06-02 21:05:25 följande:
    Hmm... Du samlar plusspoäng idag. Flört

Undrar om jag inte är en smula korädd dock? Men så länge vi är på varsin sida stängslet så, dessutom går det väl att bota sånt?  
    Vi kan ju kolla om det går?
    Det är ju kossor på ena sidan och kvigor på den andra. Min väg går mellan hagarna. Kvigorna är lite mer på men söta ändå.  

Nyfikna kvigor i hagen precis vid huset. Någon misslyckas med att leka kurragömma. Antagligen så drömmer hon om att hon är mindre än vad hon är.
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-02 21:06:43 följande:

Hade du? Är du bonde NiklasObestämd

Hade vad?

Jag är nog en hobby-bonde om jag får säga det själv.  
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-02 21:12:23 följande:
    SUCK....{#emotions_dlg.flower}
    Badet vid syrran. :) Långgrunt som synes. Kanon för ungarna och jag älskade det när jag var mindre.
    Äldsta dottern och syrran på bilden.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!