Inlägg från: Anonym (Min tur snart?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min tur snart?)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (e) skrev 2011-09-05 20:58:52 följande
    Jag har ingen flyt.. de få jag tycker är intressanta och som har skickat en flirt eller , hur har din helg varit och jag svarar, sen svarar inte dem tillbaka!!!! varför?!
    Det där är en jättebra fråga tycker jag.... Jag har nämligen slutat att flörta och skicka meddelanden till killar jag tycker är intressanta på Hp, jag besöker deras sida, de ser att jag varit där, är de då intresserade låter jag de ta kontakt. Det funkar sååååå mycket bättre, då vill de ha kontakt och svarar jag tillbaka så svarar de igen osv...
    Men skickar jag ett litet meddelande så kanske de svarar men sen händer det inte så mycket mer och de slutar tillslut att skriva.
    Varför det är så här har jag ingen aning om. Antagligen är det för att männen i grunden är de som traditionellt ska "jaga" men jag vet inte. Detta är bara min upplevelse av det hela. 
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-06 20:53:04 följande:
    HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skrikandes

Jag vet inte om ni minns kille jag berätta om. Han som bara dök upp och jag smällde dörren i ansiktet på honom? Vi har ju haft kontakt till och från sedan hösten/vintern 2010. Nu har han hört av sig en del, vi har setts och för första gången under denna tiden upptänkte jag att jo, jag kan nog se honom som mer än nån man ligger med. Han var här senast i söndags och vi hade en sjukt mysig eftermiddag/kväll. Han var hur söt som helst och fick mig att känna mig så fin. Vi hördes på sms igår och allt var fint. Men idag kommer smällen...
    Han är sambo OCH har barn!!!!!! Hur jag fick reda på detta är invecklat och jag orkar inte gå in på det. Men det var inte han som berättade det. Och ja, jag är helt säker på att det är så.

Känner mig spm den absolut mest korkade kvinnan i hela världen. Jag är så ofantligt sårad och känner att du skiter jag i detta, på riktigt.
    Jag kan inte riktigt hantera hur ont detta gör i mig. BÅde för min och hans sambos skull.
    Han och jag fick kontakt bara nån månad efter att hans son föddes!

Jag ska lägga ner alla sidor jag är medlem på och skita i detta nu. Det är inte meningen helt enkelt.
    Och helt ärligt så orkar jag inte. Det gör för ont. Gång på gång....
    Gråter
    Åh herregud stackare vilka idioter det finns!
    Men du får INTE ge upp, en vacker dag så står han där... den rätte! Du kanske behöver ta en liten paus eller sätta igång att dejta direkt... det som är ditt sätt att hantera detta på och komma vidare... men man kommer alltid vidare förr eller senare!

Lycka till och tänk på vilken skitstövel han är/var och det var bättre att du fick reda på allt detta förr än senare och han är/var ändå ingenting för dig att ha!!!! 
    *Kram* 
    Anonym (e) skrev 2011-09-07 11:05:35 följande:
    Ja fast de är ju de som har tagit första kontakten, dem som har flirtat och skrivit vad du är vacker, hur har din kväll varit? Om jag då svarar och skriver tack och hur jag haft det sen frågar hur han har det, det är då jag inte får svar...
    Sorry att jag missförstod! 

Hmm det var ju märkligt...Då har jag inget bra svar på din fråga tyvärr. 
    Anonym skrev 2011-09-07 11:42:29 följande:
    En fråga till er experter

kan erbjudanden rulla igång utan godkännande? ex match 3 dagars testperiod som övergår till abodemang?
    Jag har aldrig använt mig av Match så tyvärr kan inte jag hjälpa dig...
    Men det skulle inte förvåna mig om de gjorde nåt sånt.. allt för att tjäna lite pengar? Nä, jag vet inte.. allt borde godkännas ju.. om man inte "gjorde" det iom nåt finstilt när man gick med på dessa 3 provdagar? 
    Anonym skrev 2011-09-07 11:58:13 följande:
    Tycker jag med. Men som sagt, vill man tjäna lite pengar så....

tack för din hjälp!
    Hehe.. var inte mycket till hjälp.. men varsigod!
    Hur går det för dig i dejtingdjungeln då? 
    Glädje58 skrev 2011-09-07 12:53:49 följande:
    Jag tycker att det är en dålig idé. Då har du samma beteende oavsett om det är en positiv eller negativ träff du besöker. En del har faktiskt varit inne på min profil och tittat, men eftersom de inte har skrivit nåt, så tolkar jag det som besökaren inte var intresserad.

Så skulle du besöka min profil och gilla mig, och jag skulle känna att personkemin skulle stämma, så skulle jag aldrig kontakta dig, eftersom du bara lämnade. Synd att missa ett tillfälle på detta sätt. Men det kanske bara är jag som resonerar så.
    Jag tycker det funkar alldeles utmärkt... har fler dejter på g.. men jag har tackat nej för nu verkar det faktiskt som om jag dejtar en kille seriöst. Fortsätter det så här kommer jag bli kär känns det som Skrattande 

Nu har jag träffat min dejt, 3 kvällar i rad och han ska komma hem till mig ikväll igen... jag längtar! Drömmer

Bellis797 skrev 2011-09-08 09:48:11 följande:
    Åhh vad roligt och höra! antar att svävar lite på moln nu:))

En sak jag funderar på är många killar tycker man ska träffas hemma hos varandra. De verkar inte alls vara oroliga och tycka det är konstigt , när man bara chattat och mailat och kanske pratat tele.
    Jag är emot sånt men får ibland kommentarer av då killar att ähh det är väl inte så farligt.

Min inställning är att det är oseriösa killar, en del gg har det nog varit så och en del har bett om ursäkt och sagt oj, så var det inte alls jag menade..

Hur gör ni andra tjejer ? O killar , varför är en del så att det är helt OK??
    Jag träffar definitivt inte en kille första gången vare sig hemma hos mig eller hos honom... det är jag alldeles för rädd för!
    Sen när jag väl träffat killen en eller ett par gånger beroende på vilket intryck jag fått av killen kan jag gå med på att antingen bjuda hem honom eller blir hembjuden.

Jag tror att killar inte brukar känna sig hotade av en tjej och inte ens tänker på att det på nåt sätt skulle vara farligt att följa med just honom hem tex vilket gör att de inte tycker det är nån stor grej som de tänker på. 

Ps Och ja, några moln finns det allt här..fniss Tungan ute Ds
    Bellis797 skrev 2011-09-10 10:19:20 följande:

Jag blir så off av sånt.. eller att man ej hunnit svara o så kommer gilt tripp frågan.. var jag så ful.. men liksom , man sitter ej där 24-7...

Ska på fest ikväll med den killen jag var på dejt med men som ej klickade med.. han vill verkligen umgås som vänner o ska bli skoj o komma hem till honom på fest ikväll... Men shit klänningsångest.. vet ju ej alls vad för typ av vänner han umgås med...

Han som var så på har taggat ner o vi ska ev ses imorgon, jag ska ringa när jag vaknar hehe.
    Men sjukt pinsamt igår o som jag bara kan skratta åt... han ringde mig sent igår för att kolla läget och om vi ska ses på söndag.. O så pratade vi kort, jag halvsov och så säger han sov gott o jag ska svara tack, då säger han puss o kram.. o det gör ej jag kan jag säga utan det blev svaret tack för jag hann ej emellan.. stackars kille...:)

Åh vad kul... hoppas du får jättekul på festen och vem vet, han kanske har jättetrevliga och snygga killkompisar Flört
    Det där med klädvalet förstår jag din ångest i. Kan du inte fråga honom vad det är för folk han umgås med? Annars får du ta och klä dig i nåt som du känner dig fin i och vara nöjd med det Glad

Hehe sånt där när man inte hinner säga saker händer ibland... Har ni trevligt och allt sånt i morgon så kommer allt bli bra igen och detta är glömt Glad
    Anonym (e) skrev 2011-09-10 18:26:50 följande:
    Va roligt det låter lovande!

Själv såg jag en kille som såg så fin ut och jag gillade hans profil och skrev det till honom. Blev så glad när han svarade:Åh vad gulligt jag gillar din också hur har du det idag?
    SEN när jag svarade på detta fick jag inte svar tillbaka igen! fan jag ger snart upp! man får ju bara dåligt självförtroende !
    Ja, precis.. inte ge upp redan! Skrattande
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!