målar havet blått skrev 2012-06-10 22:18:02 följande:
Mitt i allt det så väckte katten mig med sitt trampande över min mage.Uff!
Inte kul att du inte fått sova. Jag blev väckt av att det flög en skata i mitt sovrum. Alltså, allvarligt - 2:a gången på en vecka det är en skata inne när jag vaknar? Men den här gången hade jag glömt låsa så då fattar jag iaf hur den kommit in. Hade uppenbarligen glömt stänga in hönsen också för när jag fått ut skatan upptäckte jag två hönor i köket istället...
Jag som var skitnoga med dörrar och sånt först när jag blev själv haha... Har redan insett att jag lämnat altandörren öppen massor med ggr men ytterdörren brukar jag iaf låsa.
Såg en gammal bekanting förbiåkande här idag och fick en påminnele om att det kan vara klokt ur mer än slippa djur inne synpunkt. Sist han körde förbi här var väl ungefär 10 år sen och då var han chaffis är en galen tjej som hade fräckheten att komma hem och hota mig mitt i natten. Senaste jag vet att han pyslat med vara att försöka strypa sin sambo framför ögonen på deras barn. Men han letade visst efter exet så just honom oroar jag mig inte ett dugg över. Men det var ju en liten påminnelse om att det kanske kan vara klokt att låa dörren iaf.