Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

MammasNyaKille skrev 2012-02-10 23:33:25 följande:
    ...Att man dessutom inte känner för att inledningsvis pyttsa upp bild utan vill hålla saker och ting något spännande och faktiskt se om någon fastnar för en rent intellektuellt verkar dödfött då kille uppenbarligen MÅSTE ha en bild på sig själv direkt annars är det ett big NONO...
    Ingen Bild, inget intresse. Så är det bara.

Jag har själv skrivit till de som saknar både bild och text. Tycker att det kan bli rätt så spännande att se hur det går. Jag har bara varit på en dejt och där fick jag inte se något foto förrän sent kvällen innan vi skulle ses. Redan där visste jag att det inte skulle bli något. Men det hade lika gärna kunnat bli en positiv överraskning 
  • Glädje58
    MammasNyaKille skrev 2012-02-10 23:33:25 följande:
    ...Jag ställer mig frågandes till TS inledning...
    MammasNyaKille skrev 2012-02-10 23:49:16 följande:
    ...Det jag ställer mig frågandes till är då mer kring situationen som du beskriver...
    MammasNyaKille skrev 2012-02-10 23:58:56 följande:
    ...tog då min utgångspunkt i ditt inledande inlägg (uppenbarligen tillräckligt luddigt och osammanhängande för att inte göra mig förstådd över huvud taget) ...
    Fundera på vad du vill säga, säg det sen... För jag förstår heller inte vad du menar. 
  • Glädje58
    MammasNyaKille skrev 2012-02-11 00:14:03 följande:
    - inser att jag nog inte borde vara här
    Så himla fel. Självklart ska du vara här. Om den här tråden ger dig något och du känner att du vill dela med dig av dina tankar och erfarenheter, så är det här du ska vara. Välkommen förresten Glad
  • Glädje58

Hade jag inte haft denna tråden och bara varit ensam ute i dejtingträsket, så hade jag gått under. Men nu inser jag ett och annat när jag läser inläggen här.

Handen på hjärtat : "Ja, jag är singel" 

• Glädje58
    MammasNyaKille skrev 2012-02-11 00:23:27 följande:
    Jag förstår. Men jag är inte restriktiv med att visa bilder av mig, Jag säger klart och tydligt att bild finns för intresserade i min presentation. Det jag vill är att man ska skriva till mig för att vi delar världsbild, intressen och förhoppningar inte för att jag ser bra ut. Alldeles för många dejter som inletts pga att utseendet varit det primära. Jag vill ha någon att dela intressen och värderingar med, inte BARA någon som ser bra ut.   
    Men en Bild kan direkt avgöra om det inte finns intresse eller inte. Varför slösa bort tid på att skriva och prata med varandra om man sen inte attraheras av det yttre sen
  • Glädje58
    MammasNyaKille skrev 2012-02-11 00:31:53 följande:
    ...Men innebär det alltså att nätdejting är en digitaliserad krog? Jag vill hoppas att möjligheterna är betydligt större och bredare än så :)
    På ett sätt är det väl så. Men här får man ingen information om kroppspråk, röstläge... Budskapet är mer tydligt på nätet. Man kryssar i om det är vänskap, seriöst eller kk. Det vet man inget om på krogen
  • Glädje58
    NatalieH skrev 2012-02-11 00:36:27 följande:
    ... måste betala för premium...
    Är det kvaliteten på personen är som premium   Skrattande
  • Glädje58
    starchild81 skrev 2012-02-11 00:35:46 följande:
    ...Ibland tror jag att många tjejer är singlar för de inte stannar upp och tänker utan bara kör på dejtar för dejtandes skull..... 
    Det är väl inte så konstigt, så som du underhåller kvinnorna på dina dejter   Skrattande  Det är ditt fel i så fall...
  • Glädje58

Mmmmm.... hon är så himla härlig, hon som jag ska träffa i helgen. Hoppas det blir något av det. Men om det inte gör det, så är det bara att fortsätta leta.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!