Inlägg från: Anonym (fattiglappen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fattiglappen)

Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?

men HUR är det möjligt att spara ihop flera hundra tusen??
    själv försöker jag spara 500:- / månad men det slutar alltid med att jag flyttar tillbaka pengarna strax innan barnbidraget för då är jag pank.
    Får ut kring 7000 i fp, varav 4000 går direkt till huslånet.. Obestämd

• Anonym (fattiglappen)

glömde skriva att jag har 5600:- på mitt sparkonto och maken har runt 11', på huskontot ligger det 2500:-... så dryga 18' om jag inte räknat fel..

• Anonym (fattiglappen)
    Anonym (Fröken Spendera) skrev 2011-07-27 23:46:19 följande:
    Annan månadsinkomst säkert. Ärvda pengar eller något annat...
    Inte ha dåligt samvete för dina 500 kr!
    har inte dåligt samvete, bara en önskan om att kunna spara lite till OMnå skulle hända.. och huset har ju en del renoveringsbehov, bla ett nytt kök inom dom närmsta åren Rynkar på näsan 
    och det skulle ju vara trevligt om man var två om att spara i en familj på fem, men nej se, är man karl och får ut kring 20' i månaden finns ju inge utrymme för sparande Skrikandes
    (jaa, jag är bitter ikväll Flört)
  • Anonym (fattiglappen)
    Anonym (ensamstående) skrev 2011-07-27 23:52:51 följande:
    så här gör jag när jag sparar, först betalar jag ALLA räkningar, den första månaden efter, flyttar jag över alla pengarna utom 4000 kronor till ett sparkonto..

4000 kronor får jag hushålla med, 1000 kronor i veckan funkar bra för mig och ett barn.
    Sparkontot använder jag när jag får oförutsägbara avgifter.
    oj, duktigt!! Glad 4000 för oss är ju inte ens bensinen på en månad Förvånad
Svar på tråden Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?