Inlägg från: Anonym (Spara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (spara)

Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?

Jag har 170000 på sparkontot. Det har jag sparat i hop själv på 3 år, utan någon vidare hög lön. Ändå så har jag ca 50000 tusen utlånade till kompisar och gav förra månaden bort 5000 kr till en kompis utomlands som inte har råd med skolan.
    Jag är rätt nöjd med hur mycket jag har lyckats spara ihop. Det enda negativa är att jag är jävligt snål mot mig själv och får dåligt samvete om jag handlar tex ett klädesplagg för med än 500 kr...

• Anonym (Spara)

Tycker det är lite svårt att få en överblick. Har det mesta samlat i fonder men på tre olika banker.
    Uppskattningsvis efter att försökt räknat efter (utan att varit inne på banksidorna) så landar det mellan 250 000 o 300 000 för hela familjen.
    Men på något konstigt sätt ser jag det inte som pengar vi har utan som vi ska använda o spara till "långt" i framtiden
    Deesutom är ca 40-50 000 sittande i fonder som dessutom står en del back som jag inte riktigt orkar ta tag i o försöka vända till plus :/

Vi är gifta, har två barn, en trea på väg, hus, två bilar och ett hus som har renoverats mkt o det kommer att fortsätta renoveras. Alldeles vanlig Svensson känns det som. Åker på skidsemester 1 gång varje till vartannat år. Någon utlandsresa kanske vartannat år. Samtidigt har vi lån på 2,25 miljoner på banken... Plus CSN-lån båda två, totalt kanske 250 000...

Svar på tråden Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?