Inlägg från: Anonym (Också Slösa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Också Slösa)

Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?

Oj vad alla är duktiga! Jag har en rätt bra inkomst och har jobbat ett antal år, men jag har bara ca 35000 sparat just nu. Jag skulle lätt kunna spara mellan 5-10 000 kr per månad, men jag lever gott istället. Det blir mycket middagar ute, lyxiga råvaror när jag väl lagar mat osv. Jag borde väl kanske bli lite mer ekonomisk...men jag vet inte till vilken nytta jag skulle spara, jag har råd med löpande oväntade utgifter och skulle utan problem klara en långtidssjukskrivning. Jag äger en bostadsrätt och jag la in en del kontant i den så där finns ju lite inbyggt sparande så att säga. Jag brukar inte känna mig nervös över min ekonomi men jag börjar ju undra om jag tänker fel när jag ser vad alla andra har för sparkapital...

• Anonym (Också Slösa)

Ni som har så mycket sparat - hur har ni fått ihop era pengar? Har ni fantastiskt bra lön, fått ärva, vunnit pengar eller vad? Jag förstår inte ens hur jag skulle kunna spara ihop flera hundra tusen trots att jag har en helt ok lön.

• Anonym (Också Slösa)
    LilijaCom skrev 2011-07-30 16:02:18 följande:
    Det beror kanske på hur gammal man är (är man äldre så har man ju sparat lite längre t.ex) samt om man har barn/djur som kostar pengar, hur man bor, vad man tjänar & vad man lägger sina pengar på..
    Jag är själv 35+ och har jobbat i över 10 år och har inga barn, djur eller annat som kostar pengar...men jag förstår inte hur man klarar av att leva på så lite pengar att man kan spara så mycket. Det är därför jag undrar, för att kunna "ställa om" och spara lite mer...
Svar på tråden Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?