• Anonym

Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?

90 000
    23 år, student som tog examen i juli, har sambo och har haft extrajobb i butik vid sidan av.

• Anonym

Ca 300 000. Har inte kunnat spara på 2 år, men nu är jag igång igen. Ska dubbla det på 2-3 år hade jag tänkt.

• Anonym

Ca 100.000kr. Vi hade 50.000kr i julas och så vi har lyckats dubbla sparandet på ett halvår trots föräldraledighet. Skulle haft 140.000kr om vi inte hade köpt en Thailandsresa för någon månad sedan.

Siktar på 400.000kr sen ska vi köpa hus.

• Anonym

I skrivandes stund, ca 3000:- Efter jag betalat månadens räkningar, 9000:-
    Har fått leva på sparpengarna i sommar så nu börjar arbetet med att buffra upp det igen.
    En student, en halvtidsarbetande snart föräldrarledig och snart två barn

• Anonym

Är ensamstående med två barn, bor i hyreslägenhet och tjänar inte särskilt bra. Har i dagsläget ca 75 000 på sparkontot men kommer inom en relativt snar framtid att ha ca 130 000. Sparar lite varje månad och är glad att jag inte behövt nalla på sparkontot ännu i år, trots många bilreparationer och lite annat trassel.

• Anonym

Ensamstående med 2 barn. 21000 på sparkontot.
    Började jobba för 1år sen (pluggat tidigare) betalade av alla mina krediter på 6månader. och för 6månader sen började jag spara pengar.
    Det hade egentligen varit mer pengar där, men jag har bytt ut alla möbler i lägenheten och betalat kontant.
    Så jag är nöjd ändå att ha kunnat spara ihop så mycket. Skrattande

• Anonym

Två ganska unga studenter, två barn, hyreslägenhet och en sommarstuga som vi nyligen köpt.

Har ca 40-50 000. Känns okej, spara mera får vi göra när vi båda får jobb.

• Anonym
    Anonym (kråkan) skrev 2011-07-27 11:07:09 följande:
    Bra jobbat!
    Var och en gör det man kan efter sin förmåga och jag tycker du ska vara mycket nöjd med dig själv! Bra gjort att ha studerat, börjat jobba och betala bort krediter. Inte lätt alltid att vara ensam försörjare men det låter som du gör det väldigt bra! =) 
    Tack så jättemycket. Det känns riktigt skönt att jag numera kan ge barnen allt de behöver utan att vända på varenda krona.
    Numera har barnen och jag ordentliga sängar, ett matbord som inte är trasigt, bokhyllor, mattor osv. Underbart!!
    Och eftersom allt är utbytt nu, kan jag spara mer pengar till oss.
  • Anonym
    firewoman skrev 2011-07-27 09:27:48 följande:
    Vi har flera sparkonton och det varierar rätt mycket. Vi har nyss varit i USA på långresa och gjort av med 200 000 kr som vi haft sparade på resekontot. Där finns det nu ca 60 000 kr kvar. Jag försöker spara mellan 10 000 - 15 000 kr på resekontot varje månad eftersom resa är familjens stora intresse.
    På huskontot försöker vi ligga runt 50 000 kr för att ha till reparationer mm.
    Barnen har ca 70 000 kr var på sina sparkonton.
    Jag har ett eget sparkonto där jag försöker ha ca 100 000 kr som en liten guldkantsbuffert.
    På lönekontot försöker jag alltid ha kvar minst 20 000 kr i slutet av månaden när nästa lön kommer.
    På bilkontot spars det ca 1000 kr/månad till service, däck mm.
    Maken har inget eget sparkonto vad jag vet utan bidrar till huskontot, resekontot och bilkontot efter sin förmåga. däremot har han ett golfkonto där han sätter av pengar till årsavgiften och lite annat för sig och sonen. 
    Pensionssparkonton har vi båda två. Jag har ingen aning om hur mycket pengar det finns där.    

Vad jobbar ni med?
Svar på tråden Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?