Inlägg från: Memento mori |Visa alla inlägg
  • Memento mori

Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?

Jag har 800 kronor på spar Glad  men en hel del skulder. Men har börjat ta tag i detta nu. Ensamstående med  2 barn halvtid. Och alltid är det nått som det rinner iväg pengar på. Men NU JÄVLAR ! skall det bli ändring.  Man kan inte gnälla att man är fattig om man sitter med en cigg i mungipan lite då och då. Så nu slutar jag ! 

• Memento mori
    Mimmlas skrev 2011-07-28 13:30:46 följande:
    Glad jag blir när jag läser sånt här ^^ 
    Bra att du tar tag i något som du själv tycker varit ett problem, lycka till :) 
    tack Glad  Det finns olika livsituationer, och de kan ändras till det sämre. Jag har alltid haft pengar sparat förr och känt mig trygg. Man sover lite godare.  

Nu är jag på väg ut ur dimman och ser solen lysa igen. Man får ta tag i sig själv.. för jag har gnällt mycket sista tiden på ekonomin.. fast det fyllde tydligen inte kontot. Drömmer  Så får pröva den hårda vägen då...

Lycka till själv ! vad nu nu tänkt att pyssla med. 
  • Memento mori

Va duktiga alla är Glad   man blir taggad .. Börjar om på nytt efter separation med ekonomin.. allt sparat försvann och har inte kommit ikapp.. Kostar att börja från noll i lägenhet..

Bra kämpat alla.. stora som små summor. 

• Memento mori
    Anonym (...........) skrev 2011-07-31 10:46:08 följande:
    Vet hur det är! Jag låg också på i princip 0 kr när jag separerade från mitt ex.. Nu i efterhand förstår jag att han lurade mig och fick mig att betala hans skulder indirekt...

Men efter 1 år hade jag runt 100 000 kr sparat! Och nu 5 år senare har jag och min man betydlgt mer än så! 
    Grattis ! kanonbra ! man sover så gott när man vet att man kan köpa en piggelin när som helst Glad
  • Memento mori
    Anonym (...........) skrev 2011-07-31 10:50:52 följande:
    Hehe, framför allt känns det bra nu när vi bor i hus! Går pannan sönder imorgon vet vi att vi har råd att köpa en ny direkt!
    Ja i hus då måste man ha en bra slant undanstoppat.. I hyres så är det ju annat.  Mera för att täckaupp vård av barn.. Sjukdom.. abetslös..

Ja ni i hus oxå såklat.. men ni måste ju oxå ha till undehåll av hus.. vitvaror etc. 
Svar på tråden Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?