• Anonym

Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?

700kr har jag, sambon har några tusenlappar i fonder. Bor i bostadsrätt.

• Anonym

Vi har inte sparat så mycket tidigare, har lagt pengar på våra boenden istället. Men de senaste två månaderna har vi satt undan 65000 och jag vill komma igång med sparandet ordentligt när jag börjar jobba igen i höst. Planen är att amortera ner bolånet med någon/några miljoner de närmsta åren för att byta upp oss i storlek (med lite tur kan vi göra ett kap, om marknaden går ner).

• Anonym

Vi har ca 30 000.
    2 vuxna och en bulle i ugnen. hyresrätt.  Denna buffert är jag mycket stolt över då vi hela tiden haft väldigt knaper ekonomi. Ofta intemer än 10 000 in efter skatt  varje månad. Tyvärr måste vi kanske nalla lite på bufferten detta då jag håller på att ta körkort, men då vår ekonomi nyligen har förbättrats hoppas vi att kunna ta de pengarna fårn det månatliga. 

• Anonym

36000:- på sparkontot, sammanboende í hyresrätt på 3RoK. Har varit uppe i närmare 50.000 men har fått använda lite vid flytt och dylikt.

Levt på bidrag första halvan av vårat förhållande (som nu nått 3 år), nu har han fast anställning och jag är mammaledig efter lite ströjobb. 24 respektive 22 år gamla och väldigt måna om att alltid spara NÅNTING varje månad, även om det inte alltid blir så mycket.

Jag tycker det är en helt okej summa med tanke på att vi inte haft jobb särskilt länge.

• Anonym

bor i hus, (2 vuxna, 1 3 åring och en på väg)... har ca 30 000 just nu efter sambon varit arbetslös i 1 år.. .Mycket pengar som har gått tyvärr...

• Anonym

20k på djurkontot (har häst, hund och katt), vi har precis startat ett bilkonto, tror det finns knappt 10k där. Jag har 20k i fonder och maken ungefär lika mycket + ca 10k på huskontot (håller på att renovera så vi har tagit en hel del därifrån sista halvåret). Vi har varsitt "prylkonto" också där vi sparar till sådant vi vill ha (oftast hästprylar i mitt fall, jaktprylar för maken), mitt är för tillfället tomt men jag tror han har rätt mkt på sitt ;).

Sedan har vi varsitt pensionssparande också men det är ju låsta pengar.

Så ca 100k om vi lägger ihop alla sparkonton och fonder!

Vi bor billigt i en liten villa (2 vuxna + bebis vilken dag som helst), har inga stora lån eller dyra saker som kan gå sönder (skulle vara bilarna då) och tjänar helt ok. Skulle en av oss bli arbetslös klarar vi oss lätt på en inkomst utan att behöva sälja vare sig djur, hus eller bilar så det känns som vi har tillräckligt med pengar sparade!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-27 18:42:26 följande:

20k på djurkontot (har häst, hund och katt), vi har precis startat ett bilkonto, tror det finns knappt 10k där. Jag har 20k i fonder och maken ungefär lika mycket + ca 10k på huskontot (håller på att renovera så vi har tagit en hel del därifrån sista halvåret). Vi har varsitt "prylkonto" också där vi sparar till sådant vi vill ha (oftast hästprylar i mitt fall, jaktprylar för maken), mitt är för tillfället tomt men jag tror han har rätt mkt på sitt ;).

Sedan har vi varsitt pensionssparande också men det är ju låsta pengar.

Så ca 100k om vi lägger ihop alla sparkonton och fonder!

Vi bor billigt i en liten villa (2 vuxna + bebis vilken dag som helst), har inga stora lån eller dyra saker som kan gå sönder (skulle vara bilarna då) och tjänar helt ok. Skulle en av oss bli arbetslös klarar vi oss lätt på en inkomst utan att behöva sälja vare sig djur, hus eller bilar så det känns som vi har tillräckligt med pengar sparade!

Jag är 26, har haft fast jobb i två år (pluggat innan) och maken 33, han har jobbat de senaste 13 åren!
  • Anonym

Vi har ca 200 000 tillsammans, medelinkomsttagare.

• Anonym

Om jag räknar ihop mina konton och tar med mitt pensionssparande (för det antar jag att jag borde kunna räkna med, även om jag inte vill behöva använda dessa pengar än på många år) så har jag väl ca 80 000 kr.

• Anonym

Kanske inte kan räkna in mig som en "normal" sparare då jag ärvt pengar, men jag har på ena kontot (som jag tänkt komplettera pensionen med) 1 000 000:- Har även aktier som dessvärre går minus nu på 400 000:- och ett privat sparkonto på 500 000:- Utöver det så amoterar jag och mannen 5500:- på vårat bostadslån varje månad vilket vi ser som sparande och vi har även ett gemensamt konto där vi slänger in "överblivna" pengar varje månad och det kan hamna på mellan 2000:- - 6000:- varje månad.

Vi bor i radhus har en 3 åring och en till på väg, bil och ett hus utomlands. Vi båda är 31 år och har fasta jobb med bra löner.

Svar på tråden Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?