• Anonym

Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?

ca 2 kr just nu

• Anonym

Ensamstående med ett barn, spara ca 2000 i månaden och har sammanlagt sparat runt 40 laxar. Men har alltid mycket pengar på mitt kort eftersom jag aldrig gör av med allt varje månad så ligger alltid med ca 10 laxar över.

• Anonym
    Memento mori skrev 2011-07-31 10:53:46 följande:
    Ja i hus då måste man ha en bra slant undanstoppat.. I hyres så är det ju annat.  Mera för att täckaupp vård av barn.. Sjukdom.. abetslös..

Ja ni i hus oxå såklat.. men ni måste ju oxå ha till undehåll av hus.. vitvaror etc. 
    Det är ju et som är så surt, värsta moment 22! Man tömmer allt sparande för att ens ha råd med handpenningen, och sen står man där med byxorna nere när kylskåpet går sönder...
  • Anonym

Det är också en stor skillnad på hur gamla folk är. Vissa i denna tråden är kanske 18-22 år medan andra är uppåt 40. Det är klart att man har olika sparkapital. Hur mycket ångest jag får av att höra er prata pengar beror ju lite på det. Är ni 40 och har sparat 50000 känns det ju lugnt (jag är 31), men om ni är 30 och har sparat 7-800 000 och dessutom har bostadsrätt eller hus så vill jag skjuta mig själv.

• Anonym

Vi e 2 st har tillsammans runt 180000 (mest hans pengar, jag har 60 ) hyr lgh, nu lever vi pa sparlaga, ska flytta till england 2012 sa vi sparar 10 - 15000 i man.
    1,5 ar sen lag jag minus varje manad :)

• Anonym
    Anonym (...........) skrev 2011-07-31 22:04:31 följande:
    Fast du är inte lågavlönad för det.. Det är de andra som har sjukt bra lön... 

Själv tjänar jag 22900 innan skatt och då har jag en femårig utbildning.. Min man tjänar 34000 innan skatt och vi är minsann inte låginkomsttagare....  Däremot är jag inte heller höginkomsttagare.
    22900 måste räknas som lågavlönad. Även om det inte är någon minimilön eller nere på det sk existensminimum.
  • Anonym
    Anonym (Tess) skrev 2011-08-01 07:01:08 följande:
    Vi har inte många kronor sparade.

På vårat sparkonto finns det ca 6000:-

På 8.åringens finns det ca 50 000:-

På 4 åringens finns det ca 10 000:-

Önskar att vi var bättre på att spara!

Ert sparkonto är ju inte så fett, men 8-åringens är väl ok ändå. Drygt 500kr/månad är ju inte så illa. 4-åringen har bara fått knappt hälften så mycket per månad ser jag, men det kan ju vara inräknat födelsedagspengar osv. Vad vet jag.
  • Anonym
    Anonym (husköpare) skrev 2011-08-01 06:42:52 följande:
    Vi bor i hyresrätt men planerar att flytta till hus nästa sommar. Jag och min sambo har jobbat mycket extra och levt snålt och har på så vis sparat ihop 320000 på senaste 1,5 året. Husköpet har varit en väldigt bra motivation. Vi är 25 och 27 och har inga barn. Vi har inga superlöner, 22500 resp 20500, så vi har verkligen slitit hårt. Men jag är säker på att det kommer ha varit värt allt slit när vi väl flyttar till hus. Vi har 500000 som mål till nästa sommar och enligt budget ser det ut att kunna lyckas!
    Det är bra jobbat. Jag skulle också vilja spara så mycket, men det skulle min fru aldrig tillåta. Hon vill spara och leva gott samtidigt, vilket inte går ihop. (om man har låg lön)
  • Anonym

Har 17 000 på sparkontot och jobbar som vårdare inom omsorgen med en månadslön på 19700 brutto.

Har fått ihop den summan sen i april så känner mig väldigt nöjd :) Har som mål att få ihop 20 000 innan slutet på sep.

• Anonym
    zerocool skrev 2011-08-02 21:38:46 följande:
    1.625.000 Kr totallt sett! Inga skulder är 30 år och ska precis börja plugga ekonomi!
    Hur fick du tag på dem?
  • Anonym

Jag har 50k som jag fått av mina föräldrar. Min sambo har inget. Jag studerar, han arbetar så vi lever på en inkomst. Jag ser nästan sparkontot som något gemensamt trots att det är mina pengar.

• Anonym
    zerocool skrev 2011-08-02 21:57:48 följande:
    Glömde skriva men jag ska få in ca 200,000 kr till i skatteåterbärgning nu i augusti så 1,800,000 kr ca..
    Day-trade:ar du?
  • Anonym

Har runt 10.000 på sparkontot, gemensamt. Hyresrätt, inga lån, jag föräldraledig och sambon inom vården,
    Vi lever "gott", hade kunnat spara mycket mer, men känner inte att vi vill det. Köpt allt vi äger, och har en bil från -02, ny barnvagn, nya möbler.. Sparar ihop och köper..
    Har inte tänk köpa hus , så vi har våra pengar som en buffert bara. Ibland reser vi och då tar pengarna slut, men så sprara vi ihop igen,

• Anonym

1 vuxen, 400 kr på sparandekontot...
    Sambon har ingenting. 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 10:52:39 följande:

Har runt 10.000 på sparkontot, gemensamt. Hyresrätt, inga lån, jag föräldraledig och sambon inom vården,
    Vi lever "gott", hade kunnat spara mycket mer, men känner inte att vi vill det. Köpt allt vi äger, och har en bil från -02, ny barnvagn, nya möbler.. Sparar ihop och köper..
    Har inte tänk köpa hus , så vi har våra pengar som en buffert bara. Ibland reser vi och då tar pengarna slut, men så sprara vi ihop igen,

Har ni inte tänkt köpa hus i framtiden heller? Eller ha en buffert?
  • Anonym

jag och min man har en dotter och vi bor i en hyresrätt. vi har sammanlagt ca 170 tusen sparade. allt ska gå till handpenning på hus, men har en bit kvar. vi spar mellan 8-15 tusen i månaden plus till dotterns sparkonto en tusenlapp.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-05 10:57:53 följande:
    Har ni inte tänkt köpa hus i framtiden heller? Eller ha en buffert?
    Nej, vi har inte tänkt köpa hus i framtiden. Inte våran grej (vilket våra vänner inte kan förstå, men det är OT....)
    Vi har de här 10.000 för oförberedda utgifter, om bilen pajjar osv.. Ska vi resa någonstans eller har ett "mål" så sparar vi mer.
Svar på tråden Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?