Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?
ca 2 kr just nu
ca 2 kr just nu
Ensamstående med ett barn, spara ca 2000 i månaden och har sammanlagt sparat runt 40 laxar. Men har alltid mycket pengar på mitt kort eftersom jag aldrig gör av med allt varje månad så ligger alltid med ca 10 laxar över.
Det är också en stor skillnad på hur gamla folk är. Vissa i denna tråden är kanske 18-22 år medan andra är uppåt 40. Det är klart att man har olika sparkapital. Hur mycket ångest jag får av att höra er prata pengar beror ju lite på det. Är ni 40 och har sparat 50000 känns det ju lugnt (jag är 31), men om ni är 30 och har sparat 7-800 000 och dessutom har bostadsrätt eller hus så vill jag skjuta mig själv.
Vi e 2 st har tillsammans runt 180000 (mest hans pengar, jag har 60 ) hyr lgh, nu lever vi pa sparlaga, ska flytta till england 2012 sa vi sparar 10 - 15000 i man.
1,5 ar sen lag jag minus varje manad :)
På vårat sparkonto finns det ca 6000:-
På 8.åringens finns det ca 50 000:-
På 4 åringens finns det ca 10 000:-
Önskar att vi var bättre på att spara!
Har 17 000 på sparkontot och jobbar som vårdare inom omsorgen med en månadslön på 19700 brutto.
Har fått ihop den summan sen i april så känner mig väldigt nöjd :) Har som mål att få ihop 20 000 innan slutet på sep.
-- bump --
Jag har 50k som jag fått av mina föräldrar. Min sambo har inget. Jag studerar, han arbetar så vi lever på en inkomst. Jag ser nästan sparkontot som något gemensamt trots att det är mina pengar.
Har runt 10.000 på sparkontot, gemensamt. Hyresrätt, inga lån, jag föräldraledig och sambon inom vården,
Vi lever "gott", hade kunnat spara mycket mer, men känner inte att vi vill det. Köpt allt vi äger, och har en bil från -02, ny barnvagn, nya möbler.. Sparar ihop och köper..
Har inte tänk köpa hus , så vi har våra pengar som en buffert bara. Ibland reser vi och då tar pengarna slut, men så sprara vi ihop igen,
1 vuxen, 400 kr på sparandekontot...
Sambon har ingenting.
Har runt 10.000 på sparkontot, gemensamt. Hyresrätt, inga lån, jag föräldraledig och sambon inom vården,
Vi lever "gott", hade kunnat spara mycket mer, men känner inte att vi vill det. Köpt allt vi äger, och har en bil från -02, ny barnvagn, nya möbler.. Sparar ihop och köper..
Har inte tänk köpa hus , så vi har våra pengar som en buffert bara. Ibland reser vi och då tar pengarna slut, men så sprara vi ihop igen,
jag och min man har en dotter och vi bor i en hyresrätt. vi har sammanlagt ca 170 tusen sparade. allt ska gå till handpenning på hus, men har en bit kvar. vi spar mellan 8-15 tusen i månaden plus till dotterns sparkonto en tusenlapp.