• fuckingposers

Vecka 37 och dålig i magen, kan det vara förlossningsdags?

Hej! Som rubriken lyder så undrar jag ifall det är tecken på att förlossningen startar snart?
    Igår kväll kom ett väldigt starkt illamående(har mått bra hela grav) och efter en stund gick jag på toaletten och tömde verkligen hela kroppen, det var ungefär som vatten. Jag brukar heller aldrig vara dålig i magen, därför undrar jag om det kanse  är dags snart? Hört många som det börjar såhär för.

• Svar på tråden Vecka 37 och dålig i magen, kan det vara förlossningsdags?
  • chessi100

Jag var dålig i magen ett par dagar innan sonen kom..
    Denna gången har jag varit dålig i magen i typ en vecka som du beskriver det när jag var i vecka 35 men ingen bebis i sikte och nu är jag i vecka 40
    Det kan ju vara ett tecken men det kan ju vara att man bara är lite dålig i magen..

• fuckingposers
    chessi100 skrev 2011-07-27 10:56:03 följande:
    Jag var dålig i magen ett par dagar innan sonen kom..
    Denna gången har jag varit dålig i magen i typ en vecka som du beskriver det när jag var i vecka 35 men ingen bebis i sikte och nu är jag i vecka 40
    Det kan ju vara ett tecken men det kan ju vara att man bara är lite dålig i magen..

ajdå, låter inge kul alls.. Jaa jag tänkte att antingen är det dags snart eller så har jag ätit nåt konstigt, men jag är ju som sagt aldrig dålig i magen typ, därför får jag för mig att hon vill ut  snart!
  • Nenta

Jag har varit dårlig imagen sedan vecka 32. Var och varannan dag. Men vi får hoppas på att det drara igång för dig snart! Det är ju inte lika för alla. Vissa tömmer ju sig precis innan de är dax.

• fuckingposers
    Nenta skrev 2011-07-27 11:47:22 följande:
    Jag har varit dårlig imagen sedan vecka 32. Var och varannan dag. Men vi får hoppas på att det drara igång för dig snart! Det är ju inte lika för alla. Vissa tömmer ju sig precis innan de är dax.
    Ush va jobbigt.. tur jag ínte haft det så.. Eftersom jag är i V37 kan det ju ändå va tecken på att det kanske är dags, hade ju varit skönt och veta om det är så.. Får se om det blir lika illa ikväll igen när jag lägger mig
  • Nenta
    fuckingposers skrev 2011-07-27 18:53:01 följande:
    Ush va jobbigt.. tur jag ínte haft det så.. Eftersom jag är i V37 kan det ju ändå va tecken på att det kanske är dags, hade ju varit skönt och veta om det är så.. Får se om det blir lika illa ikväll igen när jag lägger mig

vi får hoppas på det bästa :) Är i vecka 38 och önskar att lillen ska komma ut snart! har grym foglossning, så jag hoppar på kryckor och kan knappt göra något längre. Trist. Bara väntar o väntar..  Lycka till ikväll!!
  • veronicabelly

Ja fick samma igår... Illamående som kom å magknip å så va d bara toa som gällde... En gång å sen va d bra.... Fick du oxå ont i magen?

• fuckingposers
    veronicabelly skrev 2011-07-27 20:09:58 följande:
    Ja fick samma igår... Illamående som kom å magknip å så va d bara toa som gällde... En gång å sen va d bra.... Fick du oxå ont i magen?
    Ja precis, det var bara en gång för mig också men då tömde jag verkligen rejält om man säger så.. svettades och mådde illa, kände mig jätte dålig..
  • veronicabelly

Ja precis.... Började svettas å må illa.... Å magknip.... Sen var d bra (efter tömning) :0) min slempropp har släppt i omgångar sen i fredags.... Undrar när.... Otålig nu :0)

• fuckingposers

Va lustigt, då hade vi ju precis samma sak... Då är det kanske på G snart för dig iallafall, min har inte släppt än.. vill bara ha ut henne nu, börjar bli trött på att va gravid..

• veronicabelly

Mmmm oxå trött på d här nu.... Men slemproppen är ju tyvär inget å lita på.... Så d kan lika gärna vara din tur först... Min har jag aldrig upptäkt förrut.

• fuckingposers

Ne det är iofs sant.. Men känner på mig att hon inte vill komma ut än på ett tag har inte haft nått mer nattligt toabesök sen då.. Jag hoppades nog på för mycket helt enkelt

• veronicabelly

De har inte jag heller.... Men av tidigare erfarenheter så behöver man inte ha ett enda tecken å så pang sätter värkarna igång :0) vi får se d positiva... Nu e d nerräkning, kan inte va så långt kvar nu även om den sista tiden känns som en evighet...

• fuckingposers

Om det blir så får vi verkligen hoppas på att man är hemma dårå haha Jag längtar inte efter den där jäkla smärtan, är så otroligt känslig.. Nu vill jag ha tiden då vi åker hem ifrån BB med bebis, åh så mysigt!

• veronicabelly

:0) ja jag kan ju hålla me dej, smärtan e Inge kul, men å andra sidan finns d så bra smärtlindring idag så d kommer gå bra!!! Eda är en dröm, rekommenderas starkt!!!!! :0) men min sista fl gick så fort så jag han inte få nåt, inte så kul å jag antar att denna kommer gå minst lika fort,d e därför jag får igångsättning så jag inte riskerar att föda hemma eller på parkeringen :0) jobbigt bara om d sätter igång av sig själv innan igångsättningen..., hua

• SHC
    veronicabelly skrev 2011-07-27 20:09:58 följande:
    Har haft likadant fast i 3-4 dagar nu, magont, illamående & efter toalett besök så är allt bra. Misstänker att slemproppen har börjat släppt nu också ,så man kan ju hoppas ;)
  • veronicabelly

Vår älskade lilla kille jayden kom 110808 kl 18.21 efter igånsättning då vattnet gick på lördagen... Han är en liten plutt 2800 gram å 46 cm lång :0) men allt gick super och fl tog 1 timme från ordentliga värkar. Lycka till ni andra.

• fuckingposers

Min dotter kom 110818 och vägde 3675 g och 50cm lång.. Låg inne i 14 timmar innan hon kom ut, med lite hjälp med dropp som satte fart på värkarna tittade hon äntligen ut efter mycket om och men

• Rymdblomma

Två veckor innan ungefär började mina tarmar göra sig redo för barnaföde så de kan va så att du får vänta ett par veckor

Svar på tråden Vecka 37 och dålig i magen, kan det vara förlossningsdags?