• Libbe7

vi som har valt att fortsätta leva med en alkoholist!

Anonym (svårt val) skrev 2011-07-27 15:30:34 följande:
    han blir full, ska börja tjaffsa om saker som hänt för flera år sen. svinar ner hemma, skiter i allt bara han får dricka öl. vill inte åka iväg på kvällarna om det inte innebär att han får dricka dit vi åker..... kan aldrig köra bil på morgonen förmiddagen...... han kan bli våldsam om jag råkar säga fel saker... så detta innebär att jag gör mig liten som en mus för jag orkar inte bråka.....

varför jag tycker han ska sluta dricka? för att jag tycker inte det är normalt att livet handlar om när man får sin nästa sup!

i genomsnitt så dricker han minst en platta öl (24 st) + 1 box vin per vecka oftast mer...... det finns en öl till allt... gräsklippar öl, mekar öl, snickar öl, kolla på fotboll öl, jobbar öl, öl öl öl öl öl.........

tycker inte det är så sunt när man bara väntar på att få ta dagens första sup och försöker nå berusningen varje dag??
    Men du skriver att du valt honom. Då får du ta han som han är ju. Man kan aldrig ändra på någon annan, bara sig själv. Antingen han som dricker eller singel. Han vill ju inte ändra på sig. Svårare än så är det inte.
  • Libbe7
    Anonym (svårt val) skrev 2011-07-28 10:33:51 följande:
    jag vet att det är så...... därför skrev jag att någon som är i samma sits som vill stötta varann eller med liknande erfarenheter! ni andra kan snöra på er mina skor och gå dom milen jag gått innan ni uttalar er om saker jag redan vet!
    Du vill inte ha någon som stöttar dig. Du vill bara förändra honom och det kan du inte förrän han själv vill. Min syster var narkoman i många herrans år och vi grät blod många gånger så jag vet nog en del om missbruk.
    Hon slutade när hon själv ville
  • Libbe7
    Anonym (svårt val) skrev 2011-07-28 10:08:10 följande:
    mitt liv mina val........
    Detta missade jag....hur fan tänker du här?
  • Libbe7
    Anonym (svårt val) skrev 2011-07-28 10:33:51 följande:
    jag vet att det är så...... därför skrev jag att någon som är i samma sits som vill stötta varann eller med liknande erfarenheter! ni andra kan snöra på er mina skor och gå dom milen jag gått innan ni uttalar er om saker jag redan vet!
    Du kanske ska gå i dom barnens skor som har föräldrar som är alkolister. Fan va jag blir förbannad.
Svar på tråden vi som har valt att fortsätta leva med en alkoholist!