Anonym (svårt val) skrev 2011-07-28 10:06:06 följande:
nä min man dricker inte heller mer än "normalt" enligt han själv.... nä han tycker inte att han är alkoholist. han blir sur varje gång man påpekar det och hävdar att han inte har några som helst problem med alkoholen.......
hur kom din man till att bli nykter?
hehe min man va precis likadan!
de absolut tråkigaste är alla i omgivningen som förutbestämmt att de är kört.
ja tror inte de va någon som trodde på oss.. fast de gjorde inte ens vi själva ibland.
Först å främst så har min man sagt att han kände sig trygg med mig för ja krävde alldrig att han skulle sluta, lr att han skulle välja "alkohol lr mig".
Tyvär levde ja som starkt medberoende, för ja låtsades oxå som om de inte va några problem..
han säger att han inte är alkoholist,så då är han inte de.. oj vad ja ljög för mig själv!
men ja hade stöd av en "fältare". vi träffades offta när de va som tuffast. hon fick mig att förstå att han faktiskt är alkoholist, och att ja är medberoende...
min man märkte att jag mådde dåligt och för min skulle vill han sluta. och de gjorde han, många ggr, med många återfall och tron att han skulle kunna dricka alkohol igen!
så de sket sig varje gång.. milt sagt.
så för ca 3½ år sen bestämde han sig för att sluta helt... men vårt förhållande va nåt fruktansvärt infekterat..
innan nyår drack han konstant, typ dygnet runt i ca 6 veckor... ( ja tror bara en alkoholist klarar de )
men sen dess, efter de nyåret har han inte druckit en droppe...
ja va så less på skithögen så ja orkade inte va med honom ändå, så vi separerade...
vilket höll i ca två månader... de va den mest smärtsamma tiden i mitt liv änsåänge tror ja..
men vi vart tillsammans igen, tokar tyckte alla ;)
och strax efter friade han... så då gifte vi oss super snabbt och medelade inte försen precis innan!
och vi har aldrig varit så tajta som nu! och de känns som om vi bara blir tajtare och tajtare ju längre tiden går.
Bara för att man är med en alkoholist så behöver de inte betyda pest å pina.
de är inte lätt, men de kan va värt de alla gånger!
men de är min historia ;)