Natulcien skrev 2011-07-27 12:50:49 följande:
Det kanske "går över" av sig självt?
Jag tycker att det där förändras hela tiden, så det smidigaste är oftast att använda den metod som funkar bäst för stunden är min erfarenhet.
Vår son har ammats till sömns tills han var ca 4-5 månader, sen somnade han inte längre av det. Då fick vi prova något annat. Då buffade vi honom i rumpan tills han somnade. Sen funkade inte det heller. Nu ligger vi brevid och stryker honom över pannan eller ryggen.
På dagen somnade i början bara vid bröstet, när han var ca 0-3 mån. Sen (ca 4-7 mån) somnade han bara i vagnen eller av att bli vaggad i babysittern. Nu (8 mån) går det bra att lägga honom i sängen och stryka honom några gånger över ryggen så somnar han.
Har ni provat att bara ligga brevid honom i sängen och klappa om honom?
Jaa det ändras ju väldigt fort och det är väl svårt att ha fasta rutiner, men det är så väldigt frustrerande att inte klara av att natta honom när man ser att han är supertrött men ändå inte kan få ro till att somna. Jag har provat att ligga brevid honom och det går bra i några minuter men sen början han rulla runt och "tramsa" istället för att somna och så övergår det så småningom i övertrötthet och så blir han bara ledsen.