• Wolfclaw

Ni som inte bryr er om era barn

Många trådar här handlar om hur illa det är att föräldrar inte bryr sig om vad deras barn gör och att de får springa hur som helst och vara ute hur sent som helst. Har dock aldrig sett något svar från sådana föräldrar. Det skulle vara lite intressant hur ni resonerar när ni låter era barn (hämtat från vårat grannskap):
    - vara ute och springa efter klockan 23
    - leka på vägen där det åker bilar
    - kasta sten och annat på varandra
    - försvinna ner på stan utan att de vet var de är
    och inte säger till.

Senast idag skällde jag ut ett par ungar som hade ställt upp en rutschkana mot vägen och åkte rullbräda ut framför min bil. Som vanligt var inga föräldrar inom synhåll.

Hur tänker ni som låter era barn göra så här? Hur motiverar ni för er själva att "det jag gör är bra för mitt barn"?

• Svar på tråden Ni som inte bryr er om era barn
  • viseversa

Ha,ha tror du verkligen att någon kommer svara i denna tråd och erkänna att dom skiter i sina ungar? Tror du att dom som verkligen skiter i sina ungar vill erkänna det för sig själva eller ens vet om det? Finns MÅNGA korkade föräldrar och tyvärr blir det ofta skitungar av deras barn också. jag har träffat både och!

• Altruism

Får man fråga efter andra beteenden också? Alltså sådant som JAG anser är att "skita i sitt barn" precis lika mycket? Tex hur man kan med att lämna en nyfödd bevis i ett annat rum än med sin mamma nattetid? Inte ens djur gör så!

• Apocalypso
    Altruism skrev 2011-07-27 20:49:14 följande:
    Får man fråga efter andra beteenden också? Alltså sådant som JAG anser är att "skita i sitt barn" precis lika mycket? Tex hur man kan med att lämna en nyfödd bevis i ett annat rum än med sin mamma nattetid? Inte ens djur gör så!
    Hört talas om t ex harar? De har inga lyor eller bon utan honan lämnar sina ungar på lite olika ställen och kommer sedan förbi och diar dem.

Gök? Lägger äggen hos andra fåglars reden och skiter helt i vad som händer efteråt.

Finns massor med fler exempel, så vilka stämmer in på ditt påstående?
    Only weak men fear strong women!
  • viseversa
    Apocalypso skrev 2011-07-27 20:53:39 följande:
    Hört talas om t ex harar? De har inga lyor eller bon utan honan lämnar sina ungar på lite olika ställen och kommer sedan förbi och diar dem.

Gök? Lägger äggen hos andra fåglars reden och skiter helt i vad som händer efteråt.

Finns massor med fler exempel, så vilka stämmer in på ditt påstående?
    *Räv
    *Lejon
    *gepard
    *rådjur

Ja all dessa djur lämnar sina ungar ensamma under längre stunder=)

• Sommarbäret
    Wolfclaw skrev 2011-07-27 20:27:01 följande:
    Senast idag skällde jag ut ett par ungar som hade ställt upp en rutschkana mot vägen och åkte rullbräda ut framför min bil. Som vanligt var inga föräldrar inom synhåll.

Hur tänker ni som låter era barn göra så här? Hur motiverar ni för er själva att "det jag gör är bra för mitt barn"?
    Bra!!!!!!
  • Altruism

Katter, hundar, kaniner osv.

• Altruism

Sakfrågan var dessutom att jag ansåg att man skiter i sina barn precis lika mycket om man gör så som när man gör som ts beskriver så jag föreslår att vi håller oss till sakfrågan!

• Lavish

Alltså vilken ålder handlar det om? Är det typ 15 och uppåt har jag helt klart för avsikt att låta min unge ränna ute efter 23 och dra ner på stan där jag inte vet var han är. Så länge det inte är skola dagen efter så... Jag skulle inte uppskatta att han ränner på vägen eller kastar sten, men skulle väl inte upptäcka det kanske.

Är det små ungar det rör sig om så håller jag med.

• hallencreutz89
    Altruism skrev 2011-07-27 20:49:14 följande:

Om barnet är helt lugnt med det och söver gott utan något gnäll så är det väl ändå inte att skita i sitt barn. Nyfödda är rätt bra på att visa när de inte är nöjda med situationen
  • Altruism

Jag tycker att det är lika onormalt/ oroväckande att se en 3-åring leka ute själv kl 23 en varm sommarkväll som att en nyförlöst kvinna lägger sitt nyfödda barn ensamt i ett rum och går därifrån...

Svar på tråden Ni som inte bryr er om era barn