• cranberry

Hur ska jag få honom att stiga upp på morgonen?

Jag har börjat varje morgon sedan vårat barn föddes med att vara sur och arg. Anledning är att jag ALLTID måste stiga upp med sonen tidigt tidigt då han vaknar och killen orkar inte dra sig ur sängen. Han  har stigit upp kanske 3-4 gånger totalt och våran son är snart 1 ½ år.
    (jag och sonen stiger uppmellan 5-7 och killen om han jobbar mellan 8-9 och är han ledig mellan 9-11)

När jag var mammaledig tyckte han att jag skulle ta det ansvaret eftersom jag kunde sova på dagarna sen och att när jag börjar jobba igen skulle det bli annorlunda.

Nu har jag jobbat ett tag men det är ingenting som förändrats. Hur ska jag göra för att få honom att förstå!? Hade jag varit ensamstående hade jag int haft något emot att stiga upp med mitt underbara barn men nu när han har en pappa så tycker jag att han borde ta lite ansvar!

• Svar på tråden Hur ska jag få honom att stiga upp på morgonen?
  • cranberry

Jag har provat att putta i honom och försökt bestämmai förväg att det är hans tur imorgon. Men han ligger kvar i sängen och efter ca en halvtimme står jag inte ut med att sonen gråter och vill upp så då stiger jag upp ändå.

Men kanske det fungerar bättre om vi bestämmer hela veckor i förväg, ska prova det.

• cranberry

Vad skönt att höra att jag inte är ensam om detta. Eller egentligen är det väll inte alls skönt att höra , hade ju varit bättre om alla pappor tog ansvar.

Nej han har inte varit föräldraledig, bara de två första veckorna tillsammans med mig. Han ville inte vara ledig för jag gissar att han visste att det är jobbigare att vara hemma med bebis än att vara på jobbet. Plus att han tyckte att eftersom han tjänar mest borde han jobba.

Att knuffa i honom eller putta ut honom från sängen resulterar bara i bråk och en arg kille resten av dagen och då är den dagen och ev. nästa förstörd. Så jag har gett upp nu kan man säga, jag kliver upp.. JÄMT

Just nu gör jag det mesta här hemma själv också så får se när jag nått min gräns. Inte värt det att vara arg varje dag och det förstör verkligen en relation. Inte direkt sugen på att krypa upp i soffan och mysa när man egentligen vill hälla ut sophinken över honom :P

Svar på tråden Hur ska jag få honom att stiga upp på morgonen?