• Anonym (mamma)

7åring m kramp på vänster sida av mage

Ska så klart ringa läkare om det inte ger sig-men vill bara fråga här också-om nån haft jätteont på vänster sida av nedre del av magen.O vad var det iså fall?

Har gett alvedon o han ligger-vill inte vara upprätt o vill gärna krypa ihop med benen.Då känns det minst.

Han har bajsa tbra varje dag ätit rejält  så inget tyder på förstoppning eller så. Ingen feber. Detta kom plötsligt .

Jag gav mat o dricka nu o det blev vitts bättre?

Avvaktar att ringa just nu-blir det lika ont igen så åker jag till akuten,för vår lilla vårdcentral är inget att lita på hur som helst.....

Kom inte nu o svara att jag är dum som skriver här osv.SKA kontakta vården,om det nu inte ger sig naturligtvis!

Tänkte bara om nån haft liknande symtom o vad det var för er.             

• Svar på tråden 7åring m kramp på vänster sida av mage
  • Anonym (varför)

Varför ringer du inte  o beställer en läkartid? Skjut inte upp det.Ditt barn blir ju inte bättre även om du avvaktar o inväntar råd här?

• Anonym

Ring 1177 om du vill ha bra rådgivning. Bättre än att vända dig hit till FL.

Blir det värre tycker jag du ska åka in akut, magkramper kan ju vara precis vad som helst. Tarmvred, något han ätit m.m.

Vänster sida säger du, sett från dig eller från sonen? Min första tanke är ju blindtarmen, men då är det ju höger sida som gör ont. Dock kan det börja som kramper eller katarrliknande ont innan det blir lokalt. Har själv haft blindtarmsinflammation två gånger så jag vet hur det känns.

• Anonym (mamma)

Tja,för nu är han glad o pigg igen,o ute o springer med sin bror o leker.

Så då far jag inte till läkare! Man kan ju faktiskt ha ont i mage utan till synes större anledningar-det har jag då själv ibland.......
    Men så klart var det otäckt just för stunden. O därför undrade jag bara om nån annans barn haft liknande o vad det iså fall var  

• Anonym (mamma)

det är hans vänstar sida,eller var. för nu är det över.....

• Anonym (varför)
    Anonym (mamma) skrev 2011-07-28 13:15:32 följande:
    Tja,för nu är han glad o pigg igen,o ute o springer med sin bror o leker.

Så då far jag inte till läkare! Man kan ju faktiskt ha ont i mage utan till synes större anledningar-det har jag då själv ibland.......
    Men så klart var det otäckt just för stunden. O därför undrade jag bara om nån annans barn haft liknande o vad det iså fall var  
    Vad smärtan hos ett annat barn betyder behöver inte vara detsamma för ditt barn.Knepigt attd et gick över på 14 min.
  • Anonym

Har du tur var det nog bara något tillfälligt. Barn får ofta ont i magen utan förklaring. Men kommer det tillbaka så kolla upp det, så det inte är blindtarmen. Det kan luras en hel del till och från innan det blir akut.

• Anonym (mamma)
    Anonym (varför) skrev 2011-07-28 13:17:01 följande:
    Vad smärtan hos ett annat barn betyder behöver inte vara detsamma för ditt barn.Knepigt attd et gick över på 14 min.

ja,han trodde han sku dö,så ont var det visst.....men akuta magsmärtor förekommer ju!nä,så klart alla är olika just därför jag var nyfiken.

Allt behöver inte vara blindtarm eller annat farligt.
    Anonym skrev 2011-07-28 13:17:05 följande:
    Har du tur var det nog bara något tillfälligt. Barn får ofta ont i magen utan förklaring. Men kommer det tillbaka så kolla upp det, så det inte är blindtarmen. Det kan luras en hel del till och från innan det blir akut.
    ja,precis....

• Anonym (varför)
    Anonym (mamma) skrev 2011-07-28 13:19:07 följande:
    ja,han trodde han sku dö,så ont var det visst.....men akuta magsmärtor förekommer ju!nä,så klart alla är olika just därför jag var nyfiken.

Allt behöver inte vara blindtarm eller annat farligt.
    Anonym skrev 2011-07-28 13:17:05 följande:
    ja,precis....

Vid akuta magsmärtor kontaktar man sjukvården..startar inte en tråd om det.
  • Anonym (mamma)

så varje gång folk får magknip så tar man typ ambulans in???
    Jisses då..... För magknip får väl alla nångång? utan att det är nåt,o går över på ett par sekunder/minuter.... 

Svar på tråden 7åring m kramp på vänster sida av mage