• wilmis05

Storlek på overall till nyfödd i feb 12

Jag har tänkt att att köpa en fleeceoverall till vår bebis som är beräknad till den 4:e februari 2012. MEn nu vet jag inte alls vilken storlek jag ska välja. Funderade först på 56, men börjar nu bli tveksam till som den blir för liten och kanske ska välja 62 isttället. Förstår att det skiljer mycket beroende på hur stora bebisarna är, men själva var vi bara 47 och 49 cm som nyfödda, så jag räkanr inte med någon jättebebis direkt. Hur hade ni gjort, vilken storlek hade ni valt.

• Svar på tråden Storlek på overall till nyfödd i feb 12
  • Frontline

Vi hade köpt 56 till grabben men fick går ner till 50 och då var det för stort med i början...
    Fast det gällde inte fleeceoverall utan vanliga kläder...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • norrlandsflicka

Jag hade valt 62. 56 hinner dom ju inte ha så länge alls.
    Min dotter är född januari. Hon var 51 när hon föddes. 56 kunde hon bara ha till hon var 1- 2 månader, sen blev det för litet. 62 lär då din bebis säkert kunna ha fram tills första vintern är över. Köper du 56 kanske bebis växer ur den innan vintern är slut, och det är ju lite surt att behöva köpa en till overall som bebisen ändå inte kommer kunna ha till hösten. Jag hade 68 overall på min tjej från hon var 2 månader, lite stor första tiden, men just den overallen var så smidig med händer och fötter täckta.

• norrlandsflicka

Är du lite kall kan du annars vänta tills bebisen är född och se hur stor bebis du får. Går ju bra att linda in bebisen i filtar på väg hem från BB och köpa en overall sen.

• Silvera

Om din baby kommer i februari, så borde det räcka med en 56:a. I april maj så blir det ju för varmt att ha overall. Men du har ju ganska långt kvar, så lär ju kunna fynda på rea flera gånger om också innan det är dags att shoppa loss. Glad

• Momalicious

Vi hade köpt en 56 och en 62 (sonen föddes i december) och han fick åka hem i varma kläder och filt, för han fullkomligt drunknade i stl 56.

• Våra små

Ska man köpa en fleeceoverall eller en "vinteroverall" till en februaribebis?

• norrlandsflicka
    Våra små skrev 2011-07-28 18:45:42 följande:
    Ska man köpa en fleeceoverall eller en "vinteroverall" till en februaribebis?
    Fleece.
    När barnen är så små så är de ju oftast i vagnen när man är ute. Man sätter på filtar om det behövs. Är det kallt ute och barnet inte ska åka vagn går det ju köra med varma kläder under också. Fodrad fleeceoverall har då vi haft. Dottern har aldrig vart kall och då har vi även varit ut när det varit kallare. När hon föddes var det -27.
  • Mabaja

Vi köpte en 56 i oktober när dottern kom (född 101010) och den var stor i början, men inte tokstor. Så den kommer vi köra på till syskonet som är beräknat i slutet på feb 2012. Nu har vi overaller i stl 56, 62 och 68 då vi fick byta mycket i vintras, men mitt tips är inte att köpa en i stl 50 för det tar inte många veckor innan den är urvuxen. :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Dohgon

våra killar fick i 56, men de var bara 45 och 46,5 cm när de föddes, de drunknade i dem, men det var hela armar och ben så de fick helt enkelt vara för stort ett tag =)
    de växte i dem rätt så fort, men det räckte ändå hela "vintern" de kom i slutet av januari.

• NenneLo

Vi har köpt en vindfleeceoverall från pop, i storlek 56. Den är dock lika stor som overallen vi köpte från Kappahl som är i storlek 62. Vet inte hur det kommer bli med storlekarna, men jag skulle nog inte våga köpa en i storlek 50. Jag köper hellre lite för stort än för litet i alla fall, för de växer ju fort.

• Humlan7405

Jag köpte 50/56 (dubbelstorlek) till min son född i januari. Han kunde ha den i typ 3-4 veckor.. när han föddes var han 53 cm lång.  Till nästa vinterbebbe köper jag en lite finare i 62 och den kommer förhoppningsvis hålla längre. Får jag tag i en begagnad eller rea 56 så kommer jag ha en sådan också i början.

• mmn1

Till första barnet köpte vi en i 62 efter att ha lyssnat på alla andra, vi fick höra att det växte så fort och att det inte gjorde något om den var för stor. Men hon fullkomligt drunknade i den då hon bara var 49 lång när hon kom. Det slutade med att vi köpte en i både 50 och en i 56 för att hon ens skulle kunna sitta ordentligt i babyskyddet och sen fick vi användning av den i storlek 62 i slutet på säsongen.

Så denna gång kommer vi att köpa en flecceoevrall i storlek 56 till vår som beräknas komma i början på jan och sen köper jag större storlek när behovet av det finns.

• wilmis05

Tack för alla svar. Det lutar nog åt att jag köper en overall i stl 56. Hinner den bli allt för liten får jag väl komplettera med en i större storlek senare...

• Trekidz

hade valt strl 56

Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • Eris

Vi köpte en fleeceoverall i strl 56 till vårt barn som föddes i februari i år. Den var rätt stor i början, men han klarade sig med den hela säsongen.

• redfox

Jag fick barn den 16 februari och klarade mig hela vintern med en overall i storlek 56. Overallerna är ju stora överlag.

Svar på tråden Storlek på overall till nyfödd i feb 12