Jag kan inte känna kärlek eller empati...
När jag var yngre så hade jag överdrivet mycket empati. Jag tog allt till mig, läste tidningen och kunde börja gråta för att världen är så grym. Om människor eller djur hade utsatts för något så satt jag och tänkte på hur det måste ha känts för dom i just den stunden, och jag blev helt knäckt. Nu är jag raka motsatsen,
Jag kan inte älska någon. Människorna runt mig finns i mitt liv, som självklara inslag, men kan inte påstå att jag känner något för dom. Ogillar inte dom, utan bara neutralt. Och då menar jag även nära anhöriga som familj och bästa vännerna. Jag bryr mig faktiskt inte. Jag har ingen empati för andra. Jag skulle inte skada någon medvetet, men när de mår dåligt och anförtror mig saker så bryr jag mig inte det minsta lilla. De hade lika gärna kunnat prata om något totalt ytligt och oviktigt. Jag är den som alla alltid gått till med sina problem för att jag lyssnar. Men jag vill inte lyssna mer. Jag tycker ändå inte synd om dom, och har inte förståelse för deras känslor. Lyssnar knappt när de pratar. Och jag vet att det är mig det är fel på. Jag saknar min empati. Och min förmåga att anknyta till folk.
Vad kan orsaka att man blir så här i vuxen ålder? Jag känner mig som en hemsk människa som totalt skiter i alla.